Santai ` Sepetang di Dataran Putrajaya

CG Sponsors




tebbaloi

Legendary Member
Joined
Mar 4, 2009
Messages
13,457
Reaction score
444
Points
131
lewat petang tadi aku sampai di dataran ptjaya macam biasa.. cari port dulu.. full sebab public kan.. cam biasa aku g ngan wife dan baby.. sekaki ngan member dgn wife dia bwk baby kitorang siar² naik strollerr...

ramei tul orang hari ni... foreigner pun ramai utk menyaksikan keindahan kawasan masjid tu..

bila penat kitorang makan kfc sambil borak² la kat sebelah masjid (kat port duduk santai tu)

then tetiba ada sorang laki usia +/- 30an membimbit pegang tangan sorang wanita tua buta (guna tongkat) menghampiri kitorang.. "dik sedekah ikhlas utk orang buta" .. aku tersentap skejap.. dalam hati aku lorrrr biar betul.. kat sini pun ada peminta sedekah??? :-? :-?

kebetulan dalam poket aku ada sen 2 inggit.. so aku bagi terus dengan ikhlas... ... malas nak cakap banyak.. sambil tu mata aku ekori peminta sedekah tu dari jauh... dia pergi dari satu port ke satu port minta belas kasihan ...

so my point here is.. they shouldnt be there.. mari kita bincangkan di sini.. :)
 
Last edited:
Sponsored Post

geniusneuro

Banned
Joined
Nov 1, 2008
Messages
19,775
Reaction score
7
Points
115
buleh jadi dorg ade kat sane...

maybe org from tempat lain ke... tah arr...

tiap2 minggu aku niage kat bawah masjid putra tu... so macam2 ragam manusia aku jumpe da kat sane....
 

eLLYaNa

CG Top Poster Club
Joined
Apr 17, 2008
Messages
27,295
Reaction score
40
Points
125
di mana tpt tumpuan ramai di situlah ade mereka
 

amazinggold88

CG Top Poster Club
Joined
Nov 1, 2008
Messages
44,759
Reaction score
208
Points
123
dkt mapley seksyen 15 bangi rmi..bleh kate 1x dtng dkt 2-3 orng
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
samada betul atau tak, hanya Dia Yang Maha Mengetahui saja tahu...
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
kt rstoren mamak sec7 shah alam slalu ade..adakah org yg same?
 

tebbaloi

Legendary Member
Joined
Mar 4, 2009
Messages
13,457
Reaction score
444
Points
131
buleh jadi dorg ade kat sane...

maybe org from tempat lain ke... tah arr...

tiap2 minggu aku niage kat bawah masjid putra tu... so macam2 ragam manusia aku jumpe da kat sane....
lorr.. awat tak roger.. ko niaga apa??

bukan apa sebelum ni ada gak jumpa kat downtown, uptown, jalan tar .. kat memana yg ramei orang.. sorang kasi rm1 kalu 500 orang :eek: :eek: :eek: pakcik kayo wo..
 

keri3534

Active Member
Joined
Oct 30, 2009
Messages
1,075
Reaction score
2
Points
25
bg aku ikut kata hati kita...kalu hati kita ikhlas nk bg, bg la..kalu hati berat x nk bg, x yah bagi..pd pendapat aku la baik bg je...seringgit pun jadi la...tp kalu tgk dgn keadaan yg ko kena tu pelik jg rase...dia ni dari mana? mesti ada org yg anto ni...mesti ada sendikit ni...kalu fikir mcm tuh smp bile2 pun x abis....betol x?
 

geniusneuro

Banned
Joined
Nov 1, 2008
Messages
19,775
Reaction score
7
Points
115
lorr.. awat tak roger.. ko niaga apa??

bukan apa sebelum ni ada gak jumpa kat downtown, uptown, jalan tar .. kat memana yg ramei orang.. sorang kasi rm1 kalu 500 orang :eek: :eek: :eek: pakcik kayo wo..
aku niage kraftangan n aksesori wanita la...

mak aku la niage... aku menolong je... tapi tiap sabtu n ahad je :)
 

esssymanex

Active Member
Joined
Feb 12, 2007
Messages
1,191
Reaction score
16
Points
35
Memaner pon ader...klu duk kat KL Sentral tgk, berape ramai yg dtg, dr yg org buta smpi la nak buat surau, memacam cara dan ragam.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register