BTC USD 59,630.9 Gold USD 1,802.27
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Rosmah yang masih tidak sedar...

kuhik

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
rosmah.jpg

Rosmah masih tak sedar...


1. Sebagai isteri kepada Perdana Menteri Malaysia, adalah menjadi tanggungjawab beliau untuk menjaga maruah serta kedudukan Najib agar tidak berterusan diperkecilkan rakyat atau dilabel dayus.

2. Bahawa beliau hanyalah isteri kepada Perdana Menteri Malaysia dan tidak pun memegang sebarang jawatan dalam kerajaan serta tidak mempunyai apa-apa kuasa/hak dari sudut moral mahupun perundangan untuk membuat sebarang keputusan berkaitan dasar/polisi/peruntukan kewangan/gerak kerja/halatuju kerajaan Malaysia.

3. Bahawa Rosmah dilihat sebagai salah seorang pemimpin wanita hanya kerana kedudukannya sebagai isteri Perdana Menteri. Rosmah bukannya dipilih oleh wakil kepimpinan samada di peringkat pusat, negeri, bahagian mahupun cawangan...apatah lagi di undi kedudukannya oleh rakyat Malaysia.

4. Bahawa Rosmah gagal mengikuti protokol dalam banyak majlis rasmi yang beliau hadiri bersama suaminya, Perdana Menteri Malaysia. Adalah salah dari sudut etika protokol untuk seorang isteri berjalan mendahului suami. Dan sangat mengaibkan apabila situasi ini dirakam serta menjadi paparan umum masyarakat melalui media. Ia sudah pasti 'membunuh' kredibiliti Perdana Menteri di mata rakyat.

5. Bahawa beliau perlu mengeksploitasi kedudukannya sebagai isteri Perdana Menteri untuk menerima penghormatan rakyat dan bukannya mengumpul cercaan terhadap suami sendiri. Maka amat penting bagi Rosmah untuk memastikan rakyat berterusan memberi penghormatan kepada Najib. Akan tetapi, andai Rosmah sememangnya berniat menyaksikan Wan Azizah mengambil tempatnya suatu hari nanti, maka dia bolehlah bertindak sesuka hati dan menidakkan segala pendapat rakyat tentang dirinya.

6. Bahawa rakyat suka kepada Najib dan menghargai segala usaha beliau sebagai Perdana Menteri untuk membawa lebih banyak kemajuan kepada negara; tetapi penonjolan diri Rosmah secara berlebihan terutamanya melalui media massa, telah melahirkan rasa tidak senang di kalangan penyokong Najib, apatah lagi musuh yang pasti menggunakan kealpaan Rosmah itu sebagai senjata untuk melakukan 'character assassination' terhadap Najib.

7. Bahawa sokongan rakyat terhadap pemimpin di negara ini banyak dipengaruhi faktor persepsi dan emosi. Justeru, sangatlah penting bagi mengekalkan persepsi yang baik di kalangan rakyat bagi memastikan BN kekal memerintah. Namun hakikatnya, rakyat hari ini menjurus kepada persepsi bahawa Najib tidak mampu membuat keputusan sendiri kerana dipengaruhi oleh Rosmah. NKRA yang sinonim dengan "Najib Kerja Rosmah Arah" dijadikan bahan seloka rakyat, hatta pegawai-pegawai kerajaan sendiri.

Sememangnya Rosmah perlu disedarkan, dan Rasulullah S.A.W. pernah berpesan bahawa di dunia ini terdapat empat jenis manusia:

1. Dia tahu bahawa dia tahu, orang ini adalah seorang yang 'alim, maka ikutilah dia,
2. Dia tahu bahawa dia tidak tahu, orang ini adalah seorang yang dangkal, maka ajarkanlah dia,
3. Dia tidak tahu bahawa dia tahu, orang ini seorang yang lalai, maka sedarkanlah dia, dan
4. Dia tidak tahu bahawa dia tidak tahu, orang ini seorang jahil murakkab, maka jauhilah dia...

Mungkin hanya YDPA & RPA atau TDM & TSH sahaja yang layak menegur serta membuatkan Rosmah mahu mendengar kata. Jangan buek malu orang negori dah la kau Rosmah!

2010-11-09.jpg
 
Sponsored Post

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
Peringatan Kepada Umat Islam Yg Mencintai Islam...Hayatila Kata2 Jib Sebagai PM Yg Mengejek-ejek Dan Permainkan Penubuhan Negara Islam Ni...Sad But True!
Kenyatan biadap Chua ini disambut Najib dengan kenyataan berikut:

“Dr Chua betul dalam memperingatkan anda bahawa mereka (PAS) tidak menyerah dalam pendirian negara Islam mereka. Dan, saya pasti jika ia dilaksanakan, ia akan mengubah cara hidup anda dan memberi kesan ke atas masyarakat Cina."

Tidak cukup dengan itu, Najib turut menyokong kenyataan yang dibuat Karpal Singh suatu ketika yg menolak undang Islam (hudud):

“Itu sebab Karpal berkata ‘melangkah mayat saya’. Saya tidak bersetuju dengan Karpal dalam kebanyakan masa, tetapi kali ini, beliau betul,
Surah Al-Maaidah Ayat 57

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan ugama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan - dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu, dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman.


Jelas Terbukti Amco Mengejek-ejek Dan Permainkan HUDUD ALLAH!!!:(scam
 

zamreda

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
inilah first dlm sejarah....seolah2 kak mah jadi PM...spt megawati..
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
rosmah.jpg

Rosmah masih tak sedar...


1. Sebagai isteri kepada Perdana Menteri Malaysia, adalah menjadi tanggungjawab beliau untuk menjaga maruah serta kedudukan Najib agar tidak berterusan diperkecilkan rakyat atau dilabel dayus.

