BTC USD 40,335.4 Gold USD 1,801.06
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Saya agak berminat beli rumah prima,tapi layak ke ...minta pandangan

Sponsored Post

FAUZEY_FX

CG Top Poster Club
Joined
Nov 13, 2010
Messages
20,671
Reaction score
835
Points
171
nak beli rumah jgn tunggu mampu.. kalau gaji dah layak beli je.. kalau nak tunggu mampu memang susah nak capai tahap mampu tu sebab komitmen susah nak berkurang terutamanya yg dah berkahwin.. kalau tak cukup loan sendiri boleh gabung dgn wife.. yg penting rumah yg nak dibeli dah dipersetujui bersama..
betul tu..kalau mampu terus beli.. jgn tunggu lama2..nanti lama2 diambil org.,
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,751
Reaction score
912
Points
81
betul tu..kalau mampu terus beli.. jgn tunggu lama2..nanti lama2 diambil org.,

hoc skrg timing baik utk beli dan tambah aset utk yg masih ada ruang kewangan, tiap tahun harga rumah akan naik walaupun sikit, nak tunggu developer turunkan harga jgn mimpi la..
 

kirana

Fun Poster
Joined
Mar 17, 2007
Messages
473
Reaction score
56
Points
20
saya ada bertanya pada kerani di tempat saya bertugas
betol ke kalau kita combine payslip saya dengan wife ....
pembayaran bulanan itu akan terjadi kepada dua bahagian
contoh pembayaran 920 sebulan
1.potongan sebulan payslip saya 620
2.potongan sebulan payslip wife 300

betol ke penerangan kerani ditempat saya bertugas ni ..mintak penjelasan

Tu ada dua option:-

- Boleh letak dua nama dlm satu agreement SPA. Dua2 bermakna kena mohon loan. Agreement loan pun jadi dua dan jika lulus akan potong pada dua akaun individu berbeza.
- Boleh letak satu nama mcm biasa dlm agreeemnt SPA. Tapi awak dan wife dua2 kena mohon loan.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register