Sapa ada pengalaman buka kedai menjual makanan haiwan ternakan?

CG Sponsors




Mat Raja Kapor

Freshie
Joined
Jul 30, 2010
Messages
19
Reaction score
2
Points
8
Assalamualaikum...

Saya nak tanya kepada kawan-kawan semua...
siapa ada pengalaman buka kedai menjual
makanan haiwan ternakan seperti makanan ayam,
itik, arnab, burung, ikan, dsb? Dalam kepala saya
ada jugak niat nak buka kedai ni.
Harap kawan2 semua dapat kongsi pengalaman sikit ye...
 
Sponsored Post

[email protected]

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 16, 2009
Messages
20,561
Reaction score
570
Points
166
xder pengalaman tapi just yg kwn tahu melibatkan kenaikan dan kawalan harga juga rasanya brg tersebut....

yg terbaru permintaan tinggi ialah makanan ternakan dari sumber kelapa sawit palm kernel shell expeller atau PKC...permintaan tinggi hingga ke luar negara....
 

tebbaloi

Legendary Member
Joined
Mar 4, 2009
Messages
13,457
Reaction score
444
Points
131
rasa cam payah je jual sebab ada haiwan yg di bela mesti di daftar dan berlesen.. tapi kalu dah minat juz go on je TT..
 

Mat Raja Kapor

Freshie
Joined
Jul 30, 2010
Messages
19
Reaction score
2
Points
8
Tapi saya tengok, perniagaan ni kurang persaingannya.
Biasanya kedai macam ni banyak kat area kampung2 kan?
Binatang ternakan pun kena ada lesen ke Tebbaloi?
eeemmm...mcm mana nak cari supplier dia ye. Ada sape tahu?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register