sYILING EMAS 10G&GOLD BAR BUNGA RAYA 50G*SILVER BAR 1KG*RANTAI TANGAN 999 & 916 ADA

Recommended Brokers


amazinggold88

CG Top Poster Club
Joined
Nov 1, 2008
Messages
44,759
Reaction score
208
Points
123
sYILING EMAS 10G&GOLD BAR BUNGA RAYA 50G*SILVER BAR 1KG*RANTAI TANGAN 999 & 916 ADA

RENUNGAN : tahun 1998,harga emas 916 adalah RM35/gram | Orang cakap mahal | Sekarang,Tahun 2010,harga emas 916 adalah RM157/gram | Orang still cakap mahal | Nak tunggu harga emas naik RM300/gram baru nk beli?








:)cgrockSYILING EMAS BUNGA RAYA:)cgrock
















UJIAN KETULENAN EMAS DI ARRAHNU

BERAT=10G

PURITY=999.9





:)cgrockGOLD BAR BUNGA RAYA 50G





BERAT=50G

PURITY=999.9


HARGA=

RANTAI TANGAN 999.9



BERAT=50G++
HARGA=


SILVER BAR 1KG PAMP SUISSE



BERAT=1KG
HARGA=


<:pSALAM RAKAN2 SEKALIAN.DEN ADE JUAL BUNGA RAYA GOLD COIN,GOLD BAR BUNGA RAYA,RANTAI TANGAN999.99, DAN SILVER BAR 1KG<:p


SAPA YANG BERMINAT BOLEH PM YE
COD DI BANGISAHAJA
LAIN2 KAWASAN AKAN DIHANTAR OLEH SYARIKAT COURIER YANG ADA DI MALAYSIA :))


BERMINAT!!!!!

HUBUNGI
PHONE :0127782804
YM : amazinggold88
SEKARANG


P/S :SESIAPA YANG TAK YAKIN NAK DEAL,BOLEH LIHAT
=D>TESTIMONI DI SINI=D>


PENTING : SELEPAS ANDA LOCK HARGA,PEMBAYARAN PERLU DIBUAT DALAM MASA 24JAM
JIKA TIDAK,LOCK ANDA AKAN TERBUKAK.
JIKA ANDA INGIN COD,PEMBAYARAN JUGA PERLU DILAKUKAN DAHULU BAGI MENGELAKKAN ORDER PALSU
 
Last edited:
Sponsored Post

amazinggold88

CG Top Poster Club
Joined
Nov 1, 2008
Messages
44,759
Reaction score
208
Points
123
senarai buyer yng dh bli

1.azamnetwork-2 kuntum bnga raya (cod kat bukit piatu)

2.T2T-sekuntum bunga raya (pos ke kl)

3.capucinno87-2 kuntum bunga raya (pos ke ganu)

4.hang B hang F-sekuntum bunga raya (pos ke klang)

5.bad_103-sekuntum bunga raya+1 dinar restu (pos ke kl)

6.GUEST-1 dinar restu (pos ke n9)

7.Hamba Allah-4 kuntum bunga raya (cod kat merlimau)

8.fahry-5 kuntum bunga raya (cod melaka)

9.capucinno87-sekuntum bunga raya (pos ke ganu)-REPEAT ORDER :)paid

10.capucinno87-sekuntum bunga raya (pos ke ganu)-REPEAT2 ORDER :)paid

11.ular kapak-sekuntum bunga raya (pos ke klang)

12.capucinno87-sekuntum bnga raYa (pos ke ganu)-REPEAT3 ORDER :)paid

13.andikayanzz-4 kuntum bunga raya (cod di tol jasin)

14.adnil-sekuntum bunga raya (pos ke johor)

15.kickasix-sekuntum bunga ray (pos ke PJ,selangor)

16.tawkeyestate-sekuntum bnga raya (pos ke banting)

17.THX-sekuntum bunga raya (cod kat melaka)

18.andikayanzz-sekuntum bnga raya + rantai 999.9 (cod kat kl) REPEAT ORDER :)paid

19.kechique81-3 kuntum bnga raya (cod kat kl)

