BTC USD 41,623.5 Gold USD 1,813.62
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Semak Tarif Elektrik

izack1981

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
10,380
Reaction score
61
Points
120
IPOH: Menteri Besar, Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berharap kerajaan pusat menyemak semula kadar tarif elektrik di stesen minyak bagi mengurangkan bebanan pengusaha stesen minyak.

Beliau berkata, pengusaha stesen minyak terpaksa menanggung kos tinggi bagi operasi hariannya lebih-lebih lagi yang dibuka 24 jam.

“Penurunan harga minyak dunia membolehkan Tenaga Nasional Berhad membeli bahan bakar itu pada harga yang lebih rendah tetapi pengusaha stesen minyak masih membayar caj elektrik pada kadar yang sama.

“Pengusaha stesen minyak perlu mendapat rebat bagi membantu mengurangkan tanggungan setiap bulan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis jamuan Persatuan Peniaga-peniaga Petroleum Perak, di sini, semalam.

Sementara itu, beliau meminta pengusaha stesen minyak di negeri ini supaya sentiasa menjaga kebersihan premis mereka terutamanya tandas dan juga aspek keselamatan.
 
Sponsored Post

infosinar

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
3,723
Reaction score
4
Points
35
bkn utk pengusaha minyak je..
utk pengguna rumah punsama..
masa minyak naik diorg pun kemain lg nk ikut naik..
bila minyak da turun xplak diorg nk ikut..
alasan knaikan dlu sbb janakuasa pun guna minyak..
ni da turun apa plak alasannya..
 

izack1981

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
10,380
Reaction score
61
Points
120
bkn utk pengusaha minyak je..
utk pengguna rumah punsama..
masa minyak naik diorg pun kemain lg nk ikut naik..
bila minyak da turun xplak diorg nk ikut..
alasan knaikan dlu sbb janakuasa pun guna minyak..
ni da turun apa plak alasannya..

alasan dia... Pak lah kedekut...
:eek::eek::eek::eek::eek:
 

ADI78

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
alasan dorang stesen pakai arang batu...
 

raikko5

Legendary Member
Joined
Jul 29, 2008
Messages
14,939
Reaction score
17
Points
115
tul2.. camnet TNB.. bila nak turunkan tarif?
minyak kan dah turun..
last2 pun.. ckp nanti.. kos lain dah meningkat..
so tarif xleh turun..
mcm minyak gak ler.. dulu harga purata..
then.. ckp.. harga purata xleh turun lebih dari 15sen
sbb taknak pengusaha rugi..
cakap belit2...
 

epbx

Super Active Member
Joined
Jun 9, 2008
Messages
7,015
Reaction score
6
Points
65
stesen minyak ma m pu s p ler....
dia mmg manja...waktu minyak naik, x bising untung byk...
bila minyak trun ckit ja pun dah mengeluh rugi..
 

bronok

Fun Poster
Joined
Jul 2, 2008
Messages
337
Reaction score
0
Points
10
power plant mana buat elektrik pakai minyak?
diesel?
 

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
IPOH: Menteri Besar, Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berharap kerajaan pusat menyemak semula kadar tarif elektrik di stesen minyak bagi mengurangkan bebanan pengusaha stesen minyak.

Beliau berkata, pengusaha stesen minyak terpaksa menanggung kos tinggi bagi operasi hariannya lebih-lebih lagi yang dibuka 24 jam.

“Penurunan harga minyak dunia membolehkan Tenaga Nasional Berhad membeli bahan bakar itu pada harga yang lebih rendah tetapi pengusaha stesen minyak masih membayar caj elektrik pada kadar yang sama.

“Pengusaha stesen minyak perlu mendapat rebat bagi membantu mengurangkan tanggungan setiap bulan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis jamuan Persatuan Peniaga-peniaga Petroleum Perak, di sini, semalam.

Sementara itu, beliau meminta pengusaha stesen minyak di negeri ini supaya sentiasa menjaga kebersihan premis mereka terutamanya tandas dan juga aspek keselamatan.

mm. pasnih .. TESCO,CARREFOUR lak ,mintak turun rege tarif letrik..:eek:..
tahap kebersihan tandas awam kt petrol pump mmg mengecewakan
 

dreamzzz

Fun Poster
Joined
Jan 23, 2008
Messages
384
Reaction score
3
Points
15
kan ari tu diorang dak kata, letrik tak leh turun sebab harga ARANG BATU tak turun
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register