Sejarah pasti tercipta jika Najib lawat Mongolia

CG Sponsors




serban hitam

Active Member
Joined
Aug 14, 2009
Messages
1,147
Reaction score
147
Points
33
Esok akan membuka sejarah baru hubungan diplomatik Malaysia-Chennai ibu kota negeri Tamil Nadu di selatan India. Dato Seri Najib Tun Razak akan mencipta sejarah sebagai Perdana Menteri pertama negara yang melawat negeri berkenaan.

Bagi peminat filem Tamil kira-kira sedekad lalu pasti mengenali pelakon MGR ( M.G.Ramachandran) yang juga pernah menjadi Ketua Menteri Tamil Nadu.

Sebut MGR, pasti akan terbayang kehebatannya berlakon yang dapat menewaskan musuh yang berpuluh mungkin beratus bilangannya dengan sorang diri. Terkenal kerana tembak tak lut dan paling istimewa menjadi pujaan ramai wanita.

Tidak dapat dipastikan apa motif utama lawatan Najib ke Chennai. Boleh jadi ingin mengambil aura MGR yang cukup terkenal satu ketika dulu.

Memang lawatan berkenaan mencipta sejarah bukan sahaja seorang perdana menteri Malaysia yang melawat negeri berkenaan tetapi mungkin lepas ini ada MOU dan peluang perniagaan dan pelaburan akan terbuka di antara kedua-dua pihak.

Tetapi bagi saya lawatan Najib ke Mongolia adalah lebih bermakna jika dibandingkan melawat Chennai. Ini kerana sehingga hari ini di Malaysia belum wujud kedutaan di antara Malaysia - Mongolia. Mongolia cukup terkenal dengan nilai sejarah dan mempunyai pelbagai tarikan serta destinasi menarik.

Malangnya akhir-akhir ini hubungan Malaysia agak renggang berikutan tragedi menimpa Altantuya.

Jadi jika Najib melawat Mongolia sedikit sebanyak akan mengubah persepsi negatif rakyat Mongolia kepada negara ini dan akan menjernihkan kembali hubungan Malaysia-Mongolia. Persoalannya bersediakah Najib melawat Monggolia ?
 
Sponsored Post

mangkaq

Super Active Member
Joined
Mar 13, 2008
Messages
8,834
Reaction score
71
Points
75
Tak berani Ajib aku ase!!!
 

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
kang kene bom lak nanti..
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
mau kena bogel dek org2 monggol..depa ni keturunan pahlawan la kot nye..najib keturunan indon ape nama tah..:))
 

vizorde

Fun Poster
Joined
Sep 9, 2009
Messages
629
Reaction score
49
Points
20
Jangan2 si ajib ni bakal terjumpa pengganti altantuya kat sana nanti :D:))
 

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
mau kena bogel dek org2 monggol..depa ni keturunan pahlawan la kot nye..najib keturunan indon ape nama tah..:))
:)):)):)) terlalu berterus terang ni..
 

farouck

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2006
Messages
2,545
Reaction score
1
Points
25
ape hal kalu najib pi sana....

mungkin sambutan utk dia dah tersedia sejak sekian lama....

suh la dia ngan kak ros tu pi...

mesti best...:-?
 

mokhaini

Active+ Member
Joined
Sep 24, 2009
Messages
3,094
Reaction score
13
Points
25
dia pi screen test untuk filem terbaru le tu ... ALAGAPAS
 

ezis2u

Super Active Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
65
x sempat nak jejak kaki kat tanah mongolia kapal terobang tinggal asap jer kot...
 

revolver

Active+ Member
Joined
Nov 23, 2009
Messages
3,142
Reaction score
110
Points
33
pi india jumpa sai baba... :D

kalau pi mongolia kalo, mau tak balik mai dah malaysia...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register