BTC USD 62,041.3 Gold USD 1,764.34
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Roberk kuok tak pandang rakyat malaysia lah..

anasz

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
3,582
Reaction score
43
Points
30
Sapa yang tak kenal Roberk kuok kat malaysia neh? Rasanya semua rakyat malaysia kenal. Yang tak kenal samada mereka taknak ambil tahu ataupun bukan rakyat malaysia. Baru-baru ini kerajaan naikkan lagi harga gula. Apa ada di sebalik isu neh? Jom kita selam sket..

robert-kuok.jpg


1. Di malaysia ada 4 kilang yang memproses gula untuk kegunaan rakyat malaysia.


2. 3 daripada 4 kilang pemprosesan gula di kuasai oleh roberk kuok dan syed al-bukhary.


3. Roberk kuok sudah keluar dari malaysia. Sudah lama dia meninggalkan malaysia bersama anak-beranak dia.


4. Sewaktu dia keluar dari malaysia, dia juga membawa keluar wang pelaburan dalam negara untuk disalurkan kepada luar negara.


5. Keuntungan yang dia dapat daripada pelaburan luar negara, khabarnya dia lebih mengutamakan singapura meskipun dia rakyat malaysia. apsal?


6. Dia kini menetap di Hong Kong. Ini bermaksud setiap duit yang kita keluar untuk beli gula roberk kuok dia tak salurkan semula untuk kepentingan rakyat tempatan meskipun dia berbangsa MALAYSIA. Adakah cinta ahti dia terhadap malaysia sudah berubah? Dia kini menetap di negara lain kerana CHINA adalah tempat asal keturunan dia kot? Adakah begitu?

7. Roberk kuok kaya kerana kerajaan UMNO. Jangan main-main. UMNO yang bagi kekayaan ini kepada roberk kuok kerana UMNO yang memberikan ROBERK KUOK peluang untuk memiliki empayar gula. Bila sudah kaya, bukan sahaja dia tak pandang rakyat malaysia, UMNO pun dia tak endah kan.


8. Roberk kuok berkenalan dengan Allahyarham Tunku Abdul Rahman ketika mereka belajar bersama-sama.


9. Disebabkan atas dasar persahabatan lah, Roberk kuok mampu berniaga gula dengan cara monopoli. Kerajaan pada ketika itu, malahan sehingga kini masih tidak membuka sistem pasaran bebas untuk gula. GULA adalah product terkawal disebabkan kerajaan yang mengawal pengeluaran nya di malaysia. Bukan semua orang boleh berniaga gula. Kerajaan hanya memberikan lesen gula kepada 4 kilang di malaysia. Dan di antara 4 kilang ini, roberk kuok menguasai 47% daripada pengeluaran gula tempatan.


10. Kenapa Roberk kuok dan bukan nya Syeikh Albukhary kita persoalkan? Ini kerana syeikh Albukhary membantu orang pergi haji, membantu orang islam dan membantu rakyat malaysia meskipun dia terlibat dalam sistem monopoli ini. Duit keuntungan yang dia dapat, dia salurkan semula kepada mereka yang dia rasa dia patut bantu. Tetapi roberk kuok bukan begitu. Memandangkan dia tidak pandang MALAYSIA sebagai negara dia so apa perlu dia masih menyemak dalam industri penggulaan di malaysia? Cuba jawab?


11. Ketika krisis gula pada tahun lepas dan awal tahun ini, kilang2 yang dikuasai oleh ROBERK KUOK mengurangkan pengeluaran gula kepada rakyat tempatan berbanding rakyat luar negara. Sebut betul2? Siapa? Kilang sapa? ROBERK KUOK.

gula.png


Sumber di atas adalah terbitan utusan. Sila klik sini.

12. Ketika baru-baru berniaga gula atas sebab menyahut seruan kerajaan, roberk kuok ini dapat tanah percuma di perlis. Baca sini.

13. Setelah sekian lama untung dan memonopoli gula di malaysia melalui 4 kilang (kini 3), pada tahun lepas roberk kuok telah menjual salah satu saham kilangnya kepada FELDA. baca betul-betul. Apa dia? FELDA. Baca link yang kat atas. Petikan blog itu berdasarkan kepada sumber berita harian. Heh.


14. FELDA siapa yang punya? Pergi cari sendiri jawapan nya.


15. Ini bermaksud apabila gula naik, syarikat yang mengeluarkan gula akan untung.


16. Bukan hanya syarikat, malahan kerajaan juga untung.


17. Adakah disebabkan itu kerajaan masih enggan membuka gula kepada peniaga2 IKS di seluruh malaysia?


18. Hampir 100% peniaga IKS ialah orang islam.


19. Jika kerajaan boleh berikan sistem monopoli kepada roberk kuok, tanah percuma kepada syarikat roberk kuok, maka di manakah silap nya peniaga2 IKS yang islam ini sehingga dinafikan hak2 mereka di tanah air mereka sendiri? Peniaga2 IKS ini duduk di malaysia. Jika mereka untung, mereka bayar cukai, bayar zakat dan bantu rakyat tempatan.


