Ask/Help Sewa Rumah Yang Penghuninya Dahulu Pernah Disihir

CG Sponsors




namasaya

Active+ Member
Joined
Mar 30, 2011
Messages
4,345
Reaction score
32
Points
30
Assalamualaikum...

Berikutan thread yg pernah sy buka dahulu berkenaan nak cari rumah sewa di area penang..Alkisahnya sy baru jumpa 1 bilik kosong,harga,kawasan,parking semua ok...umah nie bawah dr rumah yang sy duduk sekarang, so persekitaran semua sy dah taw la,kira kawasan boleh dikatakan selamat la..

so bila sy pg tgk bilik 2,housemate yg ada sekarang 2 pun bgtaw umah nie ada gangguan sikit,cite la penghuninya dulu pernah disihir smapai bercerai..dia ckp sampai sekarang bunyi2 pelik 2 ada la tp xpernah jumpa la,hanya bunyi je...dia dah sewa umah 2 hampir 4thn..

so pendapat korang mcm mane,tabahkan ati lawan ke cr tempat len...atau ada ayat2 yang perlu sy amalkan...umah 2 nak tolak syg benar,dekat nga opis,kawasan melayu plk 2...huhuhu
 
Sponsored Post

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,675
Reaction score
21,084
Points
1,671
bukan duduk sorang..sewa bilik kan ada geng serumah
 

alhelmi8

Fun Poster
Joined
Oct 20, 2011
Messages
337
Reaction score
2
Points
15
duduk je dan amal ayat 3kul insyaallah semua ok..
 

tonka

Fun Poster
Joined
May 24, 2011
Messages
234
Reaction score
0
Points
10
baca yassin sekurang-kurangnya tiap mlm jumaat.. insyaallah akan dilindungi oleh NYA
 

AureLia

Super Active Member
Joined
Nov 9, 2008
Messages
7,706
Reaction score
314
Points
81
Assalamualaikum...

Berikutan thread yg pernah sy buka dahulu berkenaan nak cari rumah sewa di area penang..Alkisahnya sy baru jumpa 1 bilik kosong,harga,kawasan,parking semua ok...umah nie bawah dr rumah yang sy duduk sekarang, so persekitaran semua sy dah taw la,kira kawasan boleh dikatakan selamat la..

so bila sy pg tgk bilik 2,housemate yg ada sekarang 2 pun bgtaw umah nie ada gangguan sikit,cite la penghuninya dulu pernah disihir smapai bercerai..dia ckp sampai sekarang bunyi2 pelik 2 ada la tp xpernah jumpa la,hanya bunyi je...dia dah sewa umah 2 hampir 4thn..

so pendapat korang mcm mane,tabahkan ati lawan ke cr tempat len...atau ada ayat2 yang perlu sy amalkan...umah 2 nak tolak syg benar,dekat nga opis,kawasan melayu plk 2...huhuhu

Istikharah. Kalau rasa ok, teruskan jer tinggal sana. Kalau rasa tak ok, cari tempat lain. Timbangkan pros and cons. Kalau pros lebih banyak dari cons, pilihlah yg banyak pros. Dan lihat juga kepada keadaan TT sekarang, adakah urgent nak cari bilik atau tak. Kalau urgent, mungkin boleh saja stay sana sampai dapat tempat lain yg lebih baik. Yg penting, DOA, minta diberikan tempat yg baik. Kita ni selalu lupa Allah dalam banyak hal...
 

ir mizan

Fun Poster
Joined
Apr 4, 2013
Messages
553
Reaction score
1
Points
15
Klau kau selalu baca Al-Quran insyallah blh halang dari ganguan makluk halus.
 

bowthugz69

Active+ Member
Joined
Oct 25, 2010
Messages
3,667
Reaction score
2
Points
25
pasang ayat ruqya sllu di rumah... pnggil ke yg pandai2 utk tgkkn rumah..
 

bayanster

Fun Poster
Joined
Sep 19, 2011
Messages
234
Reaction score
4
Points
15
pasang ayat ruqya sllu di rumah... pnggil ke yg pandai2 utk tgkkn rumah..
Sebaiknya baca sendiri.

Jangan lupa juga untuk baca surah al baqarah.

1. Imam Ahmad, at-Tirmidzi, Muslim dan An-Nasa-I meriwayatkan dari Suhail bin shalih, dari ayahnya, dari abu hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda :

“ Janganlah kamu menjadikan rumah kamu sebagai kuburan, sesungguhnya rumah yang di bacakan Surah Al Baqarah tidak akan dimasuki syaitan “ At tirmidzi mengatakan : hadis ini hasan sahih

2. Al Bukhari meriwayatkan dari Al-laits, dari yazid bin Al-Haad, dari Muhammad bin Ibrahim, dari Usaid bin Hudhair :

“ Pada suatu malam dia membaca surah Al-Baqarah sementara kudanya ditambat berhampiran dengannya. Tiba-tiba kudanya itu pun berputar-putar. Ketika Usaid berhenti membaca, kudanya itu pun kembali tenang. Kemudian Usaid membacanya kembali dan kudanya itu pun kembali bergerak dan berputar-putar. Tatkala dia berhenti membaca, kudanya kembali diam. Kemudian dia membacanya lagi, kudanya itu pun bergerak dan berputar-putar. Maka dia pun berhenti membacanya sedangkan puteranya Yahya berada berhampiran kuda tersebut. Oleh kerana berasa bimbang dan kasihan kuda itu akan memijak anaknya, dia pun mengambil anaknya seraya penglihatannya mengadap ke langit dan dia melihat satu bayangan putih ( berkelip-kelip ) sampai dia tidak melihatnya lagi.

Ketika pagi menjelang, dia pun menceritakan perihal tersebut kepada Rasulullah SAW. Rasulullah bersabda :

“Wahai putera Hudhair, baca terus” Dia menjawab “ Ya Rasulullah, aku merasa bimbang kepada Yahya kerana dia berada dekat dengan kuda tersebut. Kemudian aku mengangkat kepalaku dan melihat ke langit, tiba-tiba aku melihat seperti suatu bayangan yang mirip lampu-lampu. Setelah itu aku keluar rumah dan melihatnya sampai aku tidak melihatnya lagi.”

“Tahukah engkau apa itu “ Tanya Rasulullah. “ Tidak “ Jawabnya.

Beliau pun bersabda “ itulah malaikat yang mendekatimu untuk mendengar suara bacaanmu. Seandainya kamu terus membacanya (sampai pagi ), nescaya pagi ini manusia akan dapat melihatnya tanpa terhalang.
 

amuk293

Active+ Member
Joined
Jan 10, 2008
Messages
4,264
Reaction score
68
Points
30
duduk jer situ TT...slalu2 laa solat dalam bilik tu...baca al-quran ker...wat cm takde pape..kita yg bayar sewa..bukan 'dia'..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register