2. Bahawa beliau hanyalah isteri kepada Perdana Menteri Malaysia dan tidak pun memegang sebarang jawatan dalam kerajaan serta tidak mempunyai apa-apa kuasa/hak dari sudut moral mahupun perundangan untuk membuat sebarang keputusan berkaitan dasar/polisi/peruntukan kewangan/gerak kerja/halatuju kerajaan Malaysia.

3. Bahawa Rosmah dilihat sebagai salah seorang pemimpin wanita hanya kerana kedudukannya sebagai isteri Perdana Menteri. Rosmah bukannya dipilih oleh wakil kepimpinan samada di peringkat pusat, negeri, bahagian mahupun cawangan...apatah lagi di undi kedudukannya oleh rakyat Malaysia.

4. Bahawa Rosmah gagal mengikuti protokol dalam banyak majlis rasmi yang beliau hadiri bersama suaminya, Perdana Menteri Malaysia. Adalah salah dari sudut etika protokol untuk seorang isteri berjalan mendahului suami. Dan sangat mengaibkan apabila situasi ini dirakam serta menjadi paparan umum masyarakat melalui media. Ia sudah pasti 'membunuh' kredibiliti Perdana Menteri di mata rakyat.

5. Bahawa beliau perlu mengeksploitasi kedudukannya sebagai isteri Perdana Menteri untuk menerima penghormatan rakyat dan bukannya mengumpul cercaan terhadap suami sendiri. Maka amat penting bagi Rosmah untuk memastikan rakyat berterusan memberi penghormatan kepada Najib. Akan tetapi, andai Rosmah sememangnya berniat menyaksikan Wan Azizah mengambil tempatnya suatu hari nanti, maka dia bolehlah bertindak sesuka hati dan menidakkan segala pendapat rakyat tentang dirinya.

6. Bahawa rakyat suka kepada Najib dan menghargai segala usaha beliau sebagai Perdana Menteri untuk membawa lebih banyak kemajuan kepada negara; tetapi penonjolan diri Rosmah secara berlebihan terutamanya melalui media massa, telah melahirkan rasa tidak senang di kalangan penyokong Najib, apatah lagi musuh yang pasti menggunakan kealpaan Rosmah itu sebagai senjata untuk melakukan 'character assassination' terhadap Najib.

7. Bahawa sokongan rakyat terhadap pemimpin di negara ini banyak dipengaruhi faktor persepsi dan emosi. Justeru, sangatlah penting bagi mengekalkan persepsi yang baik di kalangan rakyat bagi memastikan BN kekal memerintah. Namun hakikatnya, rakyat hari ini menjurus kepada persepsi bahawa Najib tidak mampu membuat keputusan sendiri kerana dipengaruhi oleh Rosmah. NKRA yang sinonim dengan "Najib Kerja Rosmah Arah" dijadikan bahan seloka rakyat, hatta pegawai-pegawai kerajaan sendiri.

Sememangnya Rosmah perlu disedarkan, dan Rasulullah S.A.W. pernah berpesan bahawa di dunia ini terdapat empat jenis manusia:

1. Dia tahu bahawa dia tahu, orang ini adalah seorang yang 'alim, maka ikutilah dia,
2. Dia tahu bahawa dia tidak tahu, orang ini adalah seorang yang dangkal, maka ajarkanlah dia,
3. Dia tidak tahu bahawa dia tahu, orang ini seorang yang lalai, maka sedarkanlah dia, dan
4. Dia tidak tahu bahawa dia tidak tahu, orang ini seorang jahil murakkab, maka jauhilah dia...

Mungkin hanya YDPA & RPA atau TDM & TSH sahaja yang layak menegur serta membuatkan Rosmah mahu mendengar kata. Jangan buek malu orang negori dah la kau Rosmah!

2010-11-09.jpg

mungkin suruh nabil RL tegur..baru nak dengar kot..:)):)):))
 

utbahz

Active Member
Joined
Jul 1, 2008
Messages
1,969
Reaction score
7
Points
35
Kalau keadaan camni berterusan, x mustahil BN akan hilang banyak kerusi masa next PRU..Silap2 hb lebih dr 70% kerusi kena sapu..Pak Jib Pak Jib..Pak Lah jatuh sbb KJ..Xkan Pak Jib jatuh sbb bini plak...Memalukan btul..
 

poknik

Legendary Member
Joined
Dec 11, 2007
Messages
14,014
Reaction score
281
Points
131
ada rahmatnya kelahiran Rosmah ni... mungkin Rosmah akan menjadi sabit kepada kejatuhan UMNGOK nanti....
 

abahmu

Legendary Member
Joined
Feb 21, 2007
Messages
17,952
Reaction score
126
Points
123
hari tu shafie afdal kata pakatan kalah di galas dan batu sapi adalah petunjuk dri Allah...begitu jgk najib sakit baru ni petunjuk dri Allah jgk agar si rosmah ni insaf
 

klleman

Active Member
Joined
Dec 2, 2006
Messages
1,423
Reaction score
4
Points
25
mengaku peslady konon... meluat aku bercambah... lagila aku menci umno la ni... please PAS perkuatkan dan perbesarkan parti.. cukup2lah jadi penyendal..
 

gudboy

Legendary Member
Joined
Dec 24, 2009
Messages
11,539
Reaction score
4
Points
115
hari tu shafie afdal kata pakatan kalah di galas dan batu sapi adalah petunjuk dri Allah...begitu jgk najib sakit baru ni petunjuk dri Allah jgk agar si rosmah ni insaf

sampai ado kawe kito kato muhyidin buat solat hajat sekali ja terus menang:)):))
macam kek siggy sedara taufic..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register