BTC USD 56,932.2 Gold USD 1,772.85
Time now: Jun 1, 12:00 AM

"Saya Masih Muda, Ada Nafsu,"- Shuib Nak Wanita Yang Boleh Terima Anak

hiduprakyat

Super Active Member
Messages
6,082
Joined
Dec 6, 2010
Messages
6,082
Reaction score
435
Points
91
Ditanya tentang jodoh Shuib jawab,"Saya tak kisah menjadi ibu dan ayah buat mereka setelah arwah Sarah pergi, jadi sebab itulah saya tak terfikir fasal kahwin lagi. Kadang-kadang saya fikir, bagaimana pula perasaan arwah di sana. Jadi bab jodoh ini saya tak berani nak cakap panjang kerana ia adalah percaturan Allah SWT dan saya percaya pada ketentuannya. Saya tidak menolak jodoh, sebab apa yang diberikan Allah adalah yang terbaik buat saya
155803r946avhckwi534ua.jpg

"Tapi tak boleh juga cakap yang saya tidak akan berkahwin lagi sebab mungkin saya muda lagi, 37 tahun dan saya ada anak empat orang, sudah tentu mereka memerlukan kasih seorang wanita

"Mak saya pun kata saya masih muda. Sebagai lelaki sudah tentu saya nak ada rasa berkasih sayang, ada nafsu, apalagi dengan ada anak-anak kecil yang perlukan kasih sayang seorang wanita, ibu tapi semua itu saya serah kepada Allah mengenai soal jodoh saya pada masa hadapan," katanya kepada mStar

Kalau nak kahwin lagi, Shuib nak seorang wanita yang boleh menerima anak-anaknya
"Saya tak mahu wanita yang ada persamaan dengan Sarah sebab arwah dah berada di dalam kelasnya yang tersendiri, cuma ada kriteria yang saya akan tetapkan. Hal kahwin ini bukan untuk kepentingan peribadi saja tapi untuk kepentingan anak-anak dan keluarga

"Kalau dia berjaya mencuri hati anak-anak saya, mungkin dialah orangnya. Sebab yang lebih penting adalah mereka. Mereka pun pernah ada ibu, pastinya mereka mahu membesar dengan sentuhan seorang ibu dan tanggungjawab sayalah untuk memilih orang yang tepat
"Sudah tentu saya mahukan yang terbaik untuk anak-anak saya... cuma buat masa sekarang, belum ada."

Semoga Shuib bertemu jodoh lagi. Sama-sama kita doakan-Cari
 
Sponsored Post

theblur

Super Active Member
Messages
7,677
Joined
Apr 15, 2012
Messages
7,677
Reaction score
992
Points
121
cari yg bukan artis je syuib. banyak lawa kat luar tu.

cari yg 18 tahun pucuk muda.

sebab 18 tahun ni dia suka jaga budak dan tau sayang budak2.

ED008_SOCIAL_BELLA-POARCH_1.jpg

gambar contoh je.
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Messages
95,239
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
95,239
Reaction score
15,431
Points
1,906
cari yg bukan artis je syuib. banyak lawa kat luar tu.

cari yg 18 tahun pucuk muda.

sebab 18 tahun ni dia suka jaga budak dan tau sayang budak2.

ED008_SOCIAL_BELLA-POARCH_1.jpg

gambar contoh je.


yg ni boleh ke jaga shuib mcm siti sarah jaga


tolong buka kasut dan setokin shuib bila shuib sampai rumah
dahulukan shuib dulu masa makan, siap sediakan tempat basuh tangan
siti sarah siap menyuap makanan pada shuib
sanggup bersusah bersama dengan shuib
memanjakan shuib
amat mengutamakan shuib dlm semua hal

semua yg perhati shuib bersama siti sarah, mmg akui siti sarah mmg amat menghormati shuib
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Messages
52,463
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,463
Reaction score
1,783
Points
596
Nafsu nie bukan muda ja bang

