BTC USD 38,256.9 Gold USD 1,796.35
Time now: Jun 1, 12:00 AM

To Sell Screen mati (K850i)

MoHaN

Junior Member
Joined
Nov 9, 2008
Messages
79
Reaction score
3
Points
11
hai kwn2.. handset sony ericsson K850i ni dah ade problem.. i takle tentu masalah tu sebab ape.. screen handset ni slalu mati.. kadang kala ok.. kadangkala mati.. sape sape tau tak kenapa masalah ni berlaku?..
 
Sponsored Post

fatkimi

Fun Poster
Joined
May 14, 2008
Messages
672
Reaction score
0
Points
10
cuba check ribbon lcd tu...mungkin tanggal kot... sebab tu kejap ok kejap tak...

satu lagi mungkin lcd la problem...
 

vious7

Active+ Member
Joined
Jun 27, 2008
Messages
3,417
Reaction score
0
Points
20
yup..btul..btul...btul
cuba kau chek le ribbon lcd tu...sendiri tak pun htar kedai..hp...
g le kedai hp yg kau kenal....

supaya kau tak kena tipu...
 

fatkimi

Fun Poster
Joined
May 14, 2008
Messages
672
Reaction score
0
Points
10
sebab dulu ader yg dtg lcd tak nyala... katanya jatuh... pastu hantar kedai kedai kata lcd problem tapi dia sambungkan je ribbon tu ke socket balk dah ok... ni semua cina biasa la
 

dudin

Active Member
Joined
Sep 30, 2006
Messages
1,148
Reaction score
5
Points
25
cuba check ribbon lcd tu...mungkin tanggal kot... sebab tu kejap ok kejap tak...

satu lagi mungkin lcd la problem...

ribbon ni yg mana 1 ek..
x tau sgt pasal hs ni..
hari tu aku hntr kedai kena rm180..
 

mj12

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
11,812
Reaction score
0
Points
110
aikkss....

sony jarang problemo....
 

dudin

Active Member
Joined
Sep 30, 2006
Messages
1,148
Reaction score
5
Points
25
aikkss....

sony jarang problemo....

aku pakai k800i..
hari tu ttiba skrin jd putih then xleh on..
hntar low yat repair kena caj rm180..
 

fatkimi

Fun Poster
Joined
May 14, 2008
Messages
672
Reaction score
0
Points
10
leh on tapi putih je kan... lcd atau boot ic... camtu le lebih kurang
 

fatkimi

Fun Poster
Joined
May 14, 2008
Messages
672
Reaction score
0
Points
10
flash ic pun ya jugak... ada 3 benda tu la...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register