BTC USD 37,718.5 Gold USD 1,792.10
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Sajat dakwa Arab Saudi bagi dia buat umrah sebagai wanita - Harith Iskander

cariemas100

Active Member
Messages
1,288
Joined
Oct 24, 2020
Messages
1,288
Reaction score
435
Points
41
anggap je la dia tak wujud...

kenape berita2 melayu suka sgt upkan berita2 sampah mcm ini
 
Sponsored Post

g-man

Super Active Member
gem
Messages
6,735
Joined
Jan 16, 2011
Messages
6,735
Reaction score
1,081
Points
151
Makin sampah aku tgk si Harith ni.....
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
gemgemgemgemgem
Messages
98,985
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
98,985
Reaction score
15,855
Points
2,066
Awards
1

ni berita tahun 2020​



Sajat Pakai Baju Lelaki Sebelum Tunai Umrah, Tukar Pakaian Perempuan Ketika Di Tanah Suci?​

OlehAbangNara | February 2, 2020

sajat-umrah-jubah-lelaki.jpg



Kecoh diperkatakan mengenai usahawan kosmetik Nur Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman yang telah pergi mengerjakan ibadah umrah bersama keluarga dan rakan-rakan.

sajat-umrah-820x1024.jpg




Rata-rata netizen mempersoalkan penampilan Sajat semasa menunaikan umrah iaitu sebagai seorang wanita lengkap dengan telekung dan bukannya dalam ihram.

Ramai juga yang keliru dan tertanya-tanya bagaimana Sajat dan boleh lepas masuk ke Tanah Suci sebagai perempuan sedangkan di dalam kad pengenalan, jelas nama dan jantinanya seorang lelaki.



61881027-C285-4532-9011-E146D6A4C712.jpeg


Sajat pakai jubah lelaki

CF04C657-EED4-45CE-B16B-9FA2312D01AF.jpeg


Namun, segala persoalan terjawab apabila seorang pengguna Twitter mengongsikan foto Sajat sebelum berangkat ke Tanah Suci Makkah. Dia tampil lengkap mengenakan jubah lelaki semasa di KLIA. Mungkin selepas tiba di Makkah, dia berubah gaya dan menukar pakaian untuk tampil sebagai wanita pula.



Mengejutkan juga pendedahan ini, agak hebat juga “wayang” Sajat dan rakan-rakannya. Mungkin sudah tiba masanya untuk pihak berwajib sekali lagi menyiasat identiti sebenar Sajat. Harus diketahui umum agar tidak lagi mencetuskan kekeliruan dan fitnah.

sajat-6-819x1024.jpg


Terdahulu, Sajat menerusi akaun Instagramnya seolah-olah cuba mendedahkan identiti sebenarnya biar pun tidak dijelaskan secara terperinci tetapi dia mengakui dirinya antara wanita bertuah. Jiwanya adalah seorang wanita.

Sumber Berita : Twitter Akhi Fairuz Al-Jengkawi & Shaiful Rizaidie


https://cari.gold/sajat-pakai-baju-...tukar-pakaian-perempuan-ketika-di-tanah-suci/
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
gemgemgemgemgem
Messages
98,985
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
98,985
Reaction score
15,855
Points
2,066
Awards
1
sajat ni menipu, mana ada Arab Saudi benarkan dia pakai baju perempuan
sajat yg banyak idea sibuk nak memakai baju perempuan once dah terlepas kat dalam

dia masuk tu pun pakai baju lelaki
dah passport kata dia lelaki

jadi sudah tentulah umrah pun dibuat dlm keadaan dia lelaki
mana boleh dibuat dlm keadaan perempuan pulak
 

momoque

Legendary Member
gem
Messages
11,219
Joined
Dec 26, 2011
Messages
11,219
Reaction score
392
Points
141
Lelaki tp berpewatakan wanita masuk masjid dok bercampur dgn perempuan

Ni kalo saudi tau masak ni
 

a b c d e f

Super Active Member
gem
Messages
8,419
Joined
Oct 28, 2010
Messages
8,419
Reaction score
1,079
Points
151
Harith ni moga2 tergerak lah nak ikut tabligh. Semoga amik iktibar dari sekeliling.
 