20. Adakah ini satu lagi bukti orang islam dan melayu dipertahankan oleh UMNO? Siapa sebenarnya yang menghancurkan dan meranapkan melayu di malaysia? Anda tentukan jawapan nya sendiri.


Apa itu subsidi gula? Dalam sistem monopoli ini, saya tidak menjumpai apa2 perkara yang mana kerajaan terpaksa keluarkan duit untuk rakyat malaysia membeli gula dengan harga yang murah. Apa yang saya dapat tahu dan analisis ialah


SUBSIDI GULA : KEUNTUNGAN CUKAI YANG KURANG, AKIBAT KERAJAAN TIDAK DAPAT MENJUAL GULA MENGIKUT HARGA PASARAN SEMASA (ANTARABANGSA).
ADAKAH ITU YANG DIMAKSUDKAN OLEH SUBSIDI GULA?


Adakah rakyat malaysia begitu miskin sehingga minuman kami pun kami minta sedekah dari KERAJAAN? Heh.


Sudah sampai masa nya kerajaan memberikan peluang kepada anak tempatan yang berbakat untuk menjual gula di malaysia. Saya percaya sistem pasaran islam, membiarkan sesiapa yang layak berniaga asalkan mereka tidak melanggar syariat dan ketetapan islam. Oleh itu jika kerajaan ini adalah kerajaan islam maka tolong ikut acuan ISLAM.


Link mesti baca ; Monopoli gula adalah kebanggaan roberk kuok

Vincent tan, walaupun tokey judi tetapi 100000% lebih baik dari roberk kuok. At least vincent tan gunakan keuntungan nya utk bantu rakyat tempatan. Heh.

Sumber
 
Sponsored Post

aes

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2008
Messages
9,557
Reaction score
19
Points
65
good info .... jom boikot gula tebu

gantikan dgn stevia
 

sunnyfx

Super Active Member
Joined
Jan 6, 2008
Messages
7,802
Reaction score
73
Points
70
Inilah nasib kita....

Tajuk/Lirik Lagu: Malaysia Maju
Penyanyi: FTG
Album: Aku Tak Peduli (1998)

Malaysia
Makin makin makin maju
Tapi..bangsa kita
Makin makin makin layu

Gila nama
Gila gila gila kuasa
Dengki kianat
Fitnah sama sendiri

Jangan..ikut
Resam resam resam lama
Gadai tanah
Gadai gadai gadai harta

Satu hari kita akan rugi
Sampai masa hilang hilang negeri

Kita hidup
Hidup biar biar sederhana
Jangan tamak
Nanti kita
Kita kan sengsara

Apa..erti
Erti kemajuan
Mana dia..
Mana dia dia keadilan

Orang kaya..
Makin kaya
Orang miskin..
Naik naik intrakota

Jangan hidup
Buat buat buat dosa
Tipu sana..
Tipu tipu tipu sini

Sedar diri
Hari-hari yang berlalu
Bila mati
Masuk masuk neraka
 

PipPip

Active Member
Joined
Aug 8, 2010
Messages
1,151
Reaction score
5
Points
25
17. Adakah disebabkan itu kerajaan masih enggan membuka gula kepada peniaga2 IKS di seluruh malaysia?


18. Hampir 100% peniaga IKS ialah orang islam.



Sumber[/B]

persoalannya ada ke org nak melabur dlm perniagaan gula buat masa ni ?

harga gula di London Futures Exchange lebihkurang USD720/tonne ... RM2.30 sekilo.
sedangkan harga runcit gula semasa cuma RM2.10 ~X(~X(
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
Peringatan Kepada Umat Islam Yg Mencintai Islam...Hayatila Kata2 Jib Sebagai PM Yg Mengejek-ejek Dan Permainkan Penubuhan Negara Islam Ni...Sad But True!
Kenyatan biadap Chua ini disambut Najib dengan kenyataan berikut:

“Dr Chua betul dalam memperingatkan anda bahawa mereka (PAS) tidak menyerah dalam pendirian negara Islam mereka. Dan, saya pasti jika ia dilaksanakan, ia akan mengubah cara hidup anda dan memberi kesan ke atas masyarakat Cina."

Tidak cukup dengan itu, Najib turut menyokong kenyataan yang dibuat Karpal Singh suatu ketika yg menolak undang Islam (hudud):

“Itu sebab Karpal berkata ‘melangkah mayat saya’. Saya tidak bersetuju dengan Karpal dalam kebanyakan masa, tetapi kali ini, beliau betul,
Surah Al-Maaidah Ayat 57

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan ugama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan - dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu, dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman.


