Senaman aerobik mungkin diharamkan kerna menaikkan nafsu.

CG Sponsors




NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,185
Reaction score
1,041
Points
1,101

JAKARTA - Selepas mengharamkan sesi bergambar sebelum berkahwin, Majlis Ulama Indonesia (MUI) kali ini dijangka mengeluarkan fatwa terbaru mengenai senaman aerobik.

Pengerusi MUI di Sumatera Selatan, M Sodikun berkata, MUI sedang mempertimbangkan fatwa untuk mengharamkan senaman aerobik jika jelas pakaian dipakai peserta aktiviti fizikal itu menaikkan nafsu.

Sodikun turut mengkritik gerakan-gerakan senaman aerobik yang dilihat mampu merangsang keinginan seksual seseorang selain bertentangan dengan ajaran Islam.

"Senaman sangat digalakkan untuk mengekalkan kecergasan fizikal dan kesihatan. Tetapi ia mesti dilakukan berdasarkan norma sosial dan budaya sedia ada," katanya dipetik Kompas.com.

Menurutnya, senaman aerobik mesti tidak menggunakan pakaian jarang kerana ia lebih banyak mendatangkan mudarat.
 
Sponsored Post

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,255
Reaction score
516
Points
176
selalu pegi tmn tasik titiwangsa tgk org aerobik cam biasa je tapi kalau tgk gamba kat atas ni mmg naikan nafsu pun :p
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
bila pakai ketat2 tu yg menaikkan amarah aku tuh:eek:
 

zaralove

Super Active Member
Joined
Aug 27, 2009
Messages
7,558
Reaction score
330
Points
81
kalo kat malaysia ni, gimnastik kot...
 

kraem

Active Member
Joined
Sep 7, 2008
Messages
1,728
Reaction score
24
Points
25
Hugh!! Menaikan mafsu? Orang Melayu je agaknya asik pikirkan sex. Tengok orang tak bertudung pun ***** kras?

Bangsa dan ugama lain takde macam orang kita kot? Tengok orang Pakai sexy sikit terus kepala otak fikir pasal sex.

Apa kisah!! Yang rogol anak cucu cicit, melayu!

Apasal orang kita kalau tengok orang pakai sexy sikit tros pikir pasai sex? Bangsa lain dan ugama lain takde pun macam tu.
pergh.. komen ko ni.. ape sbnrnye ko nk sampaikan?
 

mangkaq

Super Active Member
Joined
Mar 13, 2008
Messages
8,834
Reaction score
71
Points
75
Hugh!! Menaikan mafsu? Orang Melayu je agaknya asik pikirkan sex. Tengok orang tak bertudung pun ***** kras?

Bangsa dan ugama lain takde macam orang kita kot? Tengok orang Pakai sexy sikit terus kepala otak fikir pasal sex.

Apa kisah!! Yang rogol anak cucu cicit, melayu!

Apasal orang kita kalau tengok orang pakai sexy sikit tros pikir pasai sex? Bangsa lain dan ugama lain takde pun macam tu.
Hang belah mana ni???
 

katsumoto

Active Member
Joined
Oct 21, 2006
Messages
1,783
Reaction score
38
Points
30
Hugh!! Menaikan mafsu? Orang Melayu je agaknya asik pikirkan sex. Tengok orang tak bertudung pun ***** kras?

Bangsa dan ugama lain takde macam orang kita kot? Tengok orang Pakai sexy sikit terus kepala otak fikir pasal sex.

Apa kisah!! Yang rogol anak cucu cicit, melayu!

Apasal orang kita kalau tengok orang pakai sexy sikit tros pikir pasai sex? Bangsa lain dan ugama lain takde pun macam tu.
islam tak kira bangsa apa2 pun bro, dah ckp kena tutup aurat, kena juga tak kira la naik nafsu ke tak naik nafsu ker, tetap kena tutup!
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
aku ingat kat mesia..................:))
 

lampor_2003

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2009
Messages
11,045
Reaction score
137
Points
123
hu3..senam robik tapi pakai cam nk gi berenang kt swimming pool mmg ler buatkan adik2 marah..hu3..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register