BTC USD 62,389.0 Gold USD 1,805.70
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Sungai paling banyak ikan

[email protected]

Active Member
Joined
Sep 23, 2008
Messages
1,870
Reaction score
591
Points
71
Ajoi,Wak Sumardi,Pancis dan Radin pergi memancing di kolam ikan berbayar. Sementara boring mendapat ikan mereka berborak.

Wak Sumardi : Boring arr sini xde ikan nak makan umpan,sungai kat kampung aku, tak perlu sangkar macam ni, bawa jala dan sekali tebar pasti dapat banyak ikan.

Pancis: Eleh tu tak banyak sangat, sungai kat kampung aku tak payah pakai jala, hanya 2-3 kali sauk (tangguk) dah dapat ikan.

Radin: Sungai kampung gua lagi banyak tak payah 2-3 kali sauk, hanya sekali sauk jer dah dapat 2-3 ekor ikan.

Ajoi: Ala korang ni, apa nak herankan, sungai kat kampung aku kalau kita nak ambil air jer dah susah……
kita kena usir ikan- ikan yang ada di sungai, baru kita boleh ambil airnya.

:)):)):))
 
Sponsored Post

PiChA

Active+ Member
Joined
Mar 19, 2008
Messages
2,621
Reaction score
3
Points
25
hmmmmmm..... masing2 nak tunjuk terer..
 

RizMa

Active+ Member
Paid Membership
Joined
Apr 29, 2007
Messages
4,475
Reaction score
112
Points
38
Bangga betui die ni...hahahaha
 

ah fan

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2009
Messages
8,148
Reaction score
28
Points
70
berlagak btol die ni..terkena kwn2 die..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register