BTC USD 57,269.5 Gold USD 1,769.68
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Sepupu Sajat mahu saman Harith Iskander.

Jedi

CG Top Poster Club
Messages
45,601
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
45,601
Reaction score
2,562
Points
201

WhatsApp-Image-2021-10-26-at-12.24.17-e1635222348235.jpeg
Nurnilam Sari (kiri) dan Harith Iskander.

Sepupu Sajat mahu saman Harith Iskander​




PETALING JAYA – Bekas pengurus usahawan kontroversi, Nur Sajat, Nurnilam Sari menegaskan bakal mengambil tindakan undang-undang terhadap pelawak terkenal, Harith Iskander susulan temu bualnya bersama usahawan tersebut di laman Facebook baru-baru yang didakwa berat sebelah.

Nurnilam Sari dalam satu hantaran di Facebooknya berkata, Harith Iskander sebagai hos temu bual berkenaan tidak sepatutnya membenarkan orang yang bersalah bercakap berhubung kes penipuan yang telah diadili di mahkamah.

“Saya akan mengambil tindakan undang-undang kepada Harith Iskandar kerana membenarkan orang bersalah bercakap mengenai kes penipuan yang telah diadili di mahkamah. Mencemarkan maruah dan reputasi.

WhatsApp-Image-2021-10-26-at-11.58.46-1.jpeg


Tangkap layar hantaran di laman Facebook Nurnilam Sari.

“Bila seseorang menjatuhkan reputasi kita dengan membiarkan orang yang bersalah bersuara, serta cuba membuat fakta yang salah. Jadi, hati-hati Harith dengan temu bual anda secara siaran langsung,” katanya di sini.

Terdahulu, Sajat yang kini berada di Australia muncul dalam program What’s Going On Malaysia yang ditemu ramah Harith Iskander serta disiar secara langsung di Facebook dan YouTube selebriti itu.
Kosmo! baru-baru ini melaporkan Sajat bakal tersenarai dalam kalangan individu muflis di negara ini selepas pemfailan pemiutang dilakukan terhadapnya di Mahkamah Tinggi di sini.

Prosedur tersebut merupakan langkah terakhir bagi menuntut pembayaran penghakiman RM200,000 daripada Sajat kepada Owa Resources yang merupakan bekas stokis utama bengkung usahawan terbabit. – K! ONLINE
 
Sponsored Post

Jedi

CG Top Poster Club
Messages
45,601
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
45,601
Reaction score
2,562
Points
201
Lawa la pulak Nurnilam nie 🥰 :ROFLMAO:
 

Jedi

CG Top Poster Club
Messages
45,601
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
45,601
Reaction score
2,562
Points
201


Akhirnya sepupu sajat bongkar Semua apa yang terjadi.Temu bual yang dilakukan oleh selebriti Harith Iskander dengan usahawan k0ntr0versi Nursajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman sememangnya masih hangat dibualkan oleh warganet.

Temu bual bersama Sajjat

Dalam temu bual yang bersiaran langsung di Facebook selebriti berkenaan, Sajjat ada menceritakan kr0n0logi yang terjadi dalam hidupnya berhubung beberapa isu sehingga dia mengambil tndakan melarikan diri ke luar negara.



https://www.mgid.com/ghits/10566163...p=1&abd=1&iv=11&ct=1&gdpr=0&muid=l0uTbKrYAGvf

42C418EC-6045-4127-A4F4-1F419FB86B2F.jpeg


Sajjat putar belit fakta

Walau bagaimanapun, dalam temubual bersama usahawanTrang3nder itu, ada pihak yang kurang setuju denganpendedahan yang dibuat oleh Sajjat.

Menurutnya, Sajat telah memutar belitkan fakta dan menjelaskan lsuMahkamah berkaitan k.es penlpuan dengan cara yang Salah.
https://www.mgid.com/ghits/10993715...p=1&abd=1&iv=11&ct=1&gdpr=0&muid=l0uTbKrYAGvf



Hal ini dimaklumkan sendiri oleh sepupunya iaitu Nurnilam Sari di laman Facebook. Dia yang dikatakan menjadi ‘mngsa’ k.es yang melibatkan Sajjat telah tampil membangkang apa yang diperkatakan oleh usahawan itu.

88E6230B-F372-42FC-B995-478BDA51C43F.png


12E8A794-B5AA-441F-8716-0A0FE3FEE90D.png


Rasa tk adil kerana Sajjat dah disahkanBersalah

Tk hanya itu, Nurnilam Sari dan seorang lagi individu yang terlibat dalam kesPenlpuan yang dilakukan Sajjat dikenali sebagai Nurwati Husin bercadang untukMenyaman Harith Iskander berhubung temubual yang dianggap berat sebelah.

AkanSaman Harith Iskander kerana benarkan bercakap lsu Mahkamah

Tk sebelah mana-mana pihak”



Walau bagaimanapun, Harith Iskander menerusi laman Facebooknya telah menulis bahawa dia sama sekali tdak berpihak kepada mana-mana individu.

Dia cuma mahu rakyat Malaysia mendengar sendiri apa yang diperkatakan Sajjat dari mulutnya sendiri tnpa perlu percaya 100% apa yang diucapkan.

907958F7-A928-48E7-91DD-457F90CE6770.png


Terdahulu, temubual selebriti berkenaan dengan usahawan k0ntr0versi tersebut telah mencetuskan ‘g0sip’ baru apabila Sajjat secara terang-terangan mengaku bahawa dirinya adalah seorangTransgnder.

Dalam temubual itu juga, dia ada menceritakan berkenaan ke.sMahkamah yang dilaluinya dimana dia kalah salam ke.sSaman tersebut dan perlu membayar ratusan ribu ringgit.
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Messages
23,897
Joined
Jan 12, 2008
Messages
23,897
Reaction score
3,796
Points
201
Sepatutnya botak tu diam je..jgn campur....tak perlu sibuk nak rakyat tahu isu sebenar....lagi pun Sajat bukan milik rakyat.....takde kena mengena dgn Malaysia pun....hang pulak kepoh....saman dari US dah bayar ke?..Cuba jelaskan dulu kes kat yg kat US tu......
 

Zmobile

Junior Member
Messages
58
Joined
Sep 15, 2021
Messages
58
Reaction score
11
Points
11
Saman saja jangan banyak cerita. Mamat itu sudah dapat banyak duit iklan dari konten viral
 

Jedi

CG Top Poster Club
Messages
45,601
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
45,601
Reaction score
2,562
Points
201
Sepatutnya botak tu diam je..jgn campur....tak perlu sibuk nak rakyat tahu isu sebenar....lagi pun Sajat bukan milik rakyat.....takde kena mengena dgn Malaysia pun....hang pulak kepoh....saman dari US dah bayar ke?..Cuba jelaskan dulu kes kat yg kat US tu......

Aku memang tak suka Harith ni.

Kat FB masa isu Gaza.

Cara dia cakap tu macam Islam ni tak penting.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register