BTC USD 37,984.2 Gold USD 1,776.74
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Suara Manusia Diazab Ditemui Saintis Russia Dalam Lubang Terdalam Buatan Manusia?

abdulalqudus

Freshie
Joined
Dec 2, 2010
Messages
1
Reaction score
1
Points
8
Assalamualaikum sahabat2 ku yg dimuliakan oleh Allah,

Atas maksud lailahaillAllah, sy sampaikn peringatan...



Lebih kurang 40 tahun yg lalu saintis2 dari Russia bercita-cita untuk mengorek lubang hingga ke mantel bumi. Panjang lubang yg ingin dicapai ialah 16km.Tetapi sebaik shj mereka mencapai jarak 14km, mereka mendengar bunyi2 yg sgt menakutkan & berlakunya kejadian2 yg pelik, mereka tidak meneruskan misi itu. Bunyi itu dirakamkn & telah tersebar di seluruh dunia.

Perdengarkanlah suara azab..http://www.noiseaddicts.com/wp-content/uploads/2008/08/hellscreams.mp3

pic-v13-st1-1.gif


"Setelah penemuan yang sangat mencenangkan ini, setengah dari peneliti kami berhenti karena takut. Yang sangat mengejutkan lagi, bagi orang Soviet itu adalah setelah suara tersebut direkam, pada malam yang sama, keluarlah semacam gas atau kabut yang terang dari lokasi penggalian gas. Gas atau kabut tersebut keluar dengan membentuk pilar-pilar dan tulisan yang membentuk seperti sayap kelelawar (seperti lafadz ALLAH, wallahu 'alam), lalu menampakkan dengan sendirinya dengan bahasa Rusia yang artinya AKU TELAH MENAKLUKKAN atau AKU TELAH MENUNDUKKAN. Tulisan itu terlihat di awan di Siberia yang gelap.

Kejadian itu sangat tidak masuk akal orang-orang Soviet karena sedang akan diteror. Beberapa saat setelah itu datanglah ambulance ke kumpulan orang-orang tersebut dan memberikan ubat yang dapat menghilangkan memori dengan singkat. Sebagai perawatan kepada korban yang melihat keajaiban itu (ini mungkin agar kejadian ini tetap dirahasiakan)."
Dari: http://amightywind.com/hell/aboutsounds.htm,
Terjemahannye dari: http://www.carigold.com/portal/forums/archive/index.php/t-15964.html

Selama mana seorang itu hidup, 10, 20, 100, 200, atau 1000 tahun MATI itu pasti akan berlaku...bila matinye seseorg? wallahualam..Sesungguhnya akhirat itu bergantung pada amal & bukannya pada harta yg bergunung2. Balasan yg setimpal bg amalan di dunia.


“Kamu telah dilalaikan (daripada mengerjakan amal bakti) oleh perbuatan berlumba-lumba untuk mendapat dengan sebanyak-banyaknya (hartabenda, anak pinak, pangkat dan pengaruh). Sehingga kamu masuk kubur. Jangan sekali-kali (bersikap demikian) kamu akan mengetahui kelak (akibatnya yang buruk semasa hendak mati). Sekali lagi (diingatkan): Jangan sekali-kali (kamu bersikap demikian! Kamu akan mengetahui kelak!" (Surah at-Takathur: 1-4)


Roh orang-orang kafir akan disimpan di sijjin..bumi plg bwh..

" Sepertimana yang nukilkan oleh Ibn Qayyim al-Jauziy dalam kitabnya ar-Ruh, berkata Salman al-Farisi radiyallahuanhu, "Roh orang-orang mukmin di alam barzakh pergi ke mana pun sekehendak mereka, manakala roh orang-orang kafir ditempatkan di sijjin."...Dalam kitab yang sama, Ibn Qayyim juga memetik kata-kata Imam at-Tabrani yang mengatakan bahwa dari Damrah bin Habib radiyallahuanhu berkata apabila Nabi saw ditanya tentang roh orang-orang mukmin, maka baginda saw bersabda, "Roh orang-orang mukmin berada di dalam perut burung-burung hijau dan beristirehat di mana-mana sahaja yang mereka kehendaki di syurga."...Lalu ditanya lagi tentang roh orang-orang kafir. Lalu kata Nabi, "Ditahan di sijjin."...Manakala dalam kitab yang lain, dari riwayat Ibnu Hibban dan al-Hakim berkata Abu Hurairah radiyallahuanhu dari Nabi saw bercerita tentang pencabutan roh orang kafir, kata baginda, "Maka keluarlah roh itu seperti bau bangkai yang paling busuk, lalu para malaikat membawanya ke pintu bumi sambil berkata, "Betapa busuknya bau ini!" Setiap kali mereka (para malaikat) mendatangi bahagian bumi, mereka mengulang-ulangi perkataan itu sehingga sampai ke tempat roh orang-orang kafir disimpan."...Begitu juga dalam kitab at-Ta`khif minan nar, disebut oleh Abdullah bin Umar bin `As radiyallahuanhuma bahwa roh orang-orang kafir berada di lapisan bumi yang ketujuh. Manakala dalam kitab yang lain, berkata Qotadah radiyallahuanhu: "Disebutkan kepada kami oleh Ibn Umar bahwa bumi paling bawah adalah tempat untuk orang-orang kafir dan amal-amal buruk mereka."...Sedangkan Ibnu Mubarak rahmatullahi alaik meriwayatkan dari Ibnu Juraisy rahmatullah berkata: "Telah sampai kepada ku bahwa sijiin itu adalah bumi yang paling bawah."...Manakala Imam al-Baghowi rahimatullah dalam tafsirnya telah memetik riwayat al-Bara` bin Azib radiyallahuanhu berkata bahwa Nabi saw bersabda: "Sijjin adalah yang paling bawah dari 7 lapis bumi, manakala aliyun berada di langit ke7 di bawah arasy."...Ini dia tuan-tuan yang kata alam barzakh tu."
Dari : http://alkhatab2.tripod.com/mastikahadithjilid1bab5fasal1hadith61/

gay-neraka.jpg


tekan utk download: Suara Azab Di Sijjin

Perhatian: Kesahihan cerita ini diragukan, tetapi sesungguhnya azab kubur & neraka itu benar..

reference:
http://www.damninteresting.com/the-deepest-hole
http://www.noiseaddicts.com/2008/08/strange-sounds-earth-bloop-hum-mistpouffers/
http://amightywind.com/hell/aboutsounds.htm
http://alkhatab2.tripod.com/mastikahadithjilid1bab5fasal1hadith61/
 
Sponsored Post

maibee71

Super Active Member
Joined
Oct 21, 2008
Messages
6,785
Reaction score
17
Points
65
lambatnya nak upload...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register