Seri Bayu sayu- bini tuntut cerai masa nazak!

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR: “Hayat abang tak lama. Abang nak mati di rumah,” kata penulis lirik, Jamaludin Sulik atau Seri Bayu, 43, ketika ditanya nasibnya selepas isterinya, Dayang Zaira Erema Awang Moshdad, 25, atau Erema menuntut cerai daripadanya.

Dalam pertemuan bersama Metro Ahad, Seri Bayu mengakui dia kini hanya mendapat belas ihsan daripada keluarga angkat dan rakan.

“Kalau keluarga angkat tak ada, abang seorang diri. Erema selalu balik jam 5 atau 6 pagi. Abang pernah duduk di atas kerusi roda selama 16 jam, terpaksa tahan lapar...tahan buang air kecil dan besar.

“Kalau abang dah tak tahan (berkeadaan) begitu, abang SMS mereka (keluarga angkat atau rakan),” katanya yang menderita penyakit saraf.

Membuktikan kebenaran dakwaan Seri Bayu, pertemuan pada Jumaat lalu itu ditemani keluarga angkatnya yang kebetulan melawatnya.

Pilu melihat keadaan Seri Bayu kerana tubuhnya semakin kurus, tutur katanya sukar difahami dan kerap terbatuk-batuk berikutan paru-parunya dijangkiti kuman.

Untuk bertutur, Seri Bayu perlu meneran dan mengulang apa yang hendak diberitahu supaya butir percakapan dapat difahami. Temubual malam itu dibantu keluarga angkatnya yang lebih memahami butir percakapan Seri Bayu.

Ditanya mengenai keluarganya, Seri Bayu berkata: “Abang tinggalkan keluarga kerana Erema. Terlalu banyak pengorbanan abang untuk dia,”.

Menurut Seri Bayu, Erema yang dikenalinya sejak tujuh tahun lalu banyak berubah selepas dia bekerja sebagai penyanyi di sebuah kelab di Shah Alam, Ramadan lalu.

“Dulu dia (Erema) bagus (sebab) dia jaga abang dengan baik. Dulu dia jujur, tetapi sekarang banyak berbohong dan pandai berlakon depan orang.

“Dia maki...tendang... tolak abang,” katanya.

Seri Bayu berkata dia hanya memberi kebenaran kepada Erema menyanyi untuk tempoh sebulan, tetapi Erema ingkar dan semakin tidak menghormatinya sebagai suami.

Katanya, pada Aidilfitri lalu, dia meminta Erema supaya tidak lagi menyanyi dan disebabkan itu dia mengeluarkan perkataan mengharamkan Erema daripada menyanyi di kelab.

“Erema marah abang buat begitu dan sejak daripada itu abang dipinggirkan. Dia tetap dengan keputusannya (menyanyi di kelab).

“Dia lupa diri. Banyak kali dia cakap ‘kalau kau mampus aku senang’,” katanya yang mengakui mampu menyara kehidupan suami isteri menerusi sumber kewangannya sendiri.

Menurut Seri Bayu, dia yakin isterinya itu mempunyai hubungan sulit dengan orang lain.

“Dia ada lelaki lain sebab setiap malam ada orang menjemputnya. Apa yang abang tahu dia habis kerja jam 2 pagi, tetapi selalu balik jam 5 atau 6 pagi,”

“Kadang-kadang abang terbaring, jam 5 pagi dia sibuk bermain SMS walaupun abang nampak. Dia main SMS sampai jam 6 pagi. Dengan siapa?,” katanya.

Seri Bayu berkata, Erema mengakui dia bosan hidup dengannya dan sudah tidak mempunyai perasaan sayang. Hanya simpati yang membuatkan Erema masih bersamanya.

Katanya, Erema turut mengakui apabila sudah bekerja, dia gembira dan ia adalah sesuatu yang diimpikannya selama ini.

“Saya tetap menyayanginya walaupun diperlakukan sebegini. Saya minta kepadanya, layanlah saya seperti manusia, bukannya seperti haiwan,” katanya.

Menurut Seri Bayu, dia berharap Erema berubah dan melayannya seperti dulu.

“Saya mahu Erema kembali ke pangkal jalan,” katanya berulang kali.

Menyentuh mengenai perceraiannya, Seri Bayu berkata dia tidak sanggup diperlakukan begitu.

“Dulu saya tanya dia, betul ke nak kahwin dengan saya dan dia mengakuinya. Dia kata dia ikhlas menerima saya.

