BTC USD 56,671.6 Gold USD 1,777.93
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Solat jumaat di musim coronavirus

Sponsored Post

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
13,170
Reaction score
2,158
Points
201
perpecahan umat islam...terciptanya fikrah taksub vaksin dgn fikrah antibaksin

Kalau sama2 tak baksin, lojik la jg tidak bercampur..jarak saf penjara social etc

Sepatutnya kalau da baksin tak perlu kesah bercampur2 dgn yg tak baksin
Sbb da ada perlindungan

ini dia plak yg tak kasi yg tak de baksin bercampur dgn yg da baksin..hehhe

nampak benor tak konpiden dgn brg kegunaan sendiri
 

nationagainstzionist

Super Active Member
Joined
Oct 17, 2012
Messages
5,818
Reaction score
246
Points
83

perbahasan yg mendalam mengenai sop solat antara maqasid syariah dan masayid syaitaniyyah oleh al fadhil ustaz mohd nazri dollah
 
  • Like
Reactions: x35

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,459
Reaction score
2,800
Points
201
IMG_20210225_054445.jpg


Sebab tu, bila kita jarakkan saf kita. Hati kita berselisih.

Golongan yang tak percaya usaha kerajaan vs golongan yang mempersoalkan usaha kerajaan.

Namun apa pendapat kita tentang menyusuri pemahaman sudut akidah,syariat,tasawuf ?

Masalah maslahah orang ramai ?

IMG_20210225_054733.jpg


Pening ooo skrng nak jawab, fitnah akhirzaman.

Lepas tu ada pulak yang bawa info.

IMG_20210225_073614.jpg


Aku tak faham, macam mana kita nak sesuaikan situasi/masalah kehidupan dengan hadis nabi ?

Dia macam ada fitnah kita nampak, tapi kita tak boleh selesaikan. Kita tahu nabi dah pesan. Tapi kita tak boleh buat apa.
 
Last edited:

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,459
Reaction score
2,800
Points
201
IMG_20210227_082606.jpg


Satu perkara yang tak boleh diterima akal adalah..

Dalam pengangkutan awam, dibenarkan duduk dekat, sedangkan dalam masjid jarak 1meter.

Ini yang orang ramai tak faham. SOP apa sebenarnya kerajaan tengah aturkan ?

Betul ke covid tak boleh merebak dalam pengangkutan awam ?

Tapi boleh merebak dalam masjid ?

Maka solat perlu dijarakkan.

--------

Sekadar persoalan shj.

Dalam berforum kita kena tanya soalan. 😅
 

rasyid.ahmad

Fun Poster
Joined
Feb 15, 2017
Messages
277
Reaction score
102
Points
23
innallillahi wa innallillahi rojiun
semalam 2 masjid kat tmpt kami kena ambush jains ngan polis . xda jg yg kena saman, alhamdulillah sbb kita org dah tau awal2 dah diorg nak dtg .,org islam sendiri amik gambar org tgh solat & repot..haha , xpa plan E ada lg
kala pegawai jains dgn polis masuk ke dalam masjid waktu ambush, mintak diorang semua rekodkan kehadiran, ambil suhu sorang-sorang dulu, baru boleh ambush.
kalau ditanya kenapa. cakap ini masjid, kena follow sop tak kira siapa pun. :D
kalau diorang belum solat, boleh bawa diorang ke tempat wuduk dulu.
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
13,170
Reaction score
2,158
Points
201
View attachment 347216

Satu perkara yang tak boleh diterima akal adalah..

Dalam pengangkutan awam, dibenarkan duduk dekat, sedangkan dalam masjid jarak 1meter.

Ini yang orang ramai tak faham. SOP apa sebenarnya kerajaan tengah aturkan ?

Betul ke covid tak boleh merebak dalam pengangkutan awam ?

Tapi boleh merebak dalam masjid ?

Maka solat perlu dijarakkan.

--------

Sekadar persoalan shj.

Dalam berforum kita kena tanya soalan. 😅

mereka hanya mau wang saja
Duit tu tuhan
1614394392990.jpeg
 
Last edited:

nationagainstzionist

Super Active Member
Joined
Oct 17, 2012
Messages
5,818
Reaction score
246
Points
83
63F92AC9-CDC1-463A-9394-815CB33D4B2A.jpeg
View attachment 347216

Satu perkara yang tak boleh diterima akal adalah..

Dalam pengangkutan awam, dibenarkan duduk dekat, sedangkan dalam masjid jarak 1meter.

Ini yang orang ramai tak faham. SOP apa sebenarnya kerajaan tengah aturkan ?

Betul ke covid tak boleh merebak dalam pengangkutan awam ?

Tapi boleh merebak dalam masjid ?

Maka solat perlu dijarakkan.

--------

Sekadar persoalan shj.

Dalam berforum kita kena tanya soalan. 😅

semenjak era kobid ni smua jadi bangggang...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register