Suspek Curi Dipukul Orang Awam, Polis Pula Dituduh

CG Sponsors




BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
Suspek Curi Dipukul Orang Awam, Polis Pula Dituduh

KUALA LUMPUR: Orang ramai diminta menyerahkan penjenayah yang mereka tangkap kepada polis dan tidak membalas dendam terhadap penjenayah tersebut.

Pemangku Ketua Polis Selangor Datuk A.Thaiveegam berkata tindakan seperti memukul penjenayah sehingga boleh menyebabkan kecederaan, akan hanya mengundang padah pada diri sendiri.

"Seperti apa yang berlaku baru-baru ini apabila pengadu menumbuk kedua-dua mata seorang suspek curi sebelum menyerahkannya kepada pihak polis.

"Selepas kejadian itu, pengadu tersebut memberitahu ibu suspek bahawa anaknya mungkin dipukul polis di dalam lokap sehingga menyebabkan kedua-dua matanya lebam," katanya semasa berucap melancarkan Community Policing Taman Putra Daerah Ampang di sini hari ini.

Turut hadir Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Supt Amiruddin Jamaluddin dan Penyelaras Community Policing Selangor Kuan Chee Heng.

Thaiveegam berkata dakwaan palsu itu jelas memburuk dan menjejaskan imej polis sehingga menggugat kepercayaan awam terhadap kredibiliti pasukan itu.

"Atas dakwaan palsu itu juga, kita terpaksa pula membuka satu siasatan walaupun kita yakin kecederaan pada penjenayah itu datangnya dari pengadu tersebut," katanya.

Thaiveegam berkata orang ramai tidak perlu bertindak bersendirian terhadap suspek walau apa juga alasan pun sebaliknya menyerahkan kepada polis.

Dalam ucapannya, Thaiveegam berharap orang ramai melibatkan diri dalam program Community Policing yang bukan hanya bertujuan mengekang jenayah tetapi lebih bersifat untuk menyatupadukan masyarakat. - BERNAMA
 
Sponsored Post

voda

Active Member
Platinum Member
Joined
Feb 23, 2010
Messages
2,322
Reaction score
83
Points
35
KUALA LUMPUR: Orang ramai diminta menyerahkan penjenayah yang mereka tangkap kepada polis dan tidak membalas dendam terhadap penjenayah tersebut.

Pemangku Ketua Polis Selangor Datuk A.Thaiveegam berkata tindakan seperti memukul penjenayah sehingga boleh menyebabkan kecederaan, akan hanya mengundang padah pada diri sendiri.

"Seperti apa yang berlaku baru-baru ini apabila pengadu menumbuk kedua-dua mata seorang suspek curi sebelum menyerahkannya kepada pihak polis.

"Selepas kejadian itu, pengadu tersebut memberitahu ibu suspek bahawa anaknya mungkin dipukul polis di dalam lokap sehingga menyebabkan kedua-dua matanya lebam," katanya semasa berucap melancarkan Community Policing Taman Putra Daerah Ampang di sini Jumaat.

Turut hadir Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Supt Amiruddin Jamaluddin dan Penyelaras Community Policing Selangor Kuan Chee Heng.

Thaiveegam berkata dakwaan palsu itu jelas memburuk dan menjejaskan imej polis sehingga menggugat kepercayaan awam terhadap kredibiliti pasukan itu.

"Atas dakwaan palsu itu juga, kita terpaksa pula membuka satu siasatan walaupun kita yakin kecederaan pada penjenayah itu datangnya dari pengadu tersebut," katanya.

Thaiveegam berkata orang ramai tidak perlu bertindak bersendirian terhadap suspek walau apa juga alasan pun sebaliknya menyerahkan kepada polis.

Dalam ucapannya, Thaiveegam berharap orang ramai melibatkan diri dalam program Community Policing yang bukan hanya bertujuan mengekang jenayah tetapi lebih bersifat untuk menyatupadukan masyarakat. - BERNAMA
 

okada_kodo

Active Member
Joined
Mar 20, 2009
Messages
2,464
Reaction score
6
Points
25
masalah dalam masalah.
ptut kne tibai dlu pnjenayah nie.
 

mr_xhizors

Active Member
Joined
Aug 3, 2010
Messages
2,407
Reaction score
16
Points
30
xkan nk bg mcm tu je dkt polis..lps la geram dlu..:D
 

Policeark

Fun Poster
Joined
Mar 2, 2010
Messages
999
Reaction score
0
Points
10
pukul je dlu,,kalau betul la die curi,,tp jgn tumbuk muke..leh kesan hahahha....tp bahaya gak kalau main pukul je..mcm kat indonesia kalau kene tudung maling terus kene hentak..yang xtau ape2 pun g hentak gak..
 

ancieh

Fun Poster
Joined
Nov 8, 2010
Messages
197
Reaction score
0
Points
10
patut dakwa je pengadu tu kerana mengeluarkan kenyataakn palsu..biar sama2 kena..
 

kalau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
saman tukang adu tu. Baru dia tau.
 

Aqua-man

Legendary Member
Joined
Nov 8, 2009
Messages
11,415
Reaction score
8
Points
115
dah naluri manusia macam tu, nak buat macam mana...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register