“Sekarang? Kenapa buat begini kepada abang?” katanya yang turut mendakwa Erema membuang cincin perkahwinan mereka..

Dalam pada itu, Seri Bayu terpaksa dikejarkan ke Hospital Serdang, semalam selepas mengadu sesak nafas sekitar jam 3 pagi.

Keluarga angkatnya yang menghubungi ambulans kerana Erema ketika itu tiada di rumah. Erema ketika dihubungi mengakui Seri Bayu dihantar ke hospital, tetapi tidak ditahan.

Kes tuntutan cerai Erema akan didengar di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya Selangor 1 Disember ini. Penyanyi yang popular dengan lagu Pelita Di Bawah Purnama itu bernikah dengan Seri Bayu pada 19 Disember 2006 di Masjid Danau Desa, Taman Desa, Kuala Lumpur.

Apa punya bini nie tuntut cerai masa laki tengah nazak :mad::mad::mad::mad:

 
Last edited:
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Erema nafi tohmahan suami

KUALA LUMPUR: “Saya tahu dia (Seri Bayu) cuba burukkan saya, tetapi terpulanglah kepada orang ramai untuk menilainya. Dalam situasi seperti ini pasti ramai yang menyalahkan saya... biarlah,” kata Erema yang menafikan pelbagai dakwaan dilemparkan suaminya.

Menurut Erema, walaupun sudah meminta cerai, dia tetap menjaga suaminya itu dengan baik.

“Saya meminta bantuan adik saya menjaganya ketika saya bekerja. Dia (Seri Bayu) keseorangan hanya beberapa hari kerana adik saya pulang ke Sarawak Isnin lalu.

“Sebelum keluar bekerja saya pastikan dia cukup segala-galanya. Saya sediakan makan minumnya, mandikannya...kemudian barulah saya dapat pergi kerja dengan perasaan yang tenang,” katanya yang masih tinggal bersama Seri Bayu.

Erema berkata, dia bukan ‘suka-suka’ mahu bekerja kerana dia mahu membantu suaminya dan keluarga di Sarawak, tetapi suaminya itu tidak memahami sehingga ‘mengharamkannya’ daripada bekerja.

“Saya ada kudrat dan bakat, mengapa perlu disia-siakan. Saya ada tanggungan, salahkah saya mencari rezeki untuk menampung kehidupan?

“Memang Abang Bayu ada sumber pendapatan menerusi royalti misalnya, tetapi ia tidak mencukupi,” katanya.

Menurut Erema, dia mengakui sudah tiada perasaan sayang kepada Sri Bayu dan dia tidak mahu berpura-pura.

“Apa yang berlaku ada hikmahnya. Semoga apa yang berlaku menginsafkannya dan saya harap dia menjadi seorang manusia yang lebih tabah.

“(Keputusan meminta cerai) bukan dibuat tanpa pertimbangan. Selain sudah tiada perasaan sayang, banyak rahsia yang saya ketahui (selepas berkahwin) mengenai Abang Bayu, tetapi saya tak nak cerita,” katanya.

Ditanya bagaimana perasaannya jika permohonan cerai dia dengan Seri Bayu berjaya, Erema berkata: “Alhamdulillah... saya nak akhiri segala-galanya dan mulakan hidup baru,” katanya.

Jaga laki tu dulu mnasa dia sakit jangan dok fikir nak cari duit
 

malaysia4life

Active Member
Joined
Jun 10, 2007
Messages
1,167
Reaction score
5
Points
25
dah batin nya tak dapat...macamana nak buat.. itu la yg terjadi
 

scryed

Active Member
Joined
Feb 1, 2007
Messages
1,357
Reaction score
9
Points
25
eh bro, asal x letak thread ni kat ruangan gossip? erema tu kan artis...
 

EiRa

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 27, 2007
Messages
15,057
Reaction score
0
Points
110
teruknya ekk...
mcm2 ada zaman skrg nih...
 

Kamarul-Baharain

Fun Poster
Joined
May 29, 2008
Messages
584
Reaction score
1
Points
15
Alasan standard dari erema :

TUHAN PUN TAK KESIANKAN SERI BAYU:eek: ,

Kenapa pulak erema nak kesian seri bayu #:-S :-?
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
eh bro, asal x letak thread ni kat ruangan gossip? erema tu kan artis...
2 sebab...

pertama...kat sini lebih ramai dari kat ruang gossip...boleh beri pengajaran pada lebih ramai..(pandangan aku saja)

2...aku pun tak tau bini dia artis...

:eek::eek::eek:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register