BTC USD 34,105.6 Gold USD 1,802.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

To Sell Solar sistem

mujhi

Active Member
Joined
Jul 19, 2007
Messages
1,570
Reaction score
36
Points
40
Salam semua warga carigold..

Kepada sesiapa yang nak pasang solar boleh Pm saya.
Mana tahu nak pasang lampu kt reban ayam yang dok dalam hutan ka.
nak pump air bagi kerbau mandi kat tengah sawah ka semua boleh.
yang penting dapar sinaran cahaya matahari. Harga.. tentu lah mahal tapi leh bawa bincang.

Tq.


murahsolar.jpg

update

mini solar sistem. bagi yang baru berjinak dengan tenaga solar ni ini model yang mudah digunakan.Tempatkan sahaja modul kat tempat yang ada sinaran cahaya matahari maka sistem ini sudah boleh membekalkan tenaga elektrik cukup untuk cas hp, gps, lampu dan lain lain.

Merupakan sistem solar sebenar yang mempunyai semua peralatan untuk sistem Off grid dan mudah untuk di upgred untuk masa depan.

RM 650.00
 
Last edited:
Sponsored Post

gengjawa

CG Top Poster Club, XM Official, Introducing Broke
Platinum Member
Joined
Dec 22, 2006
Messages
33,087
Reaction score
200
Points
123
Salam semua warga carigold..

Kepada sesiapa yang nak pasang solar boleh Pm saya.
Mana tahu nak pasang lampu kt reban ayam yang dok dalam hutan ka.
nak pump air bagi kerbau mandi kat tengah sawah ka semua boleh.
yang penting dapar sinaran cahaya matahari. Harga.. tentu lah mahal tapi leh bawa bincang.

Tq.

nak pasang kat umah support aircond boleh ker?
bil makin tinggi dah sekarang~X(
 

ANGKASAONE

Active+ Member
Joined
Oct 11, 2007
Messages
3,518
Reaction score
1
Points
25
tuan tanah beri la harga berapa senang nak budget
 

mujhi

Active Member
Joined
Jul 19, 2007
Messages
1,570
Reaction score
36
Points
40
Apa saja pun boleh tapi untuk aircond kuasa lebih kurang 1000watt mahu berbelas ribu juga tak padan. Tapi masa penggunaan dan jenis aircond juga penting agar boleh adjust kepada sistem yang murah .
 

mujhi

Active Member
Joined
Jul 19, 2007
Messages
1,570
Reaction score
36
Points
40
Harga bedasarkan kuasa (watt)yang diperlukan. contoh kalau untuk lampu atau benda yang berkuasa bawah 21Watt harga rm950.
 

anipo

Active+ Member
Joined
May 15, 2008
Messages
4,887
Reaction score
126
Points
33
aik utk yg bawah 21watt pon dah rm950, ape plak nak amik 1000watt aircond... mau smpai berkali2 ganda tuh.. :D
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
oooo kalu nak guna solar untuk sebuah rumah..agaknya berapa kos nya...sampai 10K tak..
 

azarulez

Super Active Member
Joined
Jul 9, 2008
Messages
8,358
Reaction score
1,154
Points
151
blh jimat bil elektrik ni..tapi macam mana dgn maintainance dia? mahal jugak ke? kang, niat nak jimat elektrik, lg banyak kuar duit..hehehe..sorry kalau tanya soalan bdh..
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
aik utk yg bawah 21watt pon dah rm950, ape plak nak amik 1000watt aircond... mau smpai berkali2 ganda tuh.. :D

apa kata letak kat kg ko anip hehhehehe...cpt sikit pop:D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register