BTC USD 54,301.7 Gold USD 1,792.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Sahabat

ahib0205

Legendary Member
Messages
19,329
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
sahabatmq2.jpg


Apa mksd sahabat?
Apa ciri2 sahabat?

Jika ego melampaui kejujuran,
umpat dan kutuk kadang2 manis di bibir,
syak dan curiga menggoncangkan kepercayaan,
semuanya kau lakukan dibelakangku,

Takpa aku tak tahu,
Tp ya Rabb Maha Mengetahui...

Apa erti digelar sahabat?
Siapakah yg bernama sahabat?
Adakah sahabat itu kawan?
Adakah sahabat itu teman?
Adakah sahabat itu rakan?
Apa tafsiran sebenar2 untuk sahabat?

Owh Sahabat....
Mulanya ketawa dan air mata bersama,
Keserasian lambang kemesraan kita,
Bantu membantu adalah perkara biasa,
menjadi penyubur utk terus bersemangat waja,
menjadi cahaya ketika gelap gelita,
memberi dan menerima apa jua kata2.

Apa2 pun ku syukur kerna sudah mengenalimu,
Sudah ku tahu perangaimu begitu,
Aku hanya insan biasa,
Memang kau juga insan biasa,

Tidak mengapa wahai sahabat,
Luka di hati tak mudah utk diubat,
Cukuplah setakat ini kita bergelar sahabat,
Terima kasih wahai sahabat...

Aku Hanya Insan Biasa
ahib0205
Share Everything


Ini pula dari sahabt kita kehidupan :) :)cgrock

Jalinan persahabatan....
Kita abadikan sepanjang zaman.....
Berpanjangan dan berkekalan....
Manisnya iman....

Hidup di dalam perjuangan....
Kasih sayang kuhadiahkan buatmu teman....
Untuk kau simpan ingat-ingatan....
Jadinya bekalan perjalanan.....

Hidup di perantauan gunung didaki....
Lembah sama dituruni.....
Kita diuji berulang kali....
Nyata setia sebati....

Syukur padamu tuhan....
Syukur kita dihadiahkan....

Hadiah iman....
Hadiah kasih sayang....
Cinta seorang teman....
Dan syukur buatmu teman....
Syukur kita dipertemukan....

Pengorbanan dan kesetiaan....
Tak mungkin dilupakan....
 
Last edited:
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
sahabatmq2.jpg


Apa mksd sahabat?
Apa ciri2 sahabat?

Jika ego melampaui kejujuran,
umpat dan kutuk kadang2 manis di bibir,
syak dan curiga menggoncangkan kepercayaan,
semuanya kau lakukan dibelakangku,

Takpa aku tak tahu,
Tp ya Rabb Maha Mengetahui...

Apa erti digelar sahabat?
Siapakah yg bernama sahabat?
Adakah sahabat itu kawan?
Adakah sahabat itu teman?
Adakah sahabat itu rakan?
Apa tafsiran sebenar2 untuk sahabat?

Owh Sahabat....
Mulanya ketawa dan air mata bersama,
Keserasian lambang kemesraan kita,
Bantu membantu adalah perkara biasa,
menjadi penyubur utk terus bersemangat waja,
menjadi cahaya ketika gelap gelita,
memberi dan menerima apa jua kata2.

Apa2 pun ku syukur kerna sudah mengenalimu,
Sudah ku tahu perangaimu begitu,
Aku hanya insan biasa,
Memang kau juga insan biasa,

Tidak mengapa wahai sahabat,
Luka di hati tak mudah utk diubat,
Cukuplah setakat ini kita bergelar sahabat,
Terima kasih wahai sahabat...

Aku Hanya Insan Biasa
ahib0205
Share Everything

syair awai pagi ker nie

:-?
 

ahib0205

Legendary Member
Messages
19,329
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
entah syair ke sajak, tapi ini tulis sendiri. hehehe :)
 

ahib0205

Legendary Member
Messages
19,329
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
time aku susah diowang ade...
time aku heppy diowang ade :D

ha orait la tu. teruskan perhubungan dengan depa ye :)




Sahabat la ni tak seperti dulu,
pasal duit boleh bertindak melulu,
ini biasa kalau korang nak tahu,
so berhati-hati lah selalu :)

:)cgrock
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register