20.fahry-5 kuntum bunga raya (cod melaka) REPEAT ORDER:)paid

21.andikayanzz- SEkuntum bunga raya (cod di kl) REPEAT3 ORDER:)paid

22.tawkeyestate-2 kuntum bnga raya (pos ke banting)REPEAT ORDER :)paid

23.endingman86-2 keping pert mint 20g (cod di kl)

24.pyeshinoda-sekuntum bunga raya (cod kl)

25.DNAX10-sekuntum bunga raya (pos ke kelantan)

26.andikayanzz-seketul pamp suisse 10g (cod kl)

27.guest-sekeping dinar muslim (pos ke pd)

28.andikayanzz-sekuntum bnga raya (cod kat kl) REPEAT3 ORDER

29.danzaimar-sekuntum bunga raya (pos ke kl)

30.danzaimar-sekeping pamp suisse 5g(pos ke kl)REPEAT ORDER:)paid

31.pandera-sekeping pamp suisse 20g (cod astanamoda)

32.ddos-2 kuntum bunga raya (cod astanamoda)

33.ular kapak-2 keping dinar muslim (pos ke klang)

34.danzaimar-sekeping pamp 5g (pos ke kl)

35.xalimx-sekeping pamp 5g (pos ke puchong)

36.mtria9-sekeping dinar muslim (cod esso umbai)

37.hamba Allah-2 kuntum bunga raya (pos ke ganung)

38.cappucinno87-2 kuntum bunga raya (pos ke ganung)-4X BELI NGN DEN :)paid

39.sinagasakti-1set dirham+dinar (pos ke kl)

40.zia-4 keping pamp 5g (pos ke selangor)

41.ejan_-5 kuntum bunga raya (pos ke selangor)

42.mrsmoney-2kuntum bunga raya (pos ke kl)

43.tati-4 kuntum bunga raya (pos ke kuantan)

44.tonitoneroni-sekuntum bunga raya (cod kl)

45.qarm-5 kuntum bunga raya (cod ke jb)

46.tawkeyestate-2 kuntum circulated :)) (pos ke selangor)

47.pyeshinoda-sekuntum bunga raya (pos ke kl)

48.freny2i-2 kuntum bnga raya - (pos ke kl)

49.mrsmoney-2 kuntum bunga raya- (pos ke perak)

50.danzaimar-sekuntum bunga raya- (cod kat mitc)

51.nazry-2 kuntum bunga raya-(pos ke klntan)

52.tudung34-2 kuntum bunga raya- (cod melaka)

53.guest-2 kuntum bunga raya- (pos ke selangor)

54.afiqk-2 kuntum bunga raya- (pos ke jb)

55.DNAX10-sekuntum bnga rya- (pos ke kelantan)

56.qarm-2 kntum bnga raya-(pos ke selangor)

57.dme30-sekuntum bunga raya-(pos ke perlis)

58.fendyx-2 kuntum bunga raya - (cod di mattop)

59.

60.


JV 2ND ROUND

1.CLS
2.ART
3.ART
4.FENDYX
5.MARLEY
6.ZIA
7.ELMYDA
8.CLS
 
Last edited:

eday84

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2009
Messages
27,696
Reaction score
145
Points
128
halamak dari jutawan celcom ke jutawan emas..
broo jangan tinggal dakuuu

kena sediakan artikel utk pelaburan emas jgk la bro macam kebaikan dia, berapa tahun simpan, simpan kat mana, etc..
 
Last edited:

amazinggold88

CG Top Poster Club
Joined
Nov 1, 2008
Messages
44,759
Reaction score
208
Points
123
testimoni member cg

bro, dh received bunge raye & dinar restu semalam..in good condition..tq very much..dinar restu tu mmg xde certificate ker?makne nyer xbley laa nk main pajak kat agro bank sebab aritu aku tanye kat agro bank die kate die nk kene ade cert baru bley pajak..yg bunge raye tu mmg bley ek pajak?sebab ade cert kan..ok bro, neway, tq very much..