Sampai tua kutuk pun ada bang
 

iced_coolz

Active Member
Messages
1,257
Joined
May 18, 2013
Messages
1,257
Reaction score
323
Points
41
yg ni boleh ke jaga shuib mcm siti sarah jaga


tolong buka kasut dan setokin shuib bila shuib sampai rumah
dahulukan shuib dulu masa makan, siap sediakan tempat basuh tangan
siti sarah siap menyuap makanan pada shuib
sanggup bersusah bersama dengan shuib
memanjakan shuib
amat mengutamakan shuib dlm semua hal

semua yg perhati shuib bersama siti sarah, mmg akui siti sarah mmg amat menghormati shuib
Mek,
Tutup buku lama, buka buku baru.
Hidup mesti diteruskan.
Apa yg mek beritau tu, tak valid. Ni bukan nak cari pekerja, maid, tapi bakal isteri.
Setiap manusia ni ada kekurangan, kelebihan.
Setiap individu adalah unik.
Pilihlah wanita tu kerana agamanya.
 

Fayafa

Active Member
Messages
2,263
Joined
May 21, 2017
Messages
2,263
Reaction score
813
Points
81
cari yg bukan artis je syuib. banyak lawa kat luar tu.

cari yg 18 tahun pucuk muda.

sebab 18 tahun ni dia suka jaga budak dan tau sayang budak2.

ED008_SOCIAL_BELLA-POARCH_1.jpg

gambar contoh je.
ni cadangan hidangan
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Messages
95,239
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
95,239
Reaction score
15,431
Points
1,906
Mek,
Tutup buku lama, buka buku baru.
Hidup mesti diteruskan.
Apa yg mek beritau tu, tak valid. Ni bukan nak cari pekerja, maid, tapi bakal isteri.
Setiap manusia ni ada kekurangan, kelebihan.
Setiap individu adalah unik.
Pilihlah wanita tu kerana agamanya.

tn iced coolz, maksud saya menyebut seperti berikut, menunjukkan bahawa sekiranya perkara sekecik kecik dia perhatikan dan take care of, apatah lagi perkara besar, lagilah dia ambik berat.
tolong buka kasut dan setokin shuib bila shuib sampai rumah
dahulukan shuib dulu masa makan, siap sediakan tempat basuh tangan

siti sarah siap menyuap makanan pada shuib

siti sarah sememangnya ada maid-maid jaga rumah diorang tapi dlm hal shuib, dia ambik peranan buat sendiri, takde serah pada maid


perbuatan-perbuatan berikut, bukankah dituntut dlm agama.
sanggup bersusah bersama dengan shuib
memanjakan shuib

amat mengutamakan shuib dlm semua hal
semua yg perhati shuib bersama siti sarah, mmg akui siti sarah mmg amat menghormati shuib


ni menandakan bahwa dia acknowledge hadis nabi yg bermaksud,
لَوْ كُنْتُ آمِرًا أَحَدًا أَنْ يَسْجُدَ لِأَحَدٍ لَأَمَرْتُ المَرْأَةَ أَنْ تَسْجُدَ لِزَوْجِهَا

Maksudnya: “Jika aku boleh memerintahkan seseorang itu untuk sujud kepada seseorang, maka aku memerintahkan isteri untuk sujud pada suaminya.” [Riwayat al-Tirmizi (1159)]

Antara yang boleh difahami daripada hadith ini adalah kewajipan seorang isteri itu mentaati suaminya dlm hal mentaati Allah


bukan ke tuan sendiri yg suruh pilih perempuan kerana agamanya





part tuan sebut bahwa perkara dulu kita tutup buku, ye betul, perkara dulu kita tutup buku
Shuib pun kata, dia tak pilih mcm Siti Sarah, sebab Sarah ni dlm kelasnya tersendiri

lain cara setiap wanita dlm menjaga suami, anak anak dan rumahtangganya
jadi terima perempuan tu seadanya
 

yussv

Active+ Member
Messages
4,208
Paid Membership
Top Poster #4
Joined
Oct 18, 2008
Messages
4,208
Reaction score
655
Points
81
Kalau nk cari yg sama mmg susah la..dan susah jgk nak cari pompuan yg bole terima anak smpai 4.. sbb nanti dia pun nk anak jgk.. tp kalau dah jodoh mmg xkemana..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register