Sebagai Rakyat Biasa, Aku Adalah Lalang Politik

CG Sponsors




Korang Lalang Atau Setia?

  • Aku Lalang

    Votes: 0 0.0%
  • Aku Lalang (Tapi Bersandarkan Ciri-ciri Yang Aku Nak)

    Votes: 9 100.0%
  • Aku Setia Pada Satu Parti Sampai Bila-bila

    Votes: 0 0.0%
  • Aku Tak Nak Undi Siapa-Siapa

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    9

syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
9,784
Reaction score
2,300
Points
151
yang ni aku setuju....

tak semua orang ada cara fikir yang sama, kalau korang tak setuju dengan video kat bawah ni, korang boleh nyatakan pendapat...

 
Sponsored Post

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,459
Reaction score
1,883
Points
201
Lalang ni kira dia ikut sistem pemerintahan tanpa bantahan
Dia tak kesah sapa pun yg jadi pemerintah
Hidupnya dia bebas
tidak bergantung semata-mata kpd pemimpin yg akan mengubah nasib dia

tak salah nak undi pun
tak undi pun tak salah jg

mana2 parti politik
Memang keje dia mainkan sentimen pun hahah
 

syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
9,784
Reaction score
2,300
Points
151
Lalang ni kira dia ikut sistem pemerintahan tanpa bantahan
Dia tak kesah sapa pun yg jadi pemerintah
Hidupnya dia bebas
tidak bergantung semata-mata kpd pemimpin yg akan mengubah nasib dia

tak salah nak undi pun
tak undi pun tak salah jg

mana2 parti politik
Memang keje dia mainkan sentimen pun hahah

ohh...ko fikir mcm tu...

tapi aku lain sikittt...
bagi aku, undi tu mmg perlu..... dan wajib...untuk negara kita...

tapi adakah kita patut setia pada parti/pemimpin yang kita nak?
adakah kita patut taksub pada parti/pemimpin yang kita nak??

itu terpulang pada masing2....

tapi bagi aku, aku adalah rakyat biasa yang tak mahu setia pada mana-mana parti/pemimpin...
sbb kita tahu zaman sekarang, tersangat ramai penipu.... aku sendiri pernah berpengalaman kena tipu dengan "kawan" yang aku percaya...aku ingat dia baik.... tapi dia tipu.... itu kawan..... kalau org politik lagi lah.... di negara kita juga pernah keluar dalam berita, orang yang sanggup berimejkan seperti islam yang baik, tapi rupa-rupanya scammer....

so, bagi aku, sebagai rakyat biasa, aku akan sokong pemimpin yang:
1. islam
2. orang yang melakukan benda baik
3. janji mesti ditepati
4. utamakan rakyat
5. dan lain-lain yg baik

dlm negara kita, ada banyak parti yang pemimpinnya adalah orang islam
- pas
- umno
- pan
- pkr
- ppbm
dan sbgnya...

so, bagi aku, (sebagai rakyat biasa) tak salah kalau aku nak bertukar-tukar sokong parti mana....selagi dia islam dan dia buat benda yg baik, aku sokong.... kalau buat benda jahat, aku bantah... itu jah....

mentaliti mcm ni aku rasa penting untuk kita mengelak daripada kita (rakyat biasa) terus dan terus kena tipu....

..
..

by the way, ada poll kat atas tu.... aku vote "aku lalang (tapi bersandarkan ciri-ciri yang aku nak"..... maksudnya
ciri-ciri pemimpin yg aku nak
1. islam
2. lakukan benda baik
3. janji mesti ditepati
4. utamakan rakyat
5. dan lain2 yg baik

so, kalau ada banyak parti yang ada ciri-ciri ni, aku boleh bertukar-tukar nak sokong parti mana...yang penting ada ciri-ciri kat atas
 
Last edited:

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,459
Reaction score
1,883
Points
201
ohh...ko fikir mcm tu...

tapi aku lain pulak...
bagi aku, undi tu mmg perlu..... dan wajib...untuk negara kita...

tapi adakah kita patut setia pada parti/pemimpin yang kita nak?
adakah kita patut taksub pada parti/pemimpin yang kita nak??

itu terpulang pada masing2....

tapi bagi aku, aku adalah rakyat biasa yang tak mahu setia pada mana-mana parti/pemimpin...
sbb kita tahu zaman sekarang, tersangat ramai penipu.... aku sendiri pernah berpengalaman kena tipu dengan "kawan" yang aku percaya...aku ingat dia baik.... tapi dia tipu.... itu kawan..... kalau org politik lagi lah.... di negara kita juga pernah keluar dalam berita, orang yang sanggup berimejkan seperti islam yang baik, tapi rupa-rupanya scammer....

so, bagi aku, sebagai rakyat biasa, aku akan sokong pemimpin yang:
1. islam
2. orang yang melakukan benda baik

dlm negara kita, ada banyak parti yang pemimpinnya adalah orang islam
- pas
- umno
- pan
- pkr
- ppbm
dan sbgnya...

so, bagi aku, (sebagai rakyat biasa) tak salah kalau aku nak bertukar-tukar sokong parti mana....selagi dia islam dan dia buat benda yg baik, aku sokong.... kalau buat benda jahat, aku bantah... itu jah....

mentaliti mcm ni aku rasa penting untuk kita mengelak daripada kita (rakyat biasa) terus dan terus kena tipu....
ikut suka masing2
Takde salah pun mengundi
Tak mengundi pun tak salah
Tiada paksaan dlm beragama
 

cariemas100

Junior Member
Joined
Oct 24, 2020
Messages
65
Reaction score
15
Points
11
aku lalang pada parti melayu.
kalau ada cina DAP, mmg aku tolak pakatan tersebut.

cina DAP ini extreem, racist sgt kuat, dan pandai berlakon nak tarik undi. mereka komunis bandar era baru yg sah di sisi undang-undang.

realiti dan fakta.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register