Alhamdulillah..
Barang selamat sampai by pos..
Urusniaga yang mantap..
Boleh lagi berurusniaga lain kali..
hari ni brapa harga siap diskaun?

ok cantik emas baru je sampai harini..leh la anta kat kawan saya esok malam..thanks TT

salam untuk sumer warga CG...teman amat gumbira kerana dapat berurusan dengan TT yang peramah dan JUJUR hehehehe(gumbira dapat sunting 4 kuntum)
naanti insyaALLAH kita akan terus berurusan....RECOMENDED SALLER!!!

ok tuan...patek dah terima bunga raya...terbaik lah tt

saya pun dah trima bunga raya yang berkembang....tq tt

thanx bro.. memang sempoi la ko. honest, efficient n superb service given to assist buyers esp newbie cam aku. hehe.. thanks sgt2. nice dealing with u bro.

Salam Bro,
Alhamdulillah , sekuntum bunga raya dah selamat jadi hak milik kawe... terima kasih . Kawe beli deh

Penat lelah sama mengantuk giler menunggu harga jatuh di malam raya sudah terbalas hahahaaa...

tq tt.tunggu masa jer nak sambau lagi
dinar/dirham kelantan ada stok tak?

pelajar ukm yg jujur, amanah dan berwawasn...tahniah

dah rembat dah stok peth mint dari TT....siap tunggu den sampai lagi....hehe...sori delay TT....almaklumla...baru lepas balik keje...

dah COD ngan TT td terbaek!!

hari ni sampai lagi bunga raya dari TT..
nice deal..
TT seorang yang sabar n bertanggungjawab..
boleh la beli lagi next time..
trima kasih bnyak2..

fuhhh....sampai gak....brg 20g tu...
cayalah TT...sempat aku minum air kelapa..pekena goreng keledek..
panas....beb...tunggu....he he he
lepas nie..order.1kg...tu kalau loan lepas...n diskaun hebat dari TT

aku dah beli 1 dinar dgn TT semalam kat esso umbai tgh ujan lebat..tq

barang dah smp bos :) thx a lot, tak tgk lagi...barang kat Johor

2 keping dinar sudah pun selamat sampai:)cgrock:)cgrock tima kaseh tuan..seller yg jujur&hensem:)paid

tq bro utk bunga raya tu...he3
trusted seller

Tokey emas tak bukak kedai ke hari ni..??

Ho, ho.. Bunga raya Mrs dah sampai tau Izan.<:p

Terbaik..! Trusted seller..!!:)cgrock
Bro, 5 kuntum bunga raya dah selamat sampai. walau lewat sikit. Leh berurusniaga lagi pasni. Memang layan la tt


bunga raya 4 kuntum dah selamat saya terima ari selasa.. Tq Bro izan :)cgrock
seller yang bole dipercayai.

so, jangan ragu2 untuk membeli..

brg suda smpai..pkol 3 td..pnat mnunggu..huh..nice seller



2 kuntum telah selamat sampai ptg td..tq bro
Salam Bro Izan,
kawe pun duk tunggu harga sebelum raya Cina lagu mana , kalu harga lawa , buleh jugok kalu nak petik sekuntum Bunga Raya lagi...:D

Bunga Raya yang ke dua dah selamat sampai , walaupun terkandas dalam cuti Bolasepak Piala Suzuki AFF kikikiiii.... :)cgrock

barang da sampai..thanks bos.. :D

Bro, tima kaseh utk Bunya Raya dua ketul baru nih.

Sape2 nak beli Bunga Raya beli la kat Izan. Terbaik punya diskaun. :)paid:)paid

aku pn nk tau gak jd reseller camne. mekaceh :">

Alhamdulillah dah selamat sampai. AAA service :)paid
bro izan, brg dh dpt dh td siang :)cgrock
Salam sumer..
BUnga Raya selamat sampai ke rumah aku smlm..
Thank Bro Izan88 :)cgrock:)cgrock

salam bro..dah terima emas td..memang terbaikla seller nie..
jgn ragu2...termasuk yang nie...dah 6 kuntum bunga raya dan 15 keping dinar muslim
den beli ngan TT...next time deal lg bro....

bro, 2 kuntum sudah terima ptg td COD.
good seller...insyaAllah ble deal lagi.
thanks bro.

