BTC USD 42,386.7 Gold USD 1,775.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Suami Ziana Zain didakwa rotan anak, sah cerai talak satu

Sponsored Post

TT

CG Super Hardcore Club
Top Poster #3
Joined
Jan 13, 2009
Messages
158,486
Reaction score
21,629
Points
1,671
Ziana bersalah hina mahkamah

zianaz_1542620540.jpg


PENYANYI terkenal Ziana Zain didapati bersalah oleh Mahkamah Majistret Shah Alam, hari ini kerana menghina mahkamah berhubung pendakwaan kes dera membabitkan bekas suaminya, Armin Zaharin Ahmad Zambri.


Majistret Raja Nor Adilla Raja Mahyaldin dalam penghakimannya berkata, pihak pemohon iaitu Armin yang diwakili peguam Amir Farid Mohd Nawawi berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah.

“Mahkamah terima permohonan ini. Berikutan penghina yang dicadangkan (Ziana) membuat permohonan maaf secara sukarela. Jadi, mahkamah lepaskan dengan satu amaran.

“Diingatkan supaya tidak keluarkan sebarang kenyataan sepanjang kes perbicaraan berjalan,” katanya.


https://www.hmetro.com.my/utama/2018/11/396658/ziana-bersalah-hina-mahkamah
 

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,049
Reaction score
2,964
Points
201
Ziana bersalah hina mahkamah

zianaz_1542620540.jpg


PENYANYI terkenal Ziana Zain didapati bersalah oleh Mahkamah Majistret Shah Alam, hari ini kerana menghina mahkamah berhubung pendakwaan kes dera membabitkan bekas suaminya, Armin Zaharin Ahmad Zambri.


Majistret Raja Nor Adilla Raja Mahyaldin dalam penghakimannya berkata, pihak pemohon iaitu Armin yang diwakili peguam Amir Farid Mohd Nawawi berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah.

“Mahkamah terima permohonan ini. Berikutan penghina yang dicadangkan (Ziana) membuat permohonan maaf secara sukarela. Jadi, mahkamah lepaskan dengan satu amaran.

“Diingatkan supaya tidak keluarkan sebarang kenyataan sepanjang kes perbicaraan berjalan,” katanya.


https://www.hmetro.com.my/utama/2018/11/396658/ziana-bersalah-hina-mahkamah

apa effectnya bila mahkamah lepaskan dengan satu amaran :-?:-?
 

TT

CG Super Hardcore Club
Top Poster #3
Joined
Jan 13, 2009
Messages
158,486
Reaction score
21,629
Points
1,671
Ziana keluar kenyataan di luar mahkamah

image.jpg


Berdasarkan pemohonan yang dilakukan Julai lalu, Armin Zaharin sebagai pemohon meminta permohonan maaf daripada responden, Ziana Zain atau nama sebenarnya Siti Roziana Zain, 50, susulan mengeluarkan kenyatan dalam beberapa sidang akhbar dan temubual dikeluarkan oleh Majalah InTrend keluaran Jun lalu berhubung kes pendakwaan Armin terhadap anak lelaki mereka.

Terdahulu, dalam prosiding tersebut, Ziana Zain yang hadir memakai kemaja labuh berwarna biru dan berseluar hitam membuat permohonan maaf dalam galeri mahkamah.

"Saya memohon maaf kerana tiada niat menghina mahkamah. Ini lebih kepada masalah peribadi dan memohon maaf dan berjanji tidak mengulangi lagi," katanya.

Ziana Zain diwakili peguamnya, Luqman Mazlan manakala Armin Zaharin didapati tidak hadir pada prosiding tersebut.


http://www.kosmo.com.my/terkini/ziana-zain-didapati-bersalah-hina-mahkamah-1.790424
 

tyco

Active+ Member
Joined
Sep 16, 2010
Messages
4,030
Reaction score
1,634
Points
101
zaman la ni zaman undang undang woo ...

pukul anak tak solat boleh kna penjara woo ..

kalau kita rujuk kepada hadis , seorang lelaki yang tak cuba pimpin isteri dan anak anak dikategorikan sebagai dayus ....

apa hukum dayus ?

nabi pernah kata andai aku diizinkan nescaya aku akan menyuruh isteri itu sujud kepada suami ...lihat lah begitu tingginya martabat seorang lelaki bernama suami

lebih mengecewakan seorang suami yang memberi kan air maninya kepada isterinya ... ..dan isterinya melahirkan anak dari titisan air mani tersebut ....bila telah lengkap ...sisuami jatuh miskin ...siisteri tergamak meninggalkan nya dan memenjarakannya serta memutuskan sillaturahim? nauzhubillah



hanya allah jualah hakim seadilnya.
moga kamu kembali bertaubat kak ziana ..sujudlah kamu dikaki nya sebelum tuhan menjemputmu.
 
Last edited:

macellsprvive

Active Member
Joined
Mar 25, 2013
Messages
1,831
Reaction score
410
Points
51
zaman la ni zaman undang undang woo ...

pukul anak tak solat boleh kna penjara woo ..

kalau kita rujuk kepada hadis , seorang lelaki yang tak cuba pimpin isteri dan anak anak dikategorikan sebagai dayus ....

apa hukum dayus ?

nabi pernah kata andai aku diizinkan nescaya aku akan menyuruh isteri itu sujud kepada suami ...lihat lah begitu tingginya martabat seorang lelaki bernama suami

lebih mengecewakan seorang suami yang memberi kan air maninya kepada isterinya ... ..dan isterinya melahirkan anak dari titisan air mani tersebut ....bila telah lengkap ...sisuami jatuh miskin ...siisteri tergamak meninggalkan nya dan memenjarakannya serta memutuskan sillaturahim? nauzhubillah



hanya allah jualah hakim seadilnya.
moga kamu kembali bertaubat kak ziana ..sujudlah kamu dikaki nya sebelum tuhan menjemputmu.

Pandangan mcm ni yg menjadikan wanita Islam takut nak bersuami.

Seolah2 lepas kahwin kena jadi hamba.

Islam itu mudah, ada exit clause utk apa2 selagi bersebab.

Fasakh, talak, khuluk - exit clause bersebab.

Yg suka2 exit dalam perhubungan atas sebab remeh,
ada bahagiannya di sana nanti.

Sama2 kita belajar perbaiki diri sendiri.

Statement pukul rata dah kurang relevan sekarang.
 

waepy

Active+ Member
Joined
Sep 9, 2011
Messages
4,626
Reaction score
339
Points
51
suami xde kerja...
isteri penat cari duit sana sini nk tanggung keluarga...
lama2 hilang hormat isteri terhadap suami...
benda nie lumrah dah skrg, dan biasanya berakhir dgn perceraian...
jd para suami, jgn leka, masa senang skrg jgn suka lepak, enjoy sgt...

baru nie jumpa kes, laki dah setahun tak kerja lepas kena buang kerja...
bini jer kerja, laki jaga anak kt rumah...
ko rasa apa perasaan bini?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register