Jelas Terbukti Amco Mengejek-ejek Dan Permainkan HUDUD ALLAH!!!:(scam

Khairy: BN mungkin hilang 50 kerusi...

http://www.malaysiakini.com/news/145844

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata, sebanyak 50 kerusi parlimen BN yang sedia ada berada dalam bahaya sekiraya Umno masih lagi berkhayal boleh menang dalam pilihan raya tanpa sokongan bukan Melayu.

Katanya, sekiranya tidak ada usaha untuk mengamalkan kepimpinan yang inklusif lagi moderat, kepimpinan Melayu Umno akan hilang pada pilihan raya akan datang "bagai pintu tak berpasak, perahu tak berkemudi."

"Kita harus belajar dari keputusan pilihanraya umum yang lalu di mana jelas kita hampir kalah sebab hilang sokongan bukan Melayu," katanya yang juga ahli parlimen Rembau.

Ketika berucap dalam mesyuarat agung 2010 pergerakan itu, Khairy berkata, keadaan itu bermakna, untuk menang mestilah dengan sokongan dari semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama.

"Kalau kita mengharapkan undi orang Melayu semata-mata, kita harus ingat bahawa hanya 73 kerusi parlimen sahaja yang mempunyai majoriti dominan Melayu 70 peratus ke atas. Inilah hakikat dan realitinya," katanya.



kahkahkah

sekiranya apa yg dikatakan oleh KJ ni benar...maka ada logiknya kata2

Chua Soi Lek dlm AGM MCA tempoh hari..

kurang percaya??

mari kita congak...

07b6f30a.jpg


amco bertanding sebanyak 117 kerusi...dan sekiranya 73 kerusi yg mejoriti melayu masih dipegang oleh amco...maka secara logiknya

117-73=44

jadi 44 buah kerusi tersebut akan dimenangi oleh PAS sebab 44 kerusi tersebut tidak mempunyai undi mejoriti melayu 70% kerana undi bkn melayu merupakan undi penentu...

PAS pertandingkan sebanyak 67 kerusi dan PAS menang sebanyak 23 kerusi...jadi

67-23=44

secara logiknya 44 kerusi yg amco kalah tadi telah pon terkalih kepada PAS...disebabkan tu la PAS hanya pertandingkan cuma 67 buah kerusi saja...LOGIK!!!

kerusi selebihnya yakni 6 buah kerusi tu akan dimenangi oleh PKR...sebab kawasan amco mana pulak DAP nak bertanding...dah tentu la PKR...

so sekarang bila PR menang kedudukan kerusi adalah seperti berikut:

PAS = 67
PKR = 37
DAP = 28

kedudukan PAS yg kini menjadi teraju PR disokong sendiri oleh

Presiden MCA, Chua Soi Lek:

“Kami merasakan jika Pakatan berkuasa, PAS akan berada di tempat kapten...PAS tidak akan melupakan dasar autokratik Islam dan jangan terkejut jika PAS memperoleh kuasa, ia akan kembali keterbelakang,” - Chua Soi Lek

disambut Najib dengan kenyataan berikut:

“Dr Chua betul dalam memperingatkan anda bahawa mereka (PAS) tidak menyerah dalam pendirian negara Islam mereka. Dan, saya pasti jika ia dilaksanakan, ia akan mengubah cara hidup anda dan memberi kesan ke atas masyarakat Cina."

Najib turut menyokong kenyataan yang dibuat Karpal Singh suatu ketika yg menolak undang Islam (hudud):

“Itu sebab Karpal berkata ‘melangkah mayat saya’. Saya tidak bersetuju dengan Karpal dalam kebanyakan masa, tetapi kali ini, beliau betul,
 

fauzie

Fun Poster
Joined
Nov 10, 2007
Messages
489
Reaction score
0
Points
10
persoalannya ada ke org nak melabur dlm perniagaan gula buat masa ni ?

harga gula di London Futures Exchange lebihkurang USD720/tonne ... RM2.30 sekilo.
sedangkan harga runcit gula semasa cuma RM2.10 ~X(~X(

setuju... mgkn TT boleh rebut peluang buat bisnes gula kat malaysia lepas ni.. hehe..:D:D
 

mazri_myie

Active+ Member
Joined
Mar 7, 2010
Messages
4,288
Reaction score
255
Points
41
kurangkan gula dalm minuman..tambahkan manis dalam senyuman :)
 

General Juhziz

Super Active Member
Joined
Apr 21, 2010
Messages
8,704
Reaction score
259
Points
81
saya cadangkan diberikan kepada Syeikh Albukhary :)semoga islam berkembang lagi
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register