suami istri

CG Sponsors




capucinno87

Fun Poster
Joined
Nov 20, 2008
Messages
548
Reaction score
14
Points
15
Suatu hari seorang menteri dan isterinya pergi
merasmikan pusat pembiakan lembu Australia.
Di depan hadirin.. seorang petugas dengan semangatnya
menjelaskan proses pembiakan lembu ini..

"Dato dan Datin.. Lembu kami ini mampu mengawan
sebanyak 5 kali sehari"

Mendengar penjelasan itu.. dengan pantas isteri
menteri itu berbisik ke telinga suaminya..
"Dengar tu.. Lembu pun mampu mengawan sampai lima kali
sehari bukan macam abang..!"

Mendengar komen isterinya itu.. menteri tersebut cuma
masam muka saja. Kemudian petugas di depan
nya tadi meneruskan penerangan.. .
"Lembu ini mampu mengawan dengan lima lembu betina
berlainan sehari!"

Menteri dengan senyuman membisiki telinga isterinya.."Dengar tu.. Lima kali sehari dengan lima betina yang
berlainan.. yang ni boleh aje...


--------------------

Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
Antara alasan yang diberikannya:
Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
Isteri : Kenapa pula?
Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga"
isteri (is three). Baru betul dan sah!.
Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"
Suami : Berkenaan apa tu?
Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"
Suami : Contohnya?
Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural
Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
Suami : Macam mana pula boleh sama?
Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan?
Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...
 
Sponsored Post

JamBu

Active Member
Joined
Jul 3, 2008
Messages
1,518
Reaction score
1
Points
25
wakakakakakkkakakaka
lawak siot:eek::eek::eek::eek:
 

kancil biru

Legendary Member
Joined
Apr 4, 2008
Messages
11,641
Reaction score
1,099
Points
191
wah sangat kreatif org yg buat ayat nie...
 

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
:))
pandai2 wife dia..
kena simpan lawak ni..:))
mana tau berguna nanti..
hhehe
 

izack1981

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
10,380
Reaction score
61
Points
120
perrghhh... pandai je isteri dia balas!..
:)paid
 

baiyee

Fun Poster
Joined
Sep 7, 2008
Messages
816
Reaction score
0
Points
10
Suatu hari seorang menteri dan isterinya pergi
merasmikan pusat pembiakan lembu Australia.
Di depan hadirin.. seorang petugas dengan semangatnya
menjelaskan proses pembiakan lembu ini..

"Dato dan Datin.. Lembu kami ini mampu mengawan
sebanyak 5 kali sehari"

Mendengar penjelasan itu.. dengan pantas isteri
menteri itu berbisik ke telinga suaminya..
"Dengar tu.. Lembu pun mampu mengawan sampai lima kali
sehari bukan macam abang..!"

Mendengar komen isterinya itu.. menteri tersebut cuma
masam muka saja. Kemudian petugas di depan
nya tadi meneruskan penerangan.. .
"Lembu ini mampu mengawan dengan lima lembu betina
berlainan sehari!"

Menteri dengan senyuman membisiki telinga isterinya.."Dengar tu.. Lima kali sehari dengan lima betina yang
berlainan.. yang ni boleh aje...


--------------------

Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
Antara alasan yang diberikannya:
Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
Isteri : Kenapa pula?
Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga"
isteri (is three). Baru betul dan sah!.
Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"
Suami : Berkenaan apa tu?
Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"
Suami : Contohnya?
Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural
Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
Suami : Macam mana pula boleh sama?
Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan?
Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...
mmg geliga isteri dia..si suami kena lebih cerdik lagi nie..baru blh lwn..:D
 

amins33

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
5,481
Reaction score
5
Points
65
yang atas,laki bijak..


yang bawah...pompuan bijak...

takyah la kawin banyak...1 pon tak termampu kang
 
Sponsored Post
Top
Log in Register