GamezStar

CG Top Poster Club
gem
Messages
36,072
Joined
Jul 1, 2008
Messages
36,072
Reaction score
2,745
Points
261
Awards
1
Lelaki tp berpewatakan wanita masuk masjid dok bercampur dgn perempuan

Ni kalo saudi tau masak ni

Elok kasi surat merah kt arab saudi pasal sajat ni.. bia kene teruk kt sana.. jadikan pengajaran mcm arwah ben.. kt malaysia terlepas.. masuk negara org kene cekup
 

g-man

Super Active Member
gem
Messages
6,735
Joined
Jan 16, 2011
Messages
6,735
Reaction score
1,081
Points
151
Tak serik sajat ni, dok rasa dia betul, moga diberi kesedaran oleh Allah...
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
gemgemgemgemgem
Messages
98,985
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
98,985
Reaction score
15,855
Points
2,066
Awards
1
“Banyak betul putar belit kau ya Sajat. Nak sangat ke aku mendedahkan semua bukti kau masa dekat mahkamah.”
https://www.utusan.com.my/.../dakwa-berat-sebelah.../

Dakwa berat sebelah, Nurnilam Sari bakal ambil tindakan undang-undang terhadap Harith Iskandar​

D97922D7-6709-4725-A974-5B0D2B739AC9.jpeg


  • 26 Oktober 2021, 10:01 am


PETALING JAYA: Bekas pengurus usahawan sensasi, Nur Sajat, Nurnilam Sari bakal mengambil tindakan undang-undang terhadap pelawak terkenal, Harith Iskandar berhubung kandungan temu bualnya bersama usahawan tersebut di platform Facebook yang didakwa berat sebelah.

Menurut Nurnilam, dia mendakwa Harith sebagai hos temu bual berkenaan membenarkan orang yang bersalah bercakap berhubung kes penipuan yang telah diadili di mahkamah.

“Saya akan mengambil tindakan undang-undang kepada Harith Iskandar kerana membenarkan orang bersalah bercakap mengenai kes penipuan yang telah diadili di mahkamah. Mencemarkan maruah dan reputasi.

“Bila seseorang menjatuhkan reputasi kita dengan membiarkan orang yang bersalah bersuara, serta cuba membuat fakta yang salah. Jadi, hati-hati Harith dengan temu bual anda secara siaran langsung,” katanya di Facebook.

Mengulas lanjut, Nurnillam mendakwa usahawan tersebut banyak memutarbelitkan fakta dan menjelaskan isu mahkamah berkaitan kes penipuan dengan cara salah.

Dia yang dikatakan menjadi ‘mangsa’ kes melibatkan Nur Sajat itu tampil menyelar apa yang telah diperkatakan oleh usahawan itu.

“Banyak betul putar belit kau ya Sajat. Nak sangat ke aku mendedahkan semua bukti kau masa dekat mahkamah. Bukti dalam mahkamah ini perkara yang tidak boleh ditipu ya. Fakta bukan auta.

“Eh tiba-tiba kata kita Perhubungan Awam (PR) dan Pemasaran mengurus stokis. Salah itu Sajat. Kita Pengurus Besar awak dulu, pencacai mengurus segala untuk awak.

“Sampai duit kita pun pinjam berjuta kan. Cakap serupa ular,” dedahnya lagi menerusi entri berkenaan.

Bagaimanapun, Harith Iskandar memberitahu bahawa dia sama sekali tidak berpihak kepada mana-mana individu seperti yang dikatakan berat sebelah semasa temu bual secara langsung itu.

Jelas Harith di Facebook, dia hanya mahu rakyat Malaysia mendengar sendiri apa yang diperkatakan Nur Sajat dari mulutnya sendiri.

Sekadar informasi, dalam temu bual tersebut usahawan kontroversi itu telah menceritakan kronologi yang terjadi dalam hidupnya berhubung beberapa isu sehingga mengambil tindakan melarikan diri ke luar negara.

 

AdiWalter

Active Member
Messages
1,017
Joined
Jul 15, 2021
Messages
1,017
Reaction score
156
Points
33
Harith sampah nie jugak yg hemtam dan fitnah BN..jenis walaun sampah cari perhatian
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register