Syarat saman tali keledar belakang boleh dibatalkan

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR - Jika anda disaman, baik oleh polis atau Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) kerana kenderaan tidak dipasang dengan tali keledar penumpang belakang, ia akan dibatalkan.

Ini kerana saman tidak boleh dikeluarkan jika penumpang belakang tidak mempunyai tali keledar untuk dipakai manakala pemandu pula diberi tempoh sehingga 31 Disember 2011 untuk memasang peralatan tersebut.

Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Datuk Solah Mat Hassan berkata, surat saman itu boleh diserahkan untuk pembatalan kepada pihak berkuasa yang mengeluarkannya.

"Kemungkinan perkara itu terjadi kerana masalah komunikasi.

"Tapi kalau ada tali keledar belakang dan penumpang tak pakai, memang wajar kena saman," katanya kepada Kosmo! bagi memperjelaskan kekeliruan yang masih timbul di kalangan pemandu mengenai peraturan yang berkuat kuasa 1 Januari lalu itu.

Dah ikut perangai pak lah dah...hari kata macam nie esok kata macam lain pula
 
Sponsored Post

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Apa kejadah nie? ludah pastu jilat balik ker?
 

anuarinvestor

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Dec 13, 2007
Messages
10,529
Reaction score
143
Points
123
Bila x da duit buat..duit dah ada batal lak..:)
 

RizMa

Active+ Member
Platinum Member
Joined
Apr 29, 2007
Messages
4,475
Reaction score
112
Points
38
emm, perlaksanaan yg kurang adil lah yaaa

mgkin sbb tali pinggang xlaku
or sbb janji pilihanraya aje kot
:)):))
 

ForexGirl

Active+ Member
Joined
Oct 22, 2008
Messages
3,022
Reaction score
30
Points
30
ape la..
haritu kate lain..
ni lain plak?
 

damiaphang

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 21, 2008
Messages
7,626
Reaction score
53
Points
70
udah gitu plak jadinye...:-?
 

rafina_80

Active+ Member
Joined
Jan 30, 2008
Messages
4,102
Reaction score
44
Points
30
KUALA LUMPUR - Jika anda disaman, baik oleh polis atau Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) kerana kenderaan tidak dipasang dengan tali keledar penumpang belakang, ia akan dibatalkan.

Ini kerana saman tidak boleh dikeluarkan jika penumpang belakang tidak mempunyai tali keledar untuk dipakai manakala pemandu pula diberi tempoh sehingga 31 Disember 2011 untuk memasang peralatan tersebut.

Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Datuk Solah Mat Hassan berkata, surat saman itu boleh diserahkan untuk pembatalan kepada pihak berkuasa yang mengeluarkannya.

"Kemungkinan perkara itu terjadi kerana masalah komunikasi.

"Tapi kalau ada tali keledar belakang dan penumpang tak pakai, memang wajar kena saman," katanya kepada Kosmo! bagi memperjelaskan kekeliruan yang masih timbul di kalangan pemandu mengenai peraturan yang berkuat kuasa 1 Januari lalu itu.

Dah ikut perangai pak lah dah...hari kata macam nie esok kata macam lain pula

baru nak ckp cam tu..boss dah ckp dulu..:D
boleh plak cenggitu..dah saman batal balik..
nampak sgt cam tak sistematik...

 

WMComm

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2008
Messages
22,845
Reaction score
95
Points
120
Alhamdulillah,lega aku baca.saga aku dah la xda tali keledar belakang,so kurang beban sket.kalau ada penumpang,masuk dalam bonet je.aku jarang bawa penumpang belakang.cun la.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register