Siti, Datuk K Nak Saman Penyebar Fitnah

CG Sponsors




wanzex

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
35,554
Reaction score
1,103
Points
191
Siti, Datuk K mahu saman penyebar fitnah cerai
Oleh Farihad Shalla Mahmud


SITI dan suami pada sidang media
di Balai Berita, semalam.


KUALA LUMPUR: Penyanyi popular Datuk Siti Nurhaliza dan suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa, yang mengaku tertekan dengan pelbagai fitnah dan gosip mengenai perkahwinan mereka, akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang menyebarkan pembohongan itu.

Pasangan itu merayu supaya penyebar gosip melalui internet dan juga akhbar sejak kebelakangan ini kononnya rumah tangga mereka yang dibina sejak dua tahun lalu sedang bergolak, menghentikan segera perbuatan itu.

"Jikalau gosip seperti ini berterusan disiarkan, saya akan mengambil tindakan undang-undang kepada dalang yang menjadi penyebar fitnah itu. Mereka harus membayar harga atas perbuatan itu," kata Khalid, yang ditemani Siti, dalam temu bual di Balai Berita semalam.

Oktober lalu, pasangan ini menarik perhatian apabila tersebar berita kononnya Khalid berkahwin dengan seorang pramugari. Sebelum itu, Khalid pernah membuat laporan polis mengenai fitnah kononnya beliau memukul Siti.

Terbaru, gosip tersebar luas di internet dan khidmat pesanan ringkas kononnya rumah tangga mereka di ambang keruntuhan.

Khalid berkata, beliau tidak mempunyai pilihan lain jika gosip seumpama itu berterusan kecuali mengambil tindakan undang-undang bagi membersihkan namanya dan memastikan kehidupan mereka tidak diganggu.

"Saya ahli perniagaan dan bukan artis. Apabila gosip seperti ini timbul, reputasi saya turut tercemar. Apabila berurusan mengenai perniagaan, saya dapat rasakan ada memandang serong seolah-olah saya suami yang jahat.

"Saya harap cukuplah menabur fitnah terhadap saya. Letih rasanya apabila terpaksa membuat penjelasan setiap kali gosip tidak berasas ini tersebar," katanya.

Khalid berkata, pernah satu ketika kerana terlalu tertekan dengan gosip, hampir saja beliau menyuruh Siti meninggalkan nyanyian.

"Saya faham apabila berkahwin dengan Siti secara tidak langsung saya terdedah dengan gosip tapi apabila didiamkan, semakin menjadi-jadi," katanya.

Sementara itu, Siti mengaku terkilan rumah tangga mereka sering digosipkan.
 
Sponsored Post

asrul07

Active+ Member
Joined
Jul 17, 2008
Messages
3,055
Reaction score
3
Points
25
dah dpt baru nak nyesal kahwin ngan artis...?
 

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
lorr..
nak buat cmna.. kawin ngan artis...
 

muhafis

Super Active Member
Joined
Oct 24, 2007
Messages
6,270
Reaction score
56
Points
70
kasihan mereka.. ramei betul yg dengki...
 

wanzex

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
35,554
Reaction score
1,103
Points
191
sepatutnya kita doakan kebahagiaan mereka
bukannya dok sebar fitnah yg bukan2. cian
kat depa!
 

akecema

CG Top Poster Club
Joined
Jan 26, 2007
Messages
21,115
Reaction score
1,994
Points
206
ckp je tu
tah tah bulan depan cerai
mcm kes nora danish
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
well, tektik penafian ni dah banyak pasangan yang kantoi..

dulu Erra - Yusri, nafi rumahtangga bergolak, akhirnya bercerai..
pastu Norman - Abby, nafi juga, bercerai juga...
pastu beberapa artis lain yang hangat, nafi pastu cerai juga...

Siti dan Datuk K pula melalui fasa yang sama..well, berjaga-jaga aje lah..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register