semua murid diwajibkan baca al-quran tahun depan

CG Sponsors




LELAKI79

Banned
Joined
Dec 27, 2008
Messages
636
Reaction score
2
Points
15
Dikehendaki baca Al-Quran tiap hari mulai tahun depan

BESUT 14 Nov. – Setiap pelajar Muslim di Terengganu akan dikehendaki memulakan sesi persekolahan harian mereka dengan membaca Al-Quran selama 10 minit mulai tahun depan.

Pengarah Jabatan Pelajaran Terengganu, Razali Daud berkata, ia adalah sebahagian daripada usaha pihaknya memberi penekanan serius kepada pembangunan sahsiah seiring dengan kecemerlangan akademik yang dicapai pelajar.

Beliau berkata, pihaknya akan berusaha memastikan warga sekolah memiliki sahsiah dan akhlak yang mantap, selaras dengan usaha membasmi masalah disiplin kalangan pelajar sekolah di Terengganu.

"Bagi pelajar Islam yang belajar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina atau Tamil pula, tenaga ustaz akan digunakan bagi menguruskan mereka secara berkumpulan,” katanya kepada pemberita, di sini.

Selain itu, katanya, semua program pembangunan sahsiah pelajar seperti perkhemahan akan dilaksanakan di dalam kawasan masjid dan tidak lagi di resort atau di hotel sebagaimana yang diamalkan sebelum ini. – Bernama
 
Sponsored Post

msaifziec

Active+ Member
Joined
Aug 4, 2010
Messages
2,571
Reaction score
62
Points
30
baca Al Quran jer dah blh buat org ada sahsiah dan akhlak yang mantap?pelik betul.
 
Last edited:

epicLOL!

Fun Poster
Joined
Sep 19, 2010
Messages
834
Reaction score
4
Points
15
baca Al Quran jer dah blh buat org ada sahsiah dan akhlak yang mantap?pelik betul.xlogik.
dri pada x buat ape2...dok melalak nyanyi lagu negaraku pagi2..lebih baik nganji al-Quran
 

msaifziec

Active+ Member
Joined
Aug 4, 2010
Messages
2,571
Reaction score
62
Points
30
bu duss...sian ko takkan nak baca bible untuk mantapkan sahsiah
skolah johor xde masalah dengan ni,memang dah jadi amalan,tiap pagi,petang skolah agama lagi.stakat baca xknl makna xguna kau la yg bo.doh xpkir ape aku maksudkan.
 

LELAKI79

Banned
Joined
Dec 27, 2008
Messages
636
Reaction score
2
Points
15
skolah johor xde masalah dengan ni,memang dah jadi amalan,tiap pagi,petang skolah agama lagi.stakat baca xknl makna xguna kau la yg bo.doh xpkir ape aku maksudkan.
kalau tahu maknanyer cam kau tapi jahil jugak x guna gak elok humban dalam neraka jer kasi bakar cukup2
 

Burhanuddin

Active Member
Joined
Sep 29, 2008
Messages
1,768
Reaction score
43
Points
30
skolah johor xde masalah dengan ni,memang dah jadi amalan,tiap pagi,petang skolah agama lagi.stakat baca xknl makna xguna kau la yg bo.doh xpkir ape aku maksudkan.
simply says, baca quran dan terjemahannya... kan?
 

sideskirt

Active+ Member
Joined
Jul 31, 2007
Messages
3,819
Reaction score
16
Points
25
nak suh baca quran pon kecoh seh ... apa da korang ni
 

dzul88

Fun Poster
Joined
Jul 3, 2010
Messages
385
Reaction score
0
Points
10
pada pendapat teman... setiap hari sebelum mula pembelajaran adakan satu kelas bacaan Al-Quran dan taksiran...jgn baca je tapi x taw maksud...mcm maner tue...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register