BTC USD 24,307.9 Gold USD 1,801.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Spec PC untuk game racing (cth : gran Turismo dll)

momoque

Legendary Member
gem
Messages
11,329
Joined
Dec 26, 2011
Messages
11,329
Reaction score
435
Points
141
Assalamualaikum..

Nak tanye..

Brp budget utk setup pc gaming ( boleh maen game racing lancarr)
 
Sponsored Post

jaws_am

CG Top Poster Club
gem
Messages
20,879
Joined
May 29, 2008
Messages
20,879
Reaction score
9,158
Points
481
Awards
1
Beli ps5. Jimat banyak..

Setting pc mid range dlm 5k..
Graphic card paling cikai 3060ti..

budget friendly gaming ? 3.5k..
Graphic card 2060/1660ti..

Budget pc biasa ? 2k..
Jgn expect pc power.. Tp boleh main game..

---

Klo nak stering.. Elok beli.. #racun
Tp kena ada tmpt duduk sama..

Dari kluar melepak dkt luar sampai isteri bising..
Elok stay at home..
Luangkan masa utk belajar memandu di rumah..

Kena ada tv 4k..

Aku x minat benda gini.. Aku buat pc keje dlm 2k++
Untuk buat keje.. Lepas tu x guna pc..ingat nk add on graphic card..

Tp xde masa nk main game..

IMG_20220803_111348.jpg

IMG_20220803_112222.jpg
 
Last edited:

fuhrer_69

Active+ Member
Messages
2,552
Joined
Sep 18, 2013
Messages
2,552
Reaction score
440
Points
51
Beli ps5. Jimat banyak..

Setting pc mid range dlm 5k..
Graphic card paling cikai 3060ti..

budget friendly gaming ? 3.5k..
Graphic card 2060/1660ti..

Budget pc biasa ? 2k..
Jgn expect pc power.. Tp boleh main game..

---

Klo nak stering.. Elok beli.. #racun
Tp kena ada tmpt duduk sama..

Dari kluar melepak dkt luar sampai isteri bising..
Elok stay at home..
Luangkan masa utk belajar memandu di rumah..

Kena ada tv 4k..

Aku x minat benda gini.. Aku buat pc keje dlm 2k++
Untuk buat keje.. Lepas tu x guna pc..ingat nk add on graphic card..

Tp xde masa nk main game..

IMG_20220803_111348.jpg

IMG_20220803_112222.jpg
payah sekarang nak cari ps5, ada pun harga scalper.

nak selamat kene beli kat lalaport, tu pun pwp.

dan ikut nasib beli kat lalaport ni, kene walk in awal pagi, nasib baik ada lah ps5 nya.
 

jaws_am

CG Top Poster Club
gem
Messages
20,879
Joined
May 29, 2008
Messages
20,879
Reaction score
9,158
Points
481
Awards
1
payah sekarang nak cari ps5, ada pun harga scalper.

nak selamat kene beli kat lalaport, tu pun pwp.

dan ikut nasib beli kat lalaport ni, kene walk in awal pagi, nasib baik ada lah ps5 nya.

Dlm 2.6k~3k..
Shopee..

Boleh setup pc dgn harga 2.6k~3k..
Tp x dpt spec 4k gameplay..
 

momoque

Legendary Member
gem
Messages
11,329
Joined
Dec 26, 2011
Messages
11,329
Reaction score
435
Points
141
Sedia bajet rm3k ke 5k
Intel i5 12th gen
Ram 16gb 3200mhz
Graphic gtx3060
Ssd nvme 500gb
Hdd 1tb
Power supply modular 750W
Tu siap monitor atau CPU shj bos..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register