BTC USD 51,837.0 Gold USD 1,783.09
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Covid-19 Siapa masih belum divaksinasi Covid19? Pro + Anti vaksin komen sini.

Anda sudah divaksinasi?

  • Sudah. Saya tak percaya dengan rumours vaksin.

    Votes: 78 58.2%
  • Sudah. Kerana terpaksa untuk penuhi tuntutan undang-undang.

    Votes: 19 14.2%
  • Belum. Masih menunggu giliran.

    Votes: 13 9.7%
  • Belum. Saya tak mahu di vaksin atas faktor konspirasi akhir zaman.

    Votes: 8 6.0%
  • Belum. Saya tak mahu di vaksin atas faktor kesan sampingan jangka panjang.

    Votes: 18 13.4%
  • Belum. Saya tak mahu di vaksin sama sekali dan tak pernah divaksin langsung sebelum ini.

    Votes: 4 3.0%

  • Total voters
    134

muorian

Active+ Member
Messages
3,798
Joined
Apr 27, 2007
Messages
3,798
Reaction score
62
Points
40
saya bukan anti vaksin, tapi saya belum vaksin, hingga hari ini Allhamdulillah masih dipelihara olehNya drpd tercemar c19,

apa yg saya buat setakat ni ikut sop sahaja.
samalah ngn sy belum vaksin, alhamdulillah dh hampir 2 tahun ni sihat, ada rasa2 nk demam tu telan tablet habbatussauda hilang demam, ddk rumah sewa hrtu kena kuarantin sbb ada bdk rumah ni close contact, pon ok x de apa.. inshaAllah, vaksin ke x vaksin ikhtiar cara masing2, yg x paham nya knp nk dimandatorikan dan macam diskriminasi2 kpd yg x nak ambil vaksin.. org yg vaksin je ke yg bleh tawakkal kpd Allah utk pilih jalannya sendiri? x faham juga knp masyarakat dipecahbelahkan sebegitu rupa
 
Sponsored Post

dloanman

CG Top Poster Club
Messages
30,618
Joined
Apr 15, 2012
Messages
30,618
Reaction score
2,303
Points
206
mereka merancang,Allah juga merancang,dan Allah lah sebaik2 perancang..
kita ni duk dlm perancangan siapa sebenarnya?mereka atau Allah?sebab tu berhati2..tgk dgn teliti..yg mana perancangan mereka dan yg mana perancangan Allah..kalau xkene ujian itu ini..duk dlm perancangan mereka la tu..sampai nk solat masjid pun kene dua dose dulu..hahahaha

surau tompek den imam & ajk dah kasi izin, 1 dos @ 2 dos @ tak vaksin pun boleh masuk solat, janji ekau dtg solat ikut sop, scan suhu, scan mysejahtera & bwk sejadah pakai mask

dan surau ni tak ikut had 40 org jemaah, selagi bleh sumbat masuklah solat ekekekekeke

cumo kalau ado polis buek spot check nasib lah ekau.... imam & ajk pun keno jugak

tapi deme blh tolak ansur & bagi sapo2 ajo dtg solat skg... lokasi nya? rahsia ekekkekkeke
 

tokey99

Super Active Member
Messages
7,004
Joined
Jan 22, 2009
Messages
7,004
Reaction score
1,128
Points
151
surau tompek den imam & ajk dah kasi izin, 1 dos @ 2 dos @ tak vaksin pun boleh masuk solat, janji ekau dtg solat ikut sop, scan suhu, scan mysejahtera & bwk sejadah pakai mask

dan surau ni tak ikut had 40 org jemaah, selagi bleh sumbat masuklah solat ekekekekeke

cumo kalau ado polis buek spot check nasib lah ekau.... imam & ajk pun keno jugak

tapi deme blh tolak ansur & bagi sapo2 ajo dtg solat skg... lokasi nya? rahsia ekekkekkeke
kita ni nk g mekah tu bukan spt rentas desa balik kg..yg ada dekat kita rumah Allah tu pun dorg nk suruh susah2kan..bukan spt mekah tu yg berimpit2..sesak padat..camlah sentiasa penuh masjid2 surau kita ni..waktu ni ramai yg duk ingat mati..sebab hari2 kes kematian banyak..kita je lupa diri..
 

logammaut

Legendary Member
Messages
11,155
Joined
Dec 12, 2009
Messages
11,155
Reaction score
1,246
Points
201
Aku amik vaksin bukan sbb aku provax tapi aku nak urusan harian lancar. Bole pegi keje, bole pegi masjid, bole rentas daerah jumpa org tua kat kg, bole dine-in, bole masuk pasaraya beli keperluan harian, dll. As long mufti & JAKIM kata halal aku terima je. Sama ada vaksin tu berkesan atau tak itu no 2. Usaha lain pun buat serentak mcm patuh SOP, doa, mkn makanan sunnah, mkn vit C & D, guna betadine, dan hanya pergi ke tempat tiada org yg tidak divaksin atau org sakit.

