Siapa paling JAHIL

CG Sponsors




hvzv9i

Fun Poster
Joined
Feb 7, 2008
Messages
630
Reaction score
8
Points
15
Tiga budak sengal

Di sebuah felda ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali,sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian depa ni menybbkan tok imam x senang duduk. Pd satu hari tok imam tu dtg dgniatnak tarbiyah depa ni. Maka berlakulah bbrp insiden cabar-mencabar.Tokimam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nnt. Si Ali pun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nnt kami buktikan yg kami bkn la jahil sgt spt yg disangkakan" .

Maka apb hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu kesurau.Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan,"AllahTa'ala... Allah Ta'ala... " Dg segera tok imam merampas mikrofon drpAli& menyuruh tok bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali.

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkattakbiratulihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali x khusyuk, angkat 2x punxkhusyuk jgk lg.. Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok,tokduduk kat belakang, biar saya jadi imam." Tok imam pun undur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba2 je si Budinnipusing ke belakang dan berkata, "Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!"lalu batallah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawa terbhk2.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus kedepanjadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habissembahyang.Siap dg wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Cikoniii... Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni... Tapi dg

bongkaknye si Ciko berkata, "He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.

Kalau tak, lagi dassat aku semayang. He heee... " Tok imam pun terkedu & terpana lagi terkesima...


Moral: Kalau dah tak tau jangan nak kerek, belajar dari orang yang lebih tahu dan ilmu tanpa amal tak ada maknanyer...
 
Sponsored Post

wak

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
11,359
Reaction score
5
Points
115
:eek: :eek: :eek: sengal tul la
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
"Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!"

:)cgrock
 

iris87

Active+ Member
Joined
Dec 29, 2007
Messages
2,510
Reaction score
0
Points
20
:)):))..adoiii x amik wuduk lagi la malaun nie...huhu
 

zCk

Banned
Joined
Sep 5, 2007
Messages
9,333
Reaction score
1
Points
65
jangan mempersendakan agama.....
 

thegreat

Super Active Member
Joined
Nov 13, 2007
Messages
6,372
Reaction score
31
Points
70
Yer La Ada Unsur Mempersendakan Agama Dalam Lawak Ni...
 

waksugeh

Active Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
1,117
Reaction score
7
Points
25
lawak...lawak gak.....
agama jangan buat memain....
 

stryder

Fun Poster
Joined
Feb 12, 2008
Messages
899
Reaction score
0
Points
10
moga2 ciko boleh belajar dari kesilapannye n aku rase kalau cite yg ade sentuh bab2 agama ni kalau boleh tak payah la letak dkt forum lawak ni..:-? :-? :-?
 
Last edited:
Sponsored Post
Top
Log in Register