Saya tidak terlibat - Akhil Hayy

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR - Penyanyi yang terkenal dengan gelaran Ustaz Rock, Akhil Hayy atau nama sebenarnya Akhil Abdul Hayy kesal kerana namanya dijaja oleh pihak-pihak tertentu sebagai pengikut ajaran sesat 'Ajaran MLM'.

Sebaliknya beliau menafikan terbabit dengan ajaran itu malah tidak tahu apa-apapun mengenainya.

"Saya benar-benar terkejut dengan dakwaan itu dan ia memberi kesan buruk pada imej saya yang berusaha memantapkan akidah semua umat Islam.

"Sebelum ini saya tidak mengetahui langsung mereka (pengikut Ajaran MLM) menggunakan nama saya kerana tiada sesiapa pun bertanya mengenainya sehinggalah kisah mengenai ajaran ini dikeluarkan media," katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad semalam.

Akhil mengulas dakwaan mengaitkan dirinya sebagai salah seorang daripada beberapa selebriti terkenal tanah air yang menjadi pengikut 'Ajaran MLM.'

Kosmo! melalui siri laporannya mendedahkan mengenai ajaran sesat 'Ajaran MLM' yang lebih menjurus memeras ahli memberi sejumlah wang mengikut perkiraan berdasarkan 'formula dosa sepanjang hayat' atas tujuan membiayai sebuah kerajaan Islam yang lebih sahih 'Maahad Al-Zaiton' di Indonesia.

Sapa ler yang dok bawa cerita palsu ni?
 
Sponsored Post

hidzam

Fun Poster
Joined
Jun 6, 2008
Messages
227
Reaction score
7
Points
15
Macam-macam orang sekarang nak publisiti..
 

onerich

Active Member
Joined
Apr 25, 2007
Messages
1,574
Reaction score
17
Points
25
sabar ustaz..tuh cabaran yang perlu ditanggani...payah juga apabila menjadi selebriti dan dikenali ramai..ada saja yang ambil peluang:D
 

profesor

Active+ Member
Joined
May 7, 2007
Messages
3,446
Reaction score
265
Points
46
ajaran MLM plak dah, nnt ada plak yg buat ajaran HYIP.. :-?
 

utbahz

Active Member
Joined
Jul 1, 2008
Messages
1,969
Reaction score
7
Points
35
Haiiii...macam2 la donia skrg ni..Agama pun nk memain ikut sedap nafsu aje..
 

EncikEx

Legendary Member
Joined
Mar 21, 2007
Messages
12,047
Reaction score
92
Points
120
semoga ALlah lindungi ustaz....
 

kozu

Legendary Member
Joined
Apr 12, 2007
Messages
11,023
Reaction score
216
Points
123
nk majukan bisnes sanggup tipu guna nama orang..
dah la sesat lagi menyesatkan..
 

kay ee

Active Member
Joined
Apr 21, 2008
Messages
1,342
Reaction score
9
Points
25
:eek::eek: amalan m.l.m ?? ape ke diorang ni takde nama lain ke
buat rosak nama bz m.l.m je
buat ustaz sabo aje la:)cgrock
 
Sponsored Post
Top
Log in Register