Siasatan lawatan Mohd Khir ke Disneyland selesai: SPRM

CG Sponsors




GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
29,209
Reaction score
1,102
Points
201
Siasatan lawatan Mohd Khir ke Disneyland selesai: SPRM

SHAH ALAM: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menyiapkan siasatan dakwaan penyalahgunaan dana awam untuk lawatan kerja bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo, ke taman tema Disneyland di Perancis dan Amerika Syarikat.

Pengarah SPRM Selangor, Datuk Jaafar Mahad, berkata kini terpulang kepada peguam kanan persekutuan di ibu pejabat SPRM di Putrajaya untuk mengambil tindakan lanjut.

"Saya dimaklumkan SPRM Putrajaya telah menyelesaikan siasatannya mengenai perkara itu dan (hasilnya) telah dihantar ke peguam kanan persekutuan.

"Sekarang, peguam kanan persekutuan akan menyiasat perkara itu dari semua aspek perundangan, berdasarkan keterangan yang diberikan," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Mohd Khir didakwa menggunakan dana kerajaan negeri untuk membuat dua "lawatan teknikal" ke taman tema di Perancis dan Amerika Syarikat pada 2004 dan 2007, yang dikatakan membabitkan perbelanjaan kira-kira RM1.7 juta wang anak syarikat kerajaan negeri Permodalan Negeri Selangor Bhd. - Bernama
:-? ape kata survey ?? bukan calang2 sikit duit yg digunakan ??? balkis ape cerita ??
 
Sponsored Post

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
Khir Toyo bukan ikan bilis, sure lepas! Reman pun tak kena! Kalau bilis, baru di syaki terlibat seludup pasir pun kena reman. Kalau bilis, curi ayam tak sampai RM100 pun dah 7 tahun penjara.

Dah la siasatan kes punya lama & lambat, tak macam kes2 yg melibatkan PR. Kes2 lain macam Balkis etc tunggu 2 tahun pulak la!!!
 
Last edited:

pyan.software

Active Member
Joined
Apr 30, 2009
Messages
1,109
Reaction score
1
Points
25
Khir Toyo bukan ikan bilis, sure lepas! Reman pun tak kena! Kalau bilis, baru di syaki terlibat seludup pasir pun kena reman. Kalau bilis, curi ayam tak sampai RM100 pun dah 7 tahun penjara.

Dah la siasatan kes punya lama & lambat, tak macam kes2 yg melibatkan PR. Kes2 lain macam Balkis etc tunggu 2 tahun pulak la!!!
HAHAHAHA...:D Tau xpa. Backup Power!!
 

KLVIPER

Legendary Member
Joined
Mar 31, 2008
Messages
16,581
Reaction score
489
Points
131
1.7 mill?Ni mesti lunch dan dinner grilled goldbars.
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
cemana la agaknya isi lapuran tu.
 

virtualbiz

Active+ Member
Joined
Feb 20, 2008
Messages
4,899
Reaction score
177
Points
33
takyah risau pengampu amno sekalian...kir toyo sure lepas punya ;)
 

matcitra

Fun Poster
Joined
Oct 8, 2008
Messages
772
Reaction score
0
Points
10
aku suka tengok hidung dia, dah tak rupa jawa dah...!
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
aku suka tengok hidung dia, dah tak rupa jawa dah...!
Dulu lubang idung besar sangat, mudah sangat terbau busuk bangkai gajah yg 50 tahun depan idung tu. Tapi dah buat lubang idung kecik pun, bertambah2 pulak kebusukan tu sampai juga ke hidung, kedengaran di telinga etc. Tu la, bangkai gajah yg di tutup dengan wang kertas!!!
 
Sponsored Post
Top
Log in Register