BTC USD 56,408.2 Gold USD 1,762.64
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Solat jumaat di musim coronavirus

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,755
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,755
Reaction score
22,053
Points
1,671
Kedah ikut keluasan masjid

IMG_20211019_231115_233.jpg
 
Sponsored Post

notepad

Super Active Member
Messages
9,564
Joined
Sep 17, 2011
Messages
9,564
Reaction score
834
Points
126
keyword dia ialah untuk mereka yang sudah lengkap vaksin.
 

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,357
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,357
Reaction score
2,963
Points
201
Anti vax bole semayang kat umah aje ye
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,755
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,755
Reaction score
22,053
Points
1,671
Masjid dah buka tapi tak pergi pula

PETALING JAYA – Bukan hanya tidak balik jumpa ibu bapa, namun ada juga yang tidak ke masjid selepas kebenaran solat berjemaah dibenarkan.

Di media sosial ketika ini, orang ramai mempertikaikan segelintir masyarakat yang hanya bising ketika kerajaan membuat prosedur operasi standard (SOP) ketika perintah kawalan pergerakan (PKP) sebelum ini.

Ketika itu ramai yang bising masjid tidak boleh hadir sedangkan beberapa sektor lain sudah dibuka. Namun lain jadinya selepas SOP baharu diumumkan.

“Betul, bukan sahaja ada segelintir yang mendahulukan melancong daripada rentas negeri jumpa orang tua, masjid juga ada yang tak pergi.

“Sebelum ini ramai yang bising kata masjid ditutup, sepatutnya masjid dibuka. Tapi sekarang ada je melangut makan ABC time Jumaat,” jelas Irdina_Salleh88.

“Ini realiti hari ni, bising, memekak masa tak boleh. Dah memang tak boleh masa tu. Tiap-tiap hari bising. Kerajaan zalim la, tak kesian rakyat la.

“Bila dah buka sempadan negeri ni tak ada pun nak jumpa mak ayah, solat Jumaat pun tak pergi, dulu bukan main lagi bising masjid tutup,” kata Farah Nadia. – K! ONLINE

 

Jedi

CG Top Poster Club
Messages
45,599
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
45,599
Reaction score
2,562
Points
201
Deep.

Nanti dia bagi lak alasan.

Bidaah la...itu la...ini la...:rolleyes:

🤭
 
Last edited:

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,755
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,755
Reaction score
22,053
Points
1,671
Rela masjid tempat ak pun dh malas nak check mcm selalu. Bagi je semua masuk.

Klo x wpun ko scan tetap amik nama
 

Jedi

CG Top Poster Club
Messages
45,599
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
45,599
Reaction score
2,562
Points
201
Masjid tempat aku JKK jaga.

Jadi tak boleh main2.

Buku tulis nama ada 4 kot.

Alat check suhu ada 3.

QR Code ada 2 rasanya.

Masuk jer dewan utama, nazir siap suruh penuhkan saf depan.

Try la Masjid Taman Kosas.

Tengok sendiri.


Makanan mewah lepas habis solat.

1. Nasi lemak, 2.pisang, karipap, 3. pau sambal, donut warna warni 🤭

Time aku sampai...yang tinggal 1,2 dan 3 jer.
 
Last edited:

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,357
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,357
Reaction score
2,963
Points
201
Masjid dah buka tapi tak pergi pula

PETALING JAYA – Bukan hanya tidak balik jumpa ibu bapa, namun ada juga yang tidak ke masjid selepas kebenaran solat berjemaah dibenarkan.

Di media sosial ketika ini, orang ramai mempertikaikan segelintir masyarakat yang hanya bising ketika kerajaan membuat prosedur operasi standard (SOP) ketika perintah kawalan pergerakan (PKP) sebelum ini.

Ketika itu ramai yang bising masjid tidak boleh hadir sedangkan beberapa sektor lain sudah dibuka. Namun lain jadinya selepas SOP baharu diumumkan.

“Betul, bukan sahaja ada segelintir yang mendahulukan melancong daripada rentas negeri jumpa orang tua, masjid juga ada yang tak pergi.

“Sebelum ini ramai yang bising kata masjid ditutup, sepatutnya masjid dibuka. Tapi sekarang ada je melangut makan ABC time Jumaat,” jelas Irdina_Salleh88.

“Ini realiti hari ni, bising, memekak masa tak boleh. Dah memang tak boleh masa tu. Tiap-tiap hari bising. Kerajaan zalim la, tak kesian rakyat la.

“Bila dah buka sempadan negeri ni tak ada pun nak jumpa mak ayah, solat Jumaat pun tak pergi, dulu bukan main lagi bising masjid tutup,” kata Farah Nadia. – K! ONLINE


Penguatkuasa pun tak semayang jemaat
Depa ronda kedai mkn cari mangsa
 
Sponsored Post
Top
Log in Register