Speed Trap

CG Sponsors




[email protected]

Active Member
Joined
Sep 23, 2008
Messages
1,870
Reaction score
591
Points
71
Duduk di simpang jalan menangkap pemandu yang memecut melebihi had laju,seorang pegawai trafik ternampak sebuah kereta yang dipandu tersangat perlahan dianggarkan hanya dipandu 22 batu sejam sahaja. Maka Polis trafik pun berfikir " Tak boleh jadik niee..lambat dari kura-kura..sangat bahaya bagi pemandu yang lain".

Polis trafik pun menahan dan memeriksa kereta itu dan didapati terdapat 5 orang wanita - dua wanita di depan dan tiga duduk di belakang - mata kesemuanya terbeliak dan mengigil ketakutan yang amat sangat dengan muka pucat macam mayat. Pemandu wanita sangat hairan dan bertanya " Apa kesalahan saya tuan? saya memandu mengikut had laju..kenapa ditahan?" "Makcik" polis trafik menjelaskan " makcik bukan melebihi had laju, tapi memandu terlalu lambat sangat dari had laju jugak boleh menyebabkan kemalangan kepada kereta yang lain"

"lambat dari had laju ?" wanita itu merasa hairan.

"Tuan, saya mengikut dengan tepat kelajuan yang tercatat di papan tanda.[JALAN AMPANG 22]!" bantah wanita itu dengan marah. Polis trafik itu tersenyum sindir dan menjelaskan maksud nombor 22 itu adalah tanda nama jalan dan bukanya had laju. Dengan perasaan malu,wanita itu mengucapkan terima kasih atas penjelasan itu.

" Tapi sebelum makcik meneruskan perjalanan, saya ada satu pertanyaan...adakah kesemua penumpang di kereta makcik semuanya sihat? nampaknya makcik-makcik yang lain macam mengigil ketakutan dan muka pucat" polis trafik itu bertanya kehairanan

"Oh...jangan bimbang ,mereka semua akan bertenang semula selepas beberapa minit lagi. Kerana kami baru saja menuruni [Jalan Bukit Bintang 309]."
 
Sponsored Post

nash_d

Active Member
Joined
Jul 17, 2008
Messages
2,287
Reaction score
0
Points
20
hahaha...gila makcik2 nie...takkan dia bawak 309kmh pulak... aku pun gigil duk kat belakang kalau btul... :))
 

mangkaq

Super Active Member
Joined
Mar 13, 2008
Messages
8,834
Reaction score
71
Points
75
Dia kata 22 batu sejam bersamaan dengan 33KM/H..
kalo 309 Batu sejam = 463KM/H
 

ah fan

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2009
Messages
8,148
Reaction score
28
Points
70
makcik ni bwk ferrari k?hahaha
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
hehehehe mcm da ada..yg beza just pelakon dlm keter tu jek..
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,404
Reaction score
21,051
Points
1,671

reizwana

Active+ Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
2,950
Reaction score
47
Points
30
haduh..dlah 237 kali dh citer ni dlm cg :))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register