Skandal 1MDB : Bicara SRC RM42 juta, Najib dipenjara 12 tahun, denda RM210 juta

CG Sponsors




gerbangkayangan

Active Member
Joined
Dec 12, 2007
Messages
1,966
Reaction score
17
Points
25
member aku yg ulang alik JB-Singapore nak sangat bang non jadi PM..dah x larat pukul 4 pagi lagi kena gerak...saudara aku plak duduk dlm SG lagi teruk..sewa hdb, makan minum, erp lagi..dorang kalau ekonomi Malaysia bagus..xdelah sanggup kerja di SG..
so apa salahnya kalau bang non jadi PM..dia pun ada pengalaman jadi menteri kewangan...bang non selagi x jadi PM dia x boleh buat...Wak Yiddin aku rasa dia pun terlibat dgn rasuah..
yg keje kat malaysia ni boleh je idup...
 
Sponsored Post

guri2demon

Active Member
Joined
Mar 17, 2010
Messages
1,638
Reaction score
292
Points
51
member aku yg ulang alik JB-Singapore nak sangat bang non jadi PM..dah x larat pukul 4 pagi lagi kena gerak...saudara aku plak duduk dlm SG lagi teruk..sewa hdb, makan minum, erp lagi..dorang kalau ekonomi Malaysia bagus..xdelah sanggup kerja di SG..
so apa salahnya kalau bang non jadi PM..dia pun ada pengalaman jadi menteri kewangan...bang non selagi x jadi PM dia x boleh buat...Wak Yiddin aku rasa dia pun terlibat dgn rasuah..
Boleh ye main rasa2 mcm tu.

Mahathir pun pernah jadi menteri kewangan.
Mcm makin teruk je ekonomi 22bulan memerintah.

Mcm teruk sgt tu kerja di sg.
Baik kerja kat malaysia mcm tu.
 

Fayafa

Active Member
Joined
May 21, 2017
Messages
1,341
Reaction score
349
Points
51
Kalau Najib kena, isterinya hampir pasti kena juga. Ye lah. Takde kena mengena dgn pentadbiran negara. Tiba2 duit masuk sebab tender kerajaan.
dia mmg xdak kena mengena dgn pentadbiran negara tp dia adalah FLOM😅😅😅
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,274
Reaction score
21,044
Points
1,671
Najib kemuka rayuan SRC RM42 juta

Bekas Perdana Menteri Najib Razak mengemukakan rayuan terhadap sabitan dan hukuman ke atasnya bagi tujuh pertuduhan berkaitan penyelewengan dana RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd.


Ahli Parlimen Pekan itu memfailkan notis rayuan menerusi Tetuan Shafee and Co di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Jenayah petang ini.

Peguamnya, Muhammad Farhan Muhammad Shafee, ketika dihubungi mengesahkan perkara itu.

“Saya boleh sahkan ia difailkan hari ini,” katanya dalam satu pesanan teks.

Najib kini bebas dengan jaminan RM2 juta berserta dua penjamin.

Pada Selasa, Najib dijatuhkan hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta selepas beliau didapati bersalah atas tiga pertuduhan pecah amanah jenayah (CBT), tiga pertuduhan pengubahan wang haram dan satu pertuduhan penyalahgunaan kedudukan membabitkan RM42 juta dana SRC.

Dia dihukum penjara 10 tahun bagi setiap kesalahan CBT dan pengubahan wang haram serta 12 tahun dan RM210 juta atau penjara lima tahun dalam kes penyalahgunaan kuasa.

Hakim Mahkamah Tinggi Mohd Nazlan Mohd Ghazali memerintahkan agar kesemua hukuman penjara berjalan serentak.

341dfb385a4e084c282ca5705f6d8cf4.jpg
 

Jackhalid

Super Active Member
Platinum Member
Joined
May 24, 2008
Messages
6,454
Reaction score
1,020
Points
151
Semalam pergi Bangsar Shopping Center. Sebelah One Menerung, yang pernah hot kerana skandal NFC yg berkaitan Kak Jat & suaminya.

Dulu kata nak dakwa beliau juga berkaitan kes tu tapi lepas kerajaan dah bertukar ni tak tau lah.

Next in line tunggu keputusan Azeez, Isa, Zahid dll pula.
 

qubs

Super Active Member
Joined
Oct 4, 2010
Messages
9,368
Reaction score
170
Points
73
Pentaksub bang non ke hehe
Spe2 je pegang sme je
Yg ad sijil yg xde sijil ke semua sme
Sbb bila dh dpt kuasa
Semua nk jge periuk nasi sndri
Kalo x xde nye skrg berebut nk jwtn
Baek PN atau PH
Ak lg la xyakin kt bang non
Ckp bley la tp bwt nye blom tentu
Nk uruskn parti sndri pn kelam kabut
member aku yg ulang alik JB-Singapore nak sangat bang non jadi PM..dah x larat pukul 4 pagi lagi kena gerak...saudara aku plak duduk dlm SG lagi teruk..sewa hdb, makan minum, erp lagi..dorang kalau ekonomi Malaysia bagus..xdelah sanggup kerja di SG..
so apa salahnya kalau bang non jadi PM..dia pun ada pengalaman jadi menteri kewangan...bang non selagi x jadi PM dia x boleh buat...Wak Yiddin aku rasa dia pun terlibat dgn rasuah..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register