BTC USD 56,744.8 Gold USD 1,776.40
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Solat jumaat di musim coronavirus

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,459
Reaction score
2,800
Points
201
aik???? lain mcm....

Perkara ni Betul boss..
Terasa insaf seketika..

Kita nak masuk rumah Allah, dengan izin Allah. Bukan dengan izin manusia.

Niat nak gi masjid solat jumaat, Pakai baju bersih, datang awal. Tetiba Ajk masjid Halang masuk. Katanya kena ikut sistem giliran yg berdaftar. Syariat kita selesai. Balik solat zohor dirumah.

Apakah kita ini dihalau manusia ? Bukan.

Allah cuma tak jemput kita. Maka hakikat kita selesai. Allah tahu niat kita apa.
Kalau niat kita nak berbalah dengan ajk masjid.
Maka kita akan dapat berbalah dengan ajk masjid.

Kalau niat kita nak menunjuk kita lebih islam sebab nak gi masuk rumah Allah.
Maka kita cuma dapat "menunjuk lebih islam" shj lah.

Berbalik kpd niat masing-masing, Allah maha mengetahui.

Minta kepada Allah dengan niat yang baik. Allah akan aturkan kehidupan yg lancar berdasarkan niat yg baik.

Betulkan aku klo silap.
Tapi kene faham syariat, kena faham hakikat.
 
Sponsored Post

rasyid.ahmad

Fun Poster
Joined
Feb 15, 2017
Messages
277
Reaction score
102
Points
23
Masjid di Perlis dibuka sepenuhnya bermula esok
By Bernama -18 February 2021

KANGAR – Perlis membenarkan semua masjid dibuka sepenuhnya bagi aktiviti pengimarahan bermula esok.
Raja Muda Perlis Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail bertitah aktiviti pengimarahan termasuk kuliah agama, kelas pengajian dan sebagainya adalah diperkenankan bermula waktu subuh esok.

“Semua aktiviti adalah dibenarkan dan perlu patuhi prosedur operasi standard (SOP) yang telah ditetapkan seperti memakai pelitup separuh muka, melaksanakan penjarakan fizikal sekurang-kurangnya 1 meter pada setiap masa, membawa sejadah sendiri, mengambil wuduk sebelum ke masjid dan sebagainya.” titah baginda menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Perlis (MAIPs) hari ini.

Baginda yang juga Yang DiPertua MAIPs bertitah kanak-kanak di bawah usia 12 tahun dan golongan wanita turut dibenarkan hadir.
Tuanku Syed Faizuddin bertitah namun begitu sebarang aktiviti jamuan makan, bermalam dan majlis sosial tidak dibenarkan seperti mana yang telah ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan dan Majlis Keselamatan Negara. – MalaysiaGazette
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
13,170
Reaction score
2,158
Points
201
Da di jemput Allah?
1613708908013.png
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,459
Reaction score
2,800
Points
201
IMG_20210222_090439.jpg


Kiranya mmg takde dah ke solat jemaah di masjid rapat2 ?

Fuh power virus covid nih...
 

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
25,741
Reaction score
1,956
Points
206
SELANGOR bilo blh bukak surau n masjid utk solat jemaah ni?

Skg klu nk solat jemaah tepakso pulak den tumpang kek surau opis gomen atau surau2 kek mall.
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,459
Reaction score
2,800
Points
201
kita tgk nnti klau semua dah kena vaksin.

klau masih juga x leh rapat2, time tu kita isi borang jadi ahli teori konspirasi...

Tak semua yg akan ambil vaksin.
Kita kena faham, kedepan nanti ada variant baru covid-19. Dimana vaksin sedia ada tak mampu cover variant baru.

Dh boleh ambil borang ahli teori konspirasi ke ?
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
13,170
Reaction score
2,158
Points
201
Mungkin kene buat masjid berasingan

1 masjid utk yg da vaksin
1 lg masjid utk yg belum vaksin
 

ViperX

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,783
Reaction score
600
Points
81
Tak semua yg akan ambil vaksin.
Kita kena faham, kedepan nanti ada variant baru covid-19. Dimana vaksin sedia ada tak mampu cover variant baru.

Dh boleh ambil borang ahli teori konspirasi ke ?
ya betul kita faham yg virus ni sentiasa bermutasi.... yg pnting, cucuk dlu ...xsanggup dah pkp memanjang ni....

borang buat sndiri, cetak sendiri, sign sendiri, sahkan sendiri...hahah....
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,459
Reaction score
2,800
Points
201
ya betul kita faham yg virus ni sentiasa bermutasi.... yg pnting, cucuk dlu ...xsanggup dah pkp memanjang ni....

borang buat sndiri, cetak sendiri, sign sendiri, sahkan sendiri...hahah....

Aku tak nak cucuk vaksin.. Tp nak solat jemaah rapat dimasjid.

Jangan diskriminasi hak kami yang menolak vaksin covid..

Hehe..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register