BTC USD 38,908.4 Gold USD 1,812.28
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Setuju ke Anda bila Al Quran di letak di bilik hotel?

setuju al quran di letak di bilik hotel?


  • Total voters
    0

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
Quran in hotel rooms soon
By MAZWIN NIK ANIS


PUTRAJAYA: A copy of the Quran and its intepretation will be made available in most hotel rooms in the country to allow both Muslims and non-Muslims to have “access” to the Holy book.

Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi said the department had embarked on a pilot project recently where a copy of the Quran’s intepretation was placed in several five-star hotel rooms in the Klang Valley.
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/11/20/nation/20081120151116&sec=nation

apa ulasan?
 
Sponsored Post

taikunx

Active Member
Joined
Dec 21, 2007
Messages
1,395
Reaction score
9
Points
25
tak yah letak, sepatut nya peruntukan membeli al quran dibuat program memperkasakan program membudayakan/belajar/kempen diperingkat sekolah,lagipun kebanyakan pengusaha hotel majoriti bukanya islam
 

JaMeQ

Legendary Member
Platinum Member
Joined
May 15, 2007
Messages
16,164
Reaction score
102
Points
123
x yah...ada org buat main je kang..klu guest mintak baru bg..lg bagus..
 

MoshedFX

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 15, 2007
Messages
8,374
Reaction score
89
Points
70
tak yah letak, sepatut nya peruntukan membeli al quran dibuat program memperkasakan program membudayakan/belajar/kempen diperingkat sekolah,lagipun kebanyakan pengusaha hotel majoriti bukanya islam

mungkin sbb majoriti bukan Islam tu pasal nk letak..

tp maybe ada pro and cons..

jap pikey dulu....:-?:-?
 

building

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 2, 2007
Messages
9,831
Reaction score
57
Points
70
aku rasa baik letak mana arr taw time tiba2 seseorang insan tu nak wat maksiat tiba2 terlihat al-quran kat bilik tu jadi insaf... mana arr taw kan cuz sinar dakwah tu de di mana2
 

wakil

Active Member
Joined
Apr 14, 2008
Messages
1,568
Reaction score
31
Points
30
erm..
ade pro n cons die...
klo ltk...cb pkr sesuai ke x..
sbb bkn sume blk tuh muslims yg dok..
n klo muslim yg dok pn...
blm tentu lg niat msg2..(sdri mau igt)
so bak kt jameq...
bl dorg mtk then bro la cust services bg...
 

wakil

Active Member
Joined
Apr 14, 2008
Messages
1,568
Reaction score
31
Points
30
aku rasa baik letak mana arr taw time tiba2 seseorang insan tu nak wat maksiat tiba2 terlihat al-quran kat bilik tu jadi insaf... mana arr taw kan cuz sinar dakwah tu de di mana2

in da +ve side...mmg la bgs..
mntau kot2 dorg ble insaf..
tp klo -ve side..
ble ker dorg insaf??
pkr2 lah..
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
tak penting pun benda nih...

yang pentingn ialah tanamkan al-Quran dalam hati masing-masing.....

insyaAllah....
 

ejalmlk

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Aug 8, 2008
Messages
10,523
Reaction score
43
Points
120
Yap saya sokong ... paling pentying pengisian yang ada dalam al-quran itu ... perlu difahami dan diterjemahkan..... kalau semua faham AL-Quran .. tak ada laa masalah sosial kat Malaysia nieeee
 

Kurma

Active+ Member
Joined
Jul 23, 2007
Messages
4,219
Reaction score
95
Points
30
x yah...ada org buat main je kang..klu guest mintak baru bg..lg bagus..

betul...al quran bukannya bib#* penyelewengan diaorg....
banyak implikasi ..
al quran adalah suci...nk pegang dia kena ada wuduk dan suci....bukannya boleh letak sesuka hati....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register