BTC USD 49,094.9 Gold USD 1,783.67
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Siasat jual vape perisa ganja

balqis07

CG Top Poster Club
Messages
30,953
Paid Membership
Joined
Jan 27, 2010
Messages
30,953
Reaction score
294
Points
136
ne_06.1.jpg


Penglibatan sindiket pengedaran dadah menghasilkan vape perisa ganja boleh memburukkan industri vape. – Gambar hiasan.

KUALA LUMPUR – Penjualan cecair rokok elektronik atau vape perisa ganja kemungkinan didalangi sindiket pengedar dadah berikutan keuntungan lumayan yang mampu diraih daripada industri tersebut.

Dengan anggaran lebih satu juta pengguna vape, angka ini dilihat sebagai lubuk emas bagi sindiket pengedaran dadah untuk mengembangkan bisnes mereka.

Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia, Tan Sri Lee Lam Thye berkata, trend pengguna vape dalam kalangan anak-anak muda juga merupakan potensi yang baik kepada sindiket dadah.

Jelas beliau, sindiket tersebut dipercayai menghasilkan cecair vape perisa ganja bagi mempelbagaikan lagi pelanggan mereka dengan menyasarkan golongan berkenaan.

“Penghasilan vape perisa ganja ini salah satu cara baharu untuk mempengaruhi orang hisap dadah kerana ia sukar dikesan pihak berkuasa selain keuntungan yang besar.

“Pihak berkuasa harus bertindak pantas atasi perkara ini sebelum ia jadi lebih parah. Kita tidak mahu anak-anak muda jadi mangsa najis dadah,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Kosmo! kelmarin melaporkan, terdapat cecair perisa vape yang kini menjadi kegilaan ramai anak muda disahkan mengandungi dadah jenis ganja selepas sampel cecair rokok elektronik berkenaan diuji di makmal Institut Penyelidikan Alam Sekitar Pantai Timur (Eseri), Universiti Sultan Zainal Abidin, Terengganu.



sumber:http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=1118&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm
 
Sponsored Post

kiddd2

CG Top Poster Club
Messages
23,591
Joined
Jun 7, 2011
Messages
23,591
Reaction score
2,977
Points
201
Biarlaaa dia Nak jual pon..

Wap air campur sikit ganja je pon..

Selamat bagi wAnita Dan kanak2..

Vepeonnnn.... Owyeah...
 

notepad

Super Active Member
Messages
9,583
Joined
Sep 17, 2011
Messages
9,583
Reaction score
836
Points
126
penjual dan penagih vape adalah orang melayu. menteri melayu tak bising pun.
 

mrvx

Legendary Member
Messages
11,700
Joined
Feb 20, 2009
Messages
11,700
Reaction score
840
Points
171
aku dah try.. mmg pening giler....
 

Simon Goh

Active Member
Messages
1,980
Joined
Jun 8, 2015
Messages
1,980
Reaction score
27
Points
30
Perisa sahaja tidak semestinya campur dengan bahan ganja pun, minyak wangi pun ada orang klon beralkohol sampai tiada alkohol bau wangiannya seratus peratus sama.

Nasib baik saya bukan penagih rokok
 

satriahitam

Active+ Member
Messages
4,503
Joined
Oct 15, 2008
Messages
4,503
Reaction score
62
Points
30
gila mahal nak buat perisa campur ganja nie.... yg perisa biasa2 pun mkn 20 ke 40 ringgit, inikan pulak perisa ganja....x pernah la pulak den jumpa org jual perisa ganja nie lagi... kalau takat rasa pahit2 mcm tembakau jer baik x payah buat perisa...
 

kopirait

CG Top Poster Club
Messages
39,120
Joined
Apr 18, 2010
Messages
39,120
Reaction score
2,961
Points
206
jap nak bayangkan macamana budak2 datang kedai nak beli perisa ganja..
 

epozer

Legendary Member
Messages
14,802
Paid Membership
Joined
Aug 2, 2010
Messages
14,802
Reaction score
533
Points
171
baik hisap ganja terus...lagi sedap... klau vape perisa ganja sama lvl ganja jeruk je...xbest langsung
 

namkin

Active+ Member
Messages
3,376
Joined
Feb 7, 2008
Messages
3,376
Reaction score
57
Points
30
pasal ganja nih aku raser kes terpencil yg diperbesarkan..


mgkin 0.1% je kot terjumpa ganja dlm pasaran..
die pnye pung pang mcm 80% merket vape adelah ganja..

ade je kot org masuk gnja dlm rokok kan..?
ke aku salah..?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register