Bro... dealer mass terbaek dri ladang....
Repeat buy...
trust seller...
barang da sampai,
packing baek punya....
Selamat Maju Jaya...
:)cgrock
semalam dah dpt brg...cod ngan bro izan kat ukm bangi..
:):)View attachment 37123

2nd round barang da smpai... cuma nak bg trading rate jer problem... hahaha, anyways good luck...
going to 3rd round item, are you ready.... hahahaha

tima kasih byk2 TT..bunga raya selamat sampai..diskaun pun dpt mcm yg dijanjikan..sori lambat bgtau,bz..lets to next deal..hehe
Assalamualaikum Bro, mekaseyy, sejambak harum dah sampai sebentar tadi. Thanks for the free Dirham.
tima kasih encik, cod arituh, esk nak g agrobank plak.. next time kt deal lg..

baru sahaja emas bunga raya 10g.. trusted seller.. :)

thx bro..
brg sudah smpai dgn selamat hari ni..
nice deal with tokey emas ni..
 
Last edited:

amazinggold88

CG Top Poster Club
Joined
Nov 1, 2008
Messages
44,759
Reaction score
208
Points
123
Harga Emas Mungkin Naik Kepada AS$2,000 Dalam Masa Dua Tahun Akan Datang, Kata Habib Jewels

CYBERJAYA, 9 Nov (Bernama) -- Harga emas mungkin naik sehingga AS$2,000 seaun pada masa dua tahun akan datang dengan asas yang kukuh, kata Pengarah Urusan Habib Jewels Datuk Meer Sadik Habib.

"Harga tentunya meningkat walaupun dalam jangka pendek, mungkin ada sedikit pelarasan," katanya pada taklimat media di sini Selasa.

Bagaimanapun Meer Sadik berkata bagi tempoh yang lebih lama, harga mungkin naik, antara lain disebabkan oleh kelemahan dolar Amerika.

"Jangka panjang adalah baik memandangkan AS mencetak wang yang banyak dan ini negatif kepada dolar AS, yang merupakan satu daripada alasan harga emas yang lebih tinggi," katanya.

Pada umumnya, Meer Sadik berkata, memandangkan asasnya kekal, permintaan bagi emas masih lebih tinggi berbanding bekalan, dengan itu memberi tekanan menaik terhadap harga.

"Baru-baru ini, kita juga melihat banyak pelabur meninjau untuk membeli emas dan barang kemas.

"Banyak negara menyimpan emas. Negara besar seperti India dan China menyimpan kira-kira US$2 trilion rizab emas," katanya.

Meer Sadik berkata beliau yakin harga, yang kini berlegar pada US$1,400, mungkin naik kepada US$1,750 pada tahun depan dan kepada US$2,000 dalam masa dua tahun akan datang.

______________________________________________________________________________________________________________________

Emas pengukur pergerakan mata wang

LONDON 8 Nov. - Ketua Bank Dunia, Robert Zoellick menggesa pemimpin-pemimpin ekonomi dunia mempertimbangkan penggunaan semula emas dalam sistem monetari sebagai pengukur dalam pergerakan mata wang.

Beliau membuat cadangan itu kerana bimbang berlaku 'peperangan mata wang' dalam suratnya yang diterbitkan dalam Financial Times.

Zoellick berkata, sistem itu perlu terlibat dalam dolar, euro, yen, pound dan renminbi yang kini diperdagangkan di peringkat antarabangsa.

''Sistem ini juga boleh mempertimbangkan penggunaan emas sebagai rujukan antarabangsa bagi jangkaan pasaran berkaitan inflasi, deflasi dan nilai mata wang hadapan,'' tambahnya.

Amerika Syarikat (AS) kini semakin konsisten mengkritik China kerana menurunkan nilai renminbi dengan tujuan untuk mengambil faedah dalam pasaran eksport.

Ekoran kritikan itu, China membalas balik dengan mencetak AS$600 bilion (RM1.8 trilion) duit baru sambil mendakwa untuk memberi AS kelebihan persaingan.

