Sajat dedah jalani pembedahan tukar jantina, minta hak kemanusiaan

CG Sponsors




wan_rizal70

Fun Poster
Joined
Oct 15, 2020
Messages
677
Reaction score
199
Points
23
Jais kena tegas. Dakwa cepat cepat. Berdosa besar pemimpin biarkan benda ni berlaku
 
Sponsored Post

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,043
Reaction score
2,620
Points
201
Parent dia dari dia kecik tak pernah monitor & bentuk dia ke arah kelelakian ke?
Difahamkan mak ayah dia kata dia khunza..

Disini ada conflict identity..

Klo mak ayah dia pilih lelaki, tp bila besar dia jdi lembut. Mak Ayah dia jdi problem nak monitor..

Tapi jika jantina telah ditentukan lelaki, ada alat sulit lelaki berfungsi dengan baik.. Maka dia kena stay sebagai lelaki..Tapi mak ayah adakalanya menangkan anak dia..

Tambah sekarang anak kaya raya, mak ayah senyap je lah..
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,137
Reaction score
2,602
Points
206
Difahamkan mak ayah dia kata dia khunza..

Disini ada conflict identity..

Klo mak ayah dia pilih lelaki, tp bila besar dia jdi lembut. Mak Ayah dia jdi problem nak monitor..

Tapi jika jantina telah ditentukan lelaki, ada alat sulit lelaki berfungsi dengan baik.. Maka dia kena stay sebagai lelaki..Tapi mak ayah adakalanya menangkan anak dia..

Tambah sekarang anak kaya raya, mak ayah senyap je lah..
ada interview lama ntv7 tu kata masa kecik dia dalam penampilan lelaki suka pakai baju perempuan.
mak ayah pulak buat tak tau je masa tu.
 

lats840

Active Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
2,324
Reaction score
370
Points
51
Ermmm....
Kena tangkap kat pejabat jais berpakaian wanita....
Den nmpak 2 je..

1st.... Kalo jais tak tangkap sbb cara pemakaian si sajat ni.. Sajat akan ckp, ustaz @ ustazah kat jais tak amik tndakan pun cara pemakaian dia... Yg netizen sibuk psal ape...

2nd... Kalo jais tangkap, dia buat2 jd victim....apo salah dia, dia di panggil ke opis jais... Last2 kene gari, dia meraung2 rakam video... Guna mak ayah sbgai defender.... Biar org lain ckp jais salah....

So, buka mata.... Buka hati...
Bukan nak sngka buruk...
Yg salah tetap salah, dan ia nya harus di perbtulkan dan di hukum....

Nak ugut2 tukar agama... Ekau sndiri pun tk jaga agama, bagi point kat agama lain utk pndang serong kek agama islam...
Apo jenis fikiran la ekau ni jat..
Elok di jentik yo tol0r ko tu....
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,466
Reaction score
2,005
Points
201
Perbualan sajat dan jais

 

nokia3210

Active Member
Joined
Sep 6, 2012
Messages
2,470
Reaction score
373
Points
46
banyak hal sungguh la mamat ni ..
simpan kat dlm kang kata kejam..dok kat luar tak abis2 mempersendakan agama..
 

guri2demon

Active Member
Joined
Mar 17, 2010
Messages
1,832
Reaction score
398
Points
51
Baru mggu lepas nampak kedai Sajat (yg dia cakap wisma dia tu) kat Alam avenue nak kena jual/sewa.
Cakap dekat wife mesti xlama lagi dia akan mengaku dia pondan, lepas tu dia ckp dia insaf. Nnt bisnes dh OK balik dia buat semula perangai lama.
 

kha1i1

Fun Poster
Joined
Nov 2, 2010
Messages
148
Reaction score
19
Points
15
Aku rasa takyah nak hina dan kutuk dia lebih2. Dah terlanjur, nak buat camane?

Islam ajar kita, klau silap, bertaubat walau apa kesalahan sekali pun.

Yg penting, dia perlu diajar, apa itu taubat yg sebenar. Moga dia ikhlas nak taubat.

Dia bersedekah mungkin dgn niat nak beramal sebab nak taubat.

Tapi Islam bukan hanya 'sedekah', Islam itu beriman sepenuhnya dlm hati dgn benar disertai perbuatan dan seterusnya.

Belajar juga adalah salah satu amalan dlm taubat.
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,466
Reaction score
2,005
Points
201
WhatsApp-Image-2021-01-14-at-1.18.31-PM-e1610604033386.jpeg
Sajat
Sajat makan ubat tidur lima hari berturut-turut, alami depresi
  • Oleh MOHD. HAIKAL ISA
  • 14 Januari 2021, 2:03 pm
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram
PETALING JAYA – Tidak lama selepas mendedahkan dirinya seorang transgender dan didiskriminasi ramai, usahawan kosmetik sensasi, Nur Sajat memberitahu kini berdepan depresi sehingga terpaksa makan ubat tidur selama lima hari berturut-turut.
Menerusi hantaran status terbaharu dalam Instagram, Sajat atau nama lengkapnya, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman memberi bayangan fikirannya sekarang seperti tidak lagi siuman.
“Orang macam saya ini tidak layak buat kebaikan. Main otak sampai saya tak betul. Kadang-kadang tulisan jawi pun sudah nampak terbalik.

