Solat jumaat di musim coronavirus

CG Sponsors




abah5851

Active+ Member
Joined
Dec 5, 2014
Messages
2,579
Reaction score
164
Points
43
KEnapa takde ayat dari Majlis Agama Islam Negeri... ' Sembahyang Jemaah di masjid dibenarkan seperti biasa tetapi dengan pematuhan SOP yang ketat'.... :)
 
Sponsored Post

no trade

Super Active Member
Joined
May 16, 2008
Messages
8,737
Reaction score
296
Points
96
Pernah dengar ke kluster masjid selain dari tabligh dulu? Masjid tu kita pergi 5 kali je dalam sehari. Kalau solat jumaat seminggu sekali. Berbanding kedai makan sehari 8-10jam/day. PKP ni waktu lebih kurang sama, walaupun take away je. Pada aku kalau pun tak boleh bagi solat 5 waktu tapi solat jumaat bagi la kelonggaran.
 

gebang

Fun Poster
Joined
Dec 25, 2005
Messages
752
Reaction score
5
Points
15
Pernah dengar ke kluster masjid selain dari tabligh dulu? Masjid tu kita pergi 5 kali je dalam sehari. Kalau solat jumaat seminggu sekali. Berbanding kedai makan sehari 8-10jam/day. PKP ni waktu lebih kurang sama, walaupun take away je. Pada aku kalau pun tak boleh bagi solat 5 waktu tapi solat jumaat bagi la kelonggaran.
Batu pahat banyak kes dari surau masa mula² naik bulan November dan disember hari tu.
 

no trade

Super Active Member
Joined
May 16, 2008
Messages
8,737
Reaction score
296
Points
96
Batu pahat banyak kes dari surau masa mula² naik bulan November dan disember hari tu.
Owh mungkin sebab kes2 yg terjadi ni la dijadikan based tak bagi solat dekat surau @ masjid.
 

psx_dream87

Super Active Member
Joined
Feb 10, 2011
Messages
6,978
Reaction score
19
Points
65

jaws_am

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
May 29, 2008
Messages
12,078
Reaction score
2,639
Points
201
Minggu ni..
Takleh solat jumaat di masjid..
simpan sebagai kenangan..
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #3
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,200
Reaction score
2,608
Points
206
tempat den ok je solat jumaat.
ada jemaah dah nak iqamah pun boleh masuk lagi.
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
76,235
Reaction score
12,114
Points
1,906
Jemaah mengaminkan doa ketika bacaan doa Qunut Nazilah bagi memohon kesejahteraan negara ketika pandemik #COVID19 ketika menunaikan solat Jumaat di Masjid Negeri Sultan Ahmad 1, Kuantan. Hari ini bermula penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi negeri Pahang sehingga 4 Februari di mana orang ramai hendaklah mematuhi SOP norma baharu bagi memutuskan rantaian COVID-19. - NSTP/Farizul Hafiz Awang

1611298333821.png

1611298342354.png
 
Sponsored Post
Top
Log in Register