BTC USD 43,934.6 Gold USD 1,763.74
Time now: Jun 1, 12:00 AM

SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"???????? apa maksudnya??

Lan Prepaid

Fun Poster
Joined
Apr 30, 2008
Messages
588
Reaction score
13
Points
15
Sebelum menyebarkan apa2 artikel, lebih2 lagi bab agama, confirmkan dlu artikel tu sahih. Tiada keraguan di dalamnya. Referlah dulu kat orang alim.
Kalau tak tau, lebih baik diam dari menyebarkan benda yang meragukan.

Setakat ni, aku tak jumpa lagi ustaz2 bincang bab ni.

Diam lebih baik dari menyebarkan benda yang tak betul
 
Sponsored Post

GASTER123

Legendary Member
Joined
May 6, 2008
Messages
15,829
Reaction score
448
Points
131
Sebelum menyebarkan apa2 artikel, lebih2 lagi bab agama, confirmkan dlu artikel tu sahih. Tiada keraguan di dalamnya. Referlah dulu kat orang alim.
Kalau tak tau, lebih baik diam dari menyebarkan benda yang meragukan.

Setakat ni, aku tak jumpa lagi ustaz2 bincang bab ni.

Diam lebih baik dari menyebarkan benda yang tak betul

sbb xtau la aku tanya kat cni..paling2 tidak ada gak 'jawapan'.bukan kene serang xtentu hala je..klu diam,esok aku mati sudahnya xdapat apa..klu bincang2 ni ada gak usaha aku nak tau kebenaran..mcm gak komen ko pasal fitnah tu..aku pun baca apa ko ckp..bukan aku tolak bulat2..
 

GASTER123

Legendary Member
Joined
May 6, 2008
Messages
15,829
Reaction score
448
Points
131
Sebelum menyebarkan apa2 artikel, lebih2 lagi bab agama, confirmkan dlu artikel tu sahih. Tiada keraguan di dalamnya. Referlah dulu kat orang alim.
Kalau tak tau, lebih baik diam dari menyebarkan benda yang meragukan.

Setakat ni, aku tak jumpa lagi ustaz2 bincang bab ni.

Diam lebih baik dari menyebarkan benda yang tak betul

tengok la page 1 apa aku tulis bai..aku nak gak belajar..klu lu xsuka aku peduli apa..tp klu ramai xsuka aku akan stop boh artikel2 bab agama..ok??
ni page 1 aku komen...
bagus bro..aku share kat cni salah satu sbb nak dengar pendapat pakar2 mcm awak la,bukan la kata nak ngaku 100% betul..sbb yg cite pasal artikel diatas tu ustaz juga..so,sape ada pandangan mmg elok la kongi supaya kita leh menilai..sbgai panduan utk org yg kurang ilmu mcm aku juga..terima kasih..
 

Lan Prepaid

Fun Poster
Joined
Apr 30, 2008
Messages
588
Reaction score
13
Points
15
sbb xtau la aku tanya kat cni..paling2 tidak ada gak 'jawapan'.bukan kene serang xtentu hala je..klu diam,esok aku mati sudahnya xdapat apa..klu bincang2 ni ada gak usaha aku nak tau kebenaran..mcm gak komen ko pasal fitnah tu..aku pun baca apa ko ckp..bukan aku tolak bulat2..

Alamaaakkk, darah TT ada naik sikit.
Sabar. Itulah dugaan dan cabaran ....
Usaha ko tu bagus, cuma kurang tepat. Kat sini bukannya tempat menimba ilmu dan mencari kebenaran. Kalau nak dptkan maklumat dan maklumat tersebut dibawa berjumpa dgn org alim, itu ok. Barulah ko dapat ilmu dan kebenaran.

Kat sini ibarat sepinggan nasi yang bercampur dgn pasir. Ko terpaksa asingkan pasir utk makan nasi. Kalau mata ko kelabu, alamat makan sekali dgn pasirlah.
 

Lan Prepaid

Fun Poster
Joined
Apr 30, 2008
Messages
588
Reaction score
13
Points
15
Tempat menuntut ilmu adalah ditempat yang ada guru. Contohnya sekolah, kelas pengajian di masjid2/surau2 dll.

Dlm forum ni siapa tok gurunya? Kalau ada mubaligh Kristian menyamar, dan beri jawapan yg akal kita kata betul juga. Padahal pendapat tu salah. Apa kesannya?
 

Lan Prepaid

Fun Poster
Joined
Apr 30, 2008
Messages
588
Reaction score
13
Points
15
Kita kat Malaysia ni beruntung. Banyak masjid2 buat kelas pengajian agama, terutamanya di Lembah Klang. Tuntutlah ilmu di situ
 

Lan Prepaid

Fun Poster
Joined
Apr 30, 2008
Messages
588
Reaction score
13
Points
15
Kita umat Islam lelaki dituntut solat berjemaah di masjid. Selepas solat, jumpalah tok imam tu utk tanya persoalan agama. Bukannya tanya soalan agama kat internet yang kita tak tau siapa yg menjawabnya
 

Lan Prepaid

Fun Poster
Joined
Apr 30, 2008
Messages
588
Reaction score
13
Points
15
Aku sebenarnya bukan marah kat ko. Aku geram tgk artikel yang ntah dari mana dtgnya. Apatah lagi kebenarannya diragui.

Aku ada bukak thread pasal menyebarkan artikel yg tak tau kesahihan isi kandungannya...

sekian

Wassalam
 

jibril

Fun Poster
Joined
Jul 7, 2010
Messages
546
Reaction score
4
Points
15
watpe nak pening2? ucap je la 'assalamualaikum'...tu pun susah ke? posting or entry mengarut yg panjang2 boleh lak taip..bagi salam panjang2 tak boleh pulak...haishhhhh...#:-S

ha ah btul tuh
~X(
 
Last edited:
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register