BTC USD 38,165.5 Gold USD 1,809.83
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Info Sut Terbang Di Uji Oleh Tentera Marin United Kingdom

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
30,265
Reaction score
4,104
Points
236
Sut terbang menjadikan impian terbang seperti Iron Man menjadi realiti. Beberapa ujian telah dilakukan untuk menggunakan sut terbang Jet Suit keluaran Gravity Industries dalam kegunaan dunia sebenar seperti menawarkan bantuan kecemasan di UK. Ini semuanya masih kegunaan awam tetapi kini penggunaannya dalam operasi ketenteraan mula difikirkan.

Pasukan Marin Diraja UK telah mula menguji sut terbang Jet Suit versi tentera. Ujian dilakukan untuk melihat sama ada ia sesuai digunakan untuk membantu pasukan menyerang kapal dengan penerbangan dilakukan dari sebuah bot getah. Anggota marin terbang ke kapal HMS Tamar dari sebuah bot getah sebelum menurunkan tangga yang kemudiannya digunakan anggota marin untuk memanjat kapal.

Kemudiannya tiga marin dengan sut terbang mendarat secara berpasukan ke dek kapal dengan pantas. Kesemua ujian telah dilakukan dengan jayanya dan kelihatan seperti wujud adiwira sebenar. Tetapi dengan sut terbang yang agak bising ini, ia mungkin tidak boleh digunakan untuk misi pasukan khas.


Sumber asal https://newatlas.com/military/royal-marines-gravity-jet-suit-boarding/
 
Sponsored Post

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,012
Reaction score
1,439
Points
111
Kelemahan sut terbang ni adalah si pemakai tak boleh pegang senjata. Kalau bawak ke medan perang, bunyi bising satu hal, tak boleh pertahankan diri pun satu hal jugak. hehe
 

fredo

Super Active Member
Joined
Nov 17, 2007
Messages
5,418
Reaction score
106
Points
83
nanti dia cipta la tambah butang tekan jer keluar peluru pandu atas kepala .....:cool:
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
14,489
Reaction score
4,236
Points
201
cantik ni buat hijack kapal kt laut.

boleh tiru konsep..
 

tr4falgar

Super Active Member
Joined
Oct 14, 2012
Messages
6,947
Reaction score
657
Points
126
tiru red alert la tu 🤣 🤣 🤣 .. nnt dia hapgred la, letak senjata..
 

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
41,981
Reaction score
1,348
Points
201
utk misi menyelamat bleh la ... utk bertempur.. mau senang2 kene tembak dgn ak47 ... dah la berat satu hal..
 

simplest_box

Super Active Member
Joined
May 21, 2012
Messages
5,247
Reaction score
268
Points
91
Kena puji la boleh buat diorang sut gini. Takde la asik nk kondem je. Cuba ko buat satu kali
 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
8,528
Reaction score
794
Points
121
Nampak macam pari-pari terbang dalam cerita kanak-kanak dulu.
Kalau terbang lama2 boleh lenguh kaki jugak tu.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
306,056
Reaction score
13,855
Points
2,376
Sut terbang menjadikan impian terbang seperti Iron Man menjadi realiti. Beberapa ujian telah dilakukan untuk menggunakan sut terbang Jet Suit keluaran Gravity Industries dalam kegunaan dunia sebenar seperti menawarkan bantuan kecemasan di UK. Ini semuanya masih kegunaan awam tetapi kini penggunaannya dalam operasi ketenteraan mula difikirkan.

Pasukan Marin Diraja UK telah mula menguji sut terbang Jet Suit versi tentera. Ujian dilakukan untuk melihat sama ada ia sesuai digunakan untuk membantu pasukan menyerang kapal dengan penerbangan dilakukan dari sebuah bot getah. Anggota marin terbang ke kapal HMS Tamar dari sebuah bot getah sebelum menurunkan tangga yang kemudiannya digunakan anggota marin untuk memanjat kapal.

Kemudiannya tiga marin dengan sut terbang mendarat secara berpasukan ke dek kapal dengan pantas. Kesemua ujian telah dilakukan dengan jayanya dan kelihatan seperti wujud adiwira sebenar. Tetapi dengan sut terbang yang agak bising ini, ia mungkin tidak boleh digunakan untuk misi pasukan khas.


Sumber asal https://newatlas.com/military/royal-marines-gravity-jet-suit-boarding/

Sesuai untuk misi menyelamat ni
 

a b c d e f

Super Active Member
Joined
Oct 28, 2010
Messages
7,933
Reaction score
886
Points
121
Apa nak heran, pendekar rantau ni dah lama ada.... dengan ilmu hitam/putih, ilmu kebal, boleh terbang mana2 dan kalis peluru. Ada senjata bebola api pun. Hehe
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register