''Sekiranya polisi domestik adalah polisi optimum bagi AS, tetapi pada masa sama ia bukan polisi optimum bagi dunia, ia mungkin membawa banyak kesan negatif kepada dunia,'' menurut Ketua Bank Negara China, Zhou Xiaochuan.

China melahirkan kebimbangan polisi monetari Rizab Persekutuan AS akan mengurangkan nilai dolar, menyebabkan eksport negara itu merosot.

Berikutan itu, China menggesa pemantauan terhadap pergerakan dolar AS semasa mesyuarat G20 di Seoul pada minggu ini.

Standard emas dipinggirkan oleh bekas Presiden AS, Richard Nixon pada 1971 kerana nilai dolar jatuh menjunam berbanding emas.

Emas dipercayai boleh membantu menangani inflasi tetapi ia tidak dibenarkan bagi polisi monetari fleksibel, yang mana kebanyakan pakar ekonomi mendakwa ia perlu dalam menangani kejutan ekonomi. - AFP
 
Last edited:

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
441
Points
136
izan..upload gamba ke image shack la...pastu insert kat image..dan taraa,klua gamba coin emas bunga raya...
 

amazinggold88

CG Top Poster Club
Joined
Nov 1, 2008
Messages
44,759
Reaction score
208
Points
123


Kos untuk menunaikan haji pada tahun 2006 adalah sekitar RM 10,000, ayuh kita kira bagaimana simpan dinar lebih untung.....

Tahun 2002 - 1 Dinar = RM 140.00, perlu 72 Dinar

Tahun 2003 - 1 Dinar = RM 168.00, perlu 60 Dinar

Tahun 2004 - 1 Dinar = RM 202.00, perlu 50 Dinar

Tahun 2005 - 1 Dinar = RM 242.00, perlu 42 Dinar

Tahun 2006 - 1 Dinar = RM 290.00, perlu 34 Dinar

Tahun 2007 - 1 Dinar = RM 348.00, perlu 29 Dinar

Tahun 2008 - 1 Dinar = RM 418.00, perlu 23 Dinar

Tahun 2009 - 1 Dinar = RM 502.00, perlu 20 Dinar


Tahun 2010 - I Dinar = RM .......... perlu ..........(anda boleh anggarlah sendiri)
Bagi tahun 2010 pakej untuk mengerjakan haji meningkat kepada lebih kurang RM 13,000 tetapi Kerajaan memberi bantuan sebanyak lebih kurang RM 3060 menjadikan dalam anggaran RM 9940. Jika angka itu kurang tepat saya pohon kemaafan ini sekadar kiraan untuk menampakkan bagaimana dengan Dinar kita lebih cepat cukup nilai untuk ibadah haji, ini kerana nilai pegangan Dinar ditangan yang semakin naik nilainya dari tahun ke tahun.

Jadi kita mulakan mulai sekarang untuk menyimpan Dinar dimana harga sekarang adalah RM 695.00 untuk 1 Dinar jadi berapa target kita untuk cukup kadar pakej tersebut, RM 14,000 (Kadar pakej 2010 ) bahagi RM 695.00 = 20 keping.

Jadi bagaimana dengan tahun hadapan, sudah semestinya jumlah dinar akan berkurangan kerana harga Dinar yang semakin meningkat harganya.Jika berdasarkan trend ini, dan mula meyimpan dalam DINAR sekarang sebanyak paling kurang 2 Dinar setahun, pada tahun 2015 insyaAllah kita akan mampu membiayai haji dengan kos 10 Dinar!!


Kesimpulannya simpanan emas kita ni mmg untung dan TIDAK sama sekali merugikan. Jadi pada sape2 yang berminat untuk memiliki Dinar emas....
 
Last edited:

amazinggold88

CG Top Poster Club
Joined
Nov 1, 2008
Messages
44,759
Reaction score
208
Points
123
CARTA EMAS DARI 10 TAHUN DAHULU :)cgrock












PERBANDINGAN ANTARA ASB DAN EMAS






:)paid:)cgrock:)paid:)cgrock:)paid:)cgrock:)paid







 
Last edited:
Sponsored Post
Top
Log in Register