BTC USD 61,432.1 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai sekadar peringatan

lan_mcd

Active Member
Joined
Sep 2, 2010
Messages
1,230
Reaction score
55
Points
30
sekadar ingin berkongsi cerita yang aku ambil dari FB...

huahuahua... salam n selamat pagi geng!!...
aku nk cite sikit kejadian yg agak menyengalkan terjadi semalam ptg.. bole plak terjumpa kwn lame setelah bertahun masing2 menghilang.. kwn aku ni plak dh jd insan yg berjaya skrg.. alhamdulillah, rezeki utk anak2 gak tu.. senyum aku melihat dia dgn kete mahal (agak2 dlm 100k++).. kitorg pun pegi lah minum2 kt Daiman Bowling, J.J..
sambil minum tu bole plak terbukak cerita pasal kereta.. kwn aku ni plak bole la dikatakan sorg yg agak suka menonjolkan diri.. dr zaman skolah lg x ilang2 perangainye tu.
dgn bangganye dia bertanya "ko masih pakai kete buruk ko tu lagi kew?? x teringin ke nk pakai kete baru aka grand mcm aku??"... adesss, soalan memanaskan gegendang telinga aku ni..
kemudian, dgn BANGGANYE dia bercerita pasal kereta2 mewah yg ade dlm pasaran skrg.. termasukla kereta yg dia pakai.. aku dh mula rase bosan.. dlm ati berkata "ape ke naseb la aku ni ari dpt jmpa kwn yg mcm harem je perangai ni??"...
finally aku dpt idea nk potong acara "membebel tanpa henti" yg sekian lame ke udara dr mulot kwn aku tu.
dgn BANGGANYE aku pulak bertanye...
"bro, kete lu tu dh abes byr ke??... agak2 klu tuhan nk tarik balik keistimewaan yg lu ade ni, sape yg nk byr lek hutang yg tertunggak yek??".....
dgn muka yg agak kemerahan, member aku terus secara otomatiknye jd org kurang upaya (bisu terus)..
mungkin x tau nk berkata2 lagi.... hahaha

moral of da story ~ tlg la jgn terlalu bangga sgt dgn ape yg korg ade.. ni semua rezeki dr Tuhan.. buruk ke baru ke, yg penting kita bersyukur.. kpd kwn aku tu.. minta maap la yek.. kete buruk aku tu dh jd hak milik kekal sampai mati (abes bayar maaa).. :)paid:)paid

sumber = http://www.facebook.com/note.php?note_id=109974869035099
 
Sponsored Post

girlsilver

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Dec 1, 2009
Messages
10,744
Reaction score
194
Points
123
biasa la tu manusia, suka bangga diri asalkn puas hati

bersyukurlah ape yg ade...tp usaha yang terdaya jika nk lebih
maju & mewah....dh kaya jgn nk berlagak plak

syukur ade keta xkisahlah buruk ker lawa ker baru ker lama ker
ade juga kereta k bwk kita ke mana2

kalu keta dh abis byr sng xpening2 psl kena tarik, lain ler kalu rosak

kalu keta br xbyr lg menyusahkan, aku rs kalu kwn tt tu jenis
rendah diri, mesti tt xmarah cmni...dh ler keta hutang nk
berlagak lg :p:p:p:p kalu aku pon hanggin...

aku pernah jer kena cmni, tp sedara aku ler, dia kutuk2 keta aku
kecik, anak lg,mak lg nak naik, pastu aku ckp balik, aku syukur
ape yg aku ade ni, skrgnya aku sudi nk bwk mak,adik2,anak2 g ke
mana2 dr kedekut nk bg org naik:)):)), terus dia terdiam n
minta diri

dia tu dh la jarang balik kg, pastu nk bwk sedara naik keta dia
pn ssh, mak dia pon xpernah nk naik keta dia :p:p:p
 

sarialong

Active+ Member
Joined
Apr 2, 2009
Messages
3,116
Reaction score
1
Points
25
aaa..skang nih ramai yg berbangga pakai kete bank ( utang tak abis bayo lg)
 

seether

CG Top Poster Club
Joined
Jul 30, 2010
Messages
28,417
Reaction score
6
Points
311
biase la tu kawan hal2 cmni..dkt kawan2 kite pon ade..
cume kalau usaha 100% dari diri sendri xpe lah..tp org2 camtu
x sgt takbur sebab dia rase susah before jadi senang..
biar la kite ade motor buruk ke kete biase ke..
janji kite x berhutang dan susah kan org sudah :)
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register