status: MAK JAN

CG Sponsors




Joined
Jan 22, 2008
Messages
5,049
Reaction score
5
Points
65
kenapa ek bila seseorang perempuan yang berstatus janda... sama ada kematian suami atau di ceraikan suami di pandang rendah oleh kaum lelaki mahu pun perempuan...

mereka dipandang sebagai perampas suami orang dan juga penjatuh rumahtangga orang lain... kalau sebelah tangan bertepuk takkan berbunyi...

another one.. kalau janda yang mempunyai anak.. mak atau ayah sang lelaki mesti kurang suka dengan pilihan si anak untuk berkahwin.. kenapa ek... hina sangatkah menjadi seorang yang berstatus MAK JAN....

jom bincangkan..:)
 
Sponsored Post

adar

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Dec 20, 2005
Messages
9,027
Reaction score
215
Points
73
takde pun. perempuan je yg rasa mcm tu. biasanya yg pandang rendah pada janda ni kaum hawa juga. bukannya lelaki.

yg jd masalahnya hati kaum hawa. mak aku sendiri penah ckp, hati wanita ni mmg sgt busuk dan pendengki pada sesama jantina. tak boleh tgk sesama jantina senang dan bahagia. hehe...
 

mimie813

Super Active Member
Joined
Nov 26, 2009
Messages
6,534
Reaction score
290
Points
81
betul kata en adar......

org pompuan sendiri yg pandang rendah golongan2 tu....

ak pun x paham nape...ak pun pernah kena dua kali dituduh nk kaco umahtangga orng,sedangkan laki derang yg kaco ak....
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
kenapa ek bila seseorang perempuan yang berstatus janda... sama ada kematian suami atau di ceraikan suami di pandang rendah oleh kaum lelaki mahu pun perempuan...

mereka dipandang sebagai perampas suami orang dan juga penjatuh rumahtangga orang lain... kalau sebelah tangan bertepuk takkan berbunyi...

another one.. kalau janda yang mempunyai anak.. mak atau ayah sang lelaki mesti kurang suka dengan pilihan si anak untuk berkahwin.. kenapa ek... hina sangatkah menjadi seorang yang berstatus MAK JAN....

jom bincangkan..:)
mana ada...kaum lelaki memang 'pandang' tinggi kat janda2 nie..kena lak janda meletop :))
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
takde pun. perempuan je yg rasa mcm tu. biasanya yg pandang rendah pada janda ni kaum hawa juga. bukannya lelaki.

yg jd masalahnya hati kaum hawa. mak aku sendiri penah ckp, hati wanita ni mmg sgt busuk dan pendengki pada sesama jantina. tak boleh tgk sesama jantina senang dan bahagia. hehe...
betui...betui :)paid
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
betul kata en adar......

org pompuan sendiri yg pandang rendah golongan2 tu....

ak pun x paham nape...ak pun pernah kena dua kali dituduh nk kaco umahtangga orng,sedangkan laki derang yg kaco ak....
Bila kau jadi janda :-?:-?:-?:))
 

adar

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Dec 20, 2005
Messages
9,027
Reaction score
215
Points
73
betul kata en adar......

org pompuan sendiri yg pandang rendah golongan2 tu....

ak pun x paham nape...ak pun pernah kena dua kali dituduh nk kaco umahtangga orng,sedangkan laki derang yg kaco ak....
ayat terakhir tu aku faham. mmg lumrah isteri org, bila tgk laki depa mengatal dgn janda, si isteri akan serang si janda dulu. jarang la si isteri serang suami dia. :))

jadi cepat2 la kahwin wahai ibu tunggal. memang fitnah berleluasa bila anda menjadi ibu tunggal. nak buat mcm mana, dah lumrah masyarakat mcm tu.

salahkan NGO2 yg kononnya penjuang wanita tp mrk lebih sibuk perjuangkan pengharaman poligami. nasib2 ibu tunggal tak terjaga sebab sibuk nak haramkan poligami. :))
 

fordLASER

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2007
Messages
10,806
Reaction score
54
Points
120
cerrrr.... janda ropernyer budak kuala ni...
 
Joined
Jan 22, 2008
Messages
5,049
Reaction score
5
Points
65
takde pun. perempuan je yg rasa mcm tu. biasanya yg pandang rendah pada janda ni kaum hawa juga. bukannya lelaki.

yg jd masalahnya hati kaum hawa. mak aku sendiri penah ckp, hati wanita ni mmg sgt busuk dan pendengki pada sesama jantina. tak boleh tgk sesama jantina senang dan bahagia. hehe...
yer ker..... tapi rasanya setuju dengan statement yang last....:)paid
 
Sponsored Post
Top
Log in Register