BTC USD 42,185.3 Gold USD 1,776.92
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Surat wasiat 3 pengebom Bali

ruspadu

Fun Poster
Joined
Feb 7, 2007
Messages
593
Reaction score
2
Points
15
apa pun aku sokong tindakan diaorang ni...
 
Sponsored Post

ezis2u

Super Active Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
75
jihad ke jalan allah aku setuju tapi yang pergi bom orang kat bali tue aku tak berani komen...
 

m_noor

Fun Poster
Joined
Mar 24, 2008
Messages
478
Reaction score
0
Points
10
Aku sokong 100% jihad ke jalan yang benar
 

DH2002

Fun Poster
Joined
Jun 2, 2008
Messages
135
Reaction score
14
Points
15
jihad ke jalan allah aku setuju tapi yang pergi bom orang kat bali tue aku tak berani komen...

Pergi bom pelancong yg tak berdosa kat Bali tu dah kira Dosa Besar. Kalau pengebom lain bunuh anak keluarga dia... kira Jihad ka???:-?:-?:-?

Sah dah terpesong lar beb.. Sama ngan tok guru dia Osama bin Laden...
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,259
Reaction score
861
Points
176
Pergi bom pelancong yg tak berdosa kat Bali tu dah kira Dosa Besar. Kalau pengebom lain bunuh anak keluarga dia... kira Jihad ka???:-?:-?:-?

Sah dah terpesong lar beb.. Sama ngan tok guru dia Osama bin Laden...

ginilah setiap orang mempunyai fahaman memasing... sukar untuk menafikan jika kita tidak berada disana.... mungkin caranya extrimis tapi jika kita dok kat sana tingkah laku diaorang dah melampau sangat.. bayangkan seks bebas, minum arak sana sini.. saper tak sakit hati bro... cuba2lah kalau difikirkan jika kita berada disana....:D
 

lovebattery

Banned
Joined
Dec 11, 2007
Messages
1,280
Reaction score
13
Points
25
macam2 cara boleh jihad.
menuntut ilmu pun jihad...
lawan nafsu pun jihad...
diorang dah dibicarakan kat mahkamah dunia.
ikut cara pengadilan, bukti2, siasatan di dunia.
kat mahkamah allah nanti siapa tau?...
kita sama2 doa orang islam yg teraniaya dapat rahmat allah.
dan org kafir yg bukan islam dapat hidayah allah.
dan org2 islam & kafir yg zalim dapat balasan allah yg setimpal.
 

pulze

Fun Poster
Joined
Oct 7, 2008
Messages
692
Reaction score
0
Points
10
aku pun tak tahu la..nak anggap jihad ke x..:-?
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
Wahai saudaraku kaum muslimin,ingatlah pesan dan kata-kata mutiara di bawah ini:

3. Rasulullah diutus dgn pedang agar Allah disembah satu dan tiada sekutu bagiNYA.
B]

jangan diamalkan...
islam itu indah dan mudah...
berkembangnya islam bukan tajamnya mata pedang..tapi lembutnya budi dan kayanya akhlak
 

ruspadu

Fun Poster
Joined
Feb 7, 2007
Messages
593
Reaction score
2
Points
15
jangan diamalkan...
islam itu indah dan mudah...
berkembangnya islam bukan tajamnya mata pedang..tapi lembutnya budi dan kayanya akhlak

cuba pelajari sejarah perkembangan islam tu...
mcm mana islam berkembang ke Sepanyol... India.. Afrika.. dll
 

king_diamond

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
Rasulullah tidak diutus dengan pedang sebenarnya malahan Allah mengutusnya untuk menyebarkan kasih sayang dan Nur Islam, perang dan pedang ini HANYA lah sebagai 'last resolution' setelah semua dakwah, musyawarah, toleransi dan syarat-syarat Islam itu di engkari dan di langgar. Rasulullah tidak pernah mengajar umat Islam menjadi pembengis, cepat naik angin dan cepat ambil tindakan melulu, ingat lah saudara-saudara seagama ku, JIHAD itu luas pengertiannya dan jugak bukan MUDAH mendapat status mati syahid melainkan jika kita benar-benar mengikut garis panduan Al-Quran dan Hadis.

Jihad cara peperangan di zaman Rasulullah lain jika dibandingkan di zaman sekarang, Rasulullah juga tak pernah menganiaya musuh-musuh Islam; Baginda berperang secara berdepan, bukan dengan cara bersembunyi. Baginda terlebih dahulu berdakwah dan bertoleransi dengan puak kafir sebelum mengambil jalan peperangan. Baginda hanya mempertahankan hak-hak Islam setelah Baginda mendapati sudah tidak boleh lagi diselesaikan dengan keamanan apabila masyarakat kafir setempat menghalang urusan IBADAH umat Islam.

Fikir-fikirkan lah dan betulkan saya jikalau salah......
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register