BTC USD 61,205.9 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Sanusi ingatkan Pulau Pinang adalah negeri dipajak Kedah

SMI6

Active+ Member
Joined
Jan 3, 2016
Messages
3,294
Reaction score
756
Points
86
Nie jenis buta sejarah, sapa la undi dia angkat jd yb nie....klau melayu memang aku xtau la.....franclis light perdaya sultan Kedah....masa Siam serang Kedah mn Francis light nie tolong pun....perang bisik dlm ingatan
org DAP pakar sejarah .
 
Sponsored Post

syahrizam

Active+ Member
Joined
Jan 4, 2011
Messages
3,611
Reaction score
100
Points
43
Kadang2 kita terfikir kenapalah org2 arab kat timur tengah tu asik berperang sesama sendiri. Bila Sanusi jadik MB dari PAS benda macam ni pun boleh berlaku kat sini. No wonderla org arab kat sana bunuh membunuh sesama mereka. Aku rasa la kalau PAS dapat majoriti 2/3 kerajaan silap2 Singapore pun dituntutnya balik. Mungkin kita akan bergaduh dgn Thailand sebab nak tuntut selatan siam.
 

miehensem

Legendary Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
16,202
Reaction score
1,775
Points
191
Kadang2 kita terfikir kenapalah org2 arab kat timur tengah tu asik berperang sesama sendiri. Bila Sanusi jadik MB dari PAS benda macam ni pun boleh berlaku kat sini. No wonderla org arab kat sana bunuh membunuh sesama mereka. Aku rasa la kalau PAS dapat majoriti 2/3 kerajaan silap2 Singapore pun dituntutnya balik. Mungkin kita akan bergaduh dgn Thailand sebab nak tuntut selatan siam.

silap2 indon.. filipina.. papue new guinea semua dia tuntut.. hahaha..

pas next election ni mmg kelaut la.. itu je aku cakap.. samada dun negeri atau parlimen. mmg kelaut terus..

kalau pas + umno berentap lawan PN dan PH.. mungkin pas umno ada harapan menang atau kembali berkuasa.. tu mungkin la kan..
tapi kalau pas + ppbm lawan BN dan PH.. mmg terjun tiruk kelaut ja la. hahahaha
 

akukuli

Active+ Member
Joined
Oct 17, 2013
Messages
2,849
Reaction score
288
Points
56
silap2 indon.. filipina.. papue new guinea semua dia tuntut.. hahaha..

pas next election ni mmg kelaut la.. itu je aku cakap.. samada dun negeri atau parlimen. mmg kelaut terus..

kalau pas + umno berentap lawan PN dan PH.. mungkin pas umno ada harapan menang atau kembali berkuasa.. tu mungkin la kan..
tapi kalau pas + ppbm lawan BN dan PH.. mmg terjun tiruk kelaut ja la. hahahaha

PN kn gabungan pas+umno+ppbm+etc..
xkn la lawan diri sendiri
 

ilhamjabil

Super Active Member
Joined
Jul 27, 2008
Messages
6,906
Reaction score
1,551
Points
141
Main bedal je cakap. Bygkan kita cakap kt singapore yg pulau tu johor punya klo ikut sejarah dulu2
Kedah dan Malaysia bole tuntut Saturn(Setoi) Patani, Songkla..Semua start Patani kebawah termasuk Sadaw Danok dan padang besar semua jajahan Kedah dulu...
 

lau_kau

Legendary Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
15,725
Reaction score
2,533
Points
201
Kedah dan Malaysia bole tuntut Saturn(Setoi) Patani, Songkla..Semua start Patani kebawah termasuk Sadaw Danok dan padang besar semua jajahan Kedah dulu...
Salah patani kerajaan sendiri, klau dr Trang sempadan myammar turun smp kerian ya tu kerajaan kedah tua punya
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
25,010
Reaction score
2,747
Points
201
Salah patani kerajaan sendiri, klau dr Trang sempadan myammar turun smp kerian ya tu kerajaan kedah tua punya
Yang ni ke?

Sultan Muhammad Jiwa II Kedah (1710-1778)- Sultan Lagikan Ulama (Bhg 1) .jpg
 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
8,973
Reaction score
909
Points
121
Sanusi tak nak claim balik ke daerah ni semua.
Semua pantai peranginan terkenal terletak area sini, kalau dapat balik beruntung sangat.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register