Mati tu pasti bila tiba masanya tak cepat tak lambat. Bila dah sampai masanya kalau tak sbb covid atau vaksin pasti mati gak dgn cara lain. Yg penting kena ada usaha niat kerana Allah harap2 Allah beri masa tambahan disbbkan usaha & niat kita.
 

buffet2

Active Member
Messages
1,257
Joined
Jul 30, 2008
Messages
1,257
Reaction score
37
Points
40
aku bukan anti vaksin tp agak ragu2 dgn vaksin covid ni...aku dh vaksin sb terpaksa kerana keje dan urusan harian

yg jd pelik kenapa tergesa2 vaksin mungkin atas desakkan golongan tertentu ke?

jika dibandingkan sebelum vaksin secara besar-besaran kes covid berada sekitar 3k hingga 4k++ positif covid boleh rujuk akhir bulan jun...

selepas vaksin besar2an sekitar julai sehingga hari ni angka yg positif covid mendadak hingga 20k dlm tempoh 2 bulan jika nak di bandingkan dari 2020 hingga akhir jun 2021 pesakit yg positif baru 4k++...

jd persoalannya kenapa naik mendadak dlm tempoh 2 bulan?kematian pun naik jugak mendadak...

KJ pun kata tak wajib tp akan di kenekan sekatan jika tak ambik vaksin...baik wajibkan spt BCG dan lain2 vaksin...

mcm ada sesuatu yg kita semua tak diberitahu...

p/s: sejak armada tentera laut britain dan negara eropah smp di laut melayu di ketika itu vaksin besar2an dijalankan...adakah hanya kebetulan atau paksaan??

sama2 kita fikirkan...

bukan menyalahkan mana2 pihak hanya berfikir apa yg berlaku ketika ini...
 

belam

Super Active Member
Messages
6,101
Joined
Jul 29, 2013
Messages
6,101
Reaction score
301
Points
81
aku dah 1st dos az n 2nd dos 2 mggu lg...pas inject tgn kiri jd lenguh..n smpi skang pon akan rasa kebas2.....skang aku juga amalkan minum minyak habatus sauda cmpor ngn madu...tawakkal saja lah....sampai masa pergi juga
 

thehornbill

Fun Poster
Messages
386
Joined
Dec 31, 2020
Messages
386
Reaction score
106
Points
23
Aku tak sokong vaksin tapi aku view vaksin dari pandangan antikerajaan dan pembangkang/PH.
Aku tengok rata rata pemimpin PH menyokong usaha kerajaan dalam usaha vaksin. Kira polisi vaksin ni satukan kerajaan dan ph. Jika vaksin ni teruk sangat kenapa pemimpin PH tak tolak vaksin. Kat sini kena pikir secara seimbang.
Tapi aku tak ambik vaksin lagi haha
 

traderfox

Super Active Member
Messages
7,770
Joined
Apr 25, 2008
Messages
7,770
Reaction score
243
Points
83
Aku tak sokong vaksin tapi aku view vaksin dari pandangan antikerajaan dan pembangkang/PH.
Aku tengok rata rata pemimpin PH menyokong usaha kerajaan dalam usaha vaksin. Kira polisi vaksin ni satukan kerajaan dan ph. Jika vaksin ni teruk sangat kenapa pemimpin PH tak tolak vaksin. Kat sini kena pikir secara seimbang.
Tapi aku tak ambik vaksin lagi haha
bukan ph push ivermectin ke itu hari
 

ramos

Super Active Member
Messages
7,098
Joined
Jul 9, 2009
Messages
7,098
Reaction score
238
Points
73
sama aku vaksin pun sbb tuntutan kerja nk mudahkan urusan kemudian hari..
 

lau_kau

Legendary Member
Messages
16,760
Joined
Aug 2, 2007
Messages
16,760
Reaction score
2,778
Points
201
sama aku vaksin pun sbb tuntutan kerja nk mudahkan urusan kemudian hari..
Kebanyakan macam tu jgk bro....andai kata xdk sekatan keatas org xvaksin aku percaya ramai yg xmau vaksin.....sebab manusia nie selalu dia suka tunggu dn lihat bila dh kena kt diri sendiri br dia cepat2 buat keputusan.....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register