“Mungkin mereka suka tengok saya melacur daripada buat kerja elok kot (agaknya). Orang macam saya ini tak layak hidup macam orang biasa. Memang kena duduk dekat lorong buat kerja massage (urut) ataupun melacur online (atas talian). Buat sedekah itu adalah mainan agama.
“Pakaian perempuan pula (pakaian sopan) walaupun sudah mempunyai kemaluan wanita,” kata Sajat, 36,
seraya meninggalkan tanda pagar #5harimakanubattidur.

Semalam, Sajat menerusi InstaStory miliknya berkongsikan foto memakai alat pernafasan di sebuah pusat perubatan.
“Bila mati, semua akan tenang. 2021 aku nak tenang, aku nak bahagia. Aku nak hidup macam keluarga lain. Insya-Allah. Terima kasih. Buat saya makin dekat dengan tarikh mati saya,” tulisnya.
Terdahulu pada Isnin, Kosmo! melaporkan, Nur Sajat seperti memberi bayangan ingin meninggalkan agama Islam selepas mendakwa kerja-kerja kebajikannya tidak dipersetujui segelintir pihak.

Bukan itu sahaja, Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman mendedahkan dia sudah menjalani pembedahan penukaran jantina.
Nama Sajat kembali menjadi bahan bualan netizen selepas mendakwa, dirinya ditahan reman oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kerana mengadakan majlis doa selamat dan bacaan yassin di pejabatnya di Shah Alam.

Menurut Sajat, 36, dia ditahan pada tanggal 6 Januari lalu di Pusat Tahanan Sementara (PTS) di Kuala Kubu Bharu dan dilayan secara tidak wajar walaupun telah memberi keterangan dan kerjasama sepatutnya kepada pihak JAIS.
“Saya digari, dikasari dengan kata-kata dan tindakan, dicederakan sebegitu rupa. Tangan dan badan saya bengkak kerana pergelutan saya ketika saya mempertahankan diri,” dedahnya.
Difahamkan, Sajat ditahan selepas mengadakan majlis doa selamat untuk anak-anak tahfiz pada tarikh 23 Februari 2018 sebelum segelintir pihak mengambil tindakan membuat laporan kepada JAIS yang tidak bersetuju dirinya berpakaian seperti seorang wanita yang dilihat seperti mempermainkan agama – K! ONLINE
 

QIPIDELANA

Super Active Member
Joined
Dec 13, 2012
Messages
9,499
Reaction score
280
Points
96
View attachment 330827Sajat
Sajat makan ubat tidur lima hari berturut-turut, alami depresi
  • Oleh MOHD. HAIKAL ISA
  • 14 Januari 2021, 2:03 pm
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram
PETALING JAYA – Tidak lama selepas mendedahkan dirinya seorang transgender dan didiskriminasi ramai, usahawan kosmetik sensasi, Nur Sajat memberitahu kini berdepan depresi sehingga terpaksa makan ubat tidur selama lima hari berturut-turut.
Menerusi hantaran status terbaharu dalam Instagram, Sajat atau nama lengkapnya, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman memberi bayangan fikirannya sekarang seperti tidak lagi siuman.
“Orang macam saya ini tidak layak buat kebaikan. Main otak sampai saya tak betul. Kadang-kadang tulisan jawi pun sudah nampak terbalik.

“Mungkin mereka suka tengok saya melacur daripada buat kerja elok kot (agaknya). Orang macam saya ini tak layak hidup macam orang biasa. Memang kena duduk dekat lorong buat kerja massage (urut) ataupun melacur online (atas talian). Buat sedekah itu adalah mainan agama.
“Pakaian perempuan pula (pakaian sopan) walaupun sudah mempunyai kemaluan wanita,” kata Sajat, 36,
seraya meninggalkan tanda pagar #5harimakanubattidur.

Semalam, Sajat menerusi InstaStory miliknya berkongsikan foto memakai alat pernafasan di sebuah pusat perubatan.
“Bila mati, semua akan tenang. 2021 aku nak tenang, aku nak bahagia. Aku nak hidup macam keluarga lain. Insya-Allah. Terima kasih. Buat saya makin dekat dengan tarikh mati saya,” tulisnya.
Terdahulu pada Isnin, Kosmo! melaporkan, Nur Sajat seperti memberi bayangan ingin meninggalkan agama Islam selepas mendakwa kerja-kerja kebajikannya tidak dipersetujui segelintir pihak.

Bukan itu sahaja, Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman mendedahkan dia sudah menjalani pembedahan penukaran jantina.
Nama Sajat kembali menjadi bahan bualan netizen selepas mendakwa, dirinya ditahan reman oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kerana mengadakan majlis doa selamat dan bacaan yassin di pejabatnya di Shah Alam.

Menurut Sajat, 36, dia ditahan pada tanggal 6 Januari lalu di Pusat Tahanan Sementara (PTS) di Kuala Kubu Bharu dan dilayan secara tidak wajar walaupun telah memberi keterangan dan kerjasama sepatutnya kepada pihak JAIS.
“Saya digari, dikasari dengan kata-kata dan tindakan, dicederakan sebegitu rupa. Tangan dan badan saya bengkak kerana pergelutan saya ketika saya mempertahankan diri,” dedahnya.
Difahamkan, Sajat ditahan selepas mengadakan majlis doa selamat untuk anak-anak tahfiz pada tarikh 23 Februari 2018 sebelum segelintir pihak mengambil tindakan membuat laporan kepada JAIS yang tidak bersetuju dirinya berpakaian seperti seorang wanita yang dilihat seperti mempermainkan agama – K! ONLINE
Eh lantak kau la sajat nak mkn ubat apapun,nak minum racun skalipun aku x kisah.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register