RMK-12 Dibentang Awal Tahun Depan

CG Sponsors




Sponsored Post

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
20,580
Reaction score
3,411
Points
236
Bentang RMK-12 Di Tangguh Sehingga Januari 2021

03.07.2020 - Shah Alam, Pembentangan Rancangan Malaysia Ke-12 (RMK-12) di Parlimen yang dijadualkan pada 6 Ogos ini ditunda kepada Januari 2021 untuk membolehkan ia dikaji semula susulan kesan ekonomi dunia akibat penularan wabak Covid-19.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata bagaimanapun tarikh yang dijadualkan semula untuk pembentangan RMK-12 belum ditetapkan lagi.

Sebelum ini dilaporkan, Unit Perancang Ekonomi (EPU) akan menyusun semula RMK-12 dengan mengambil kira keadaan ekonomi terkini dalam memastikan pertumbuhan ekonomi negara kekal berada di landasan pembangunan mampan dan inklusif.

“Perubahan disebabkan Covid-19 itu sudah pasti (wujud), kita perlu mengambil kira cara kita bekerja, landskap ekonomi juga berubah dengan ketara dan mendadak, jadi, itu perlu diambil perhatian, sebab itu ia (RMK-12) perlu dilihat semula,” katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran perkhidmatan pembiayaan dan pembayaran digital dan e-Dompet MyPay di sini, hari ini.

Inisiatif digital ini bertujuan meluaskan penggunaan MyPay bagi pembayaran pinjaman dan pelaburan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) secara dalam talian, selain pembiayaan digital menerusi kerjasama dengan Bank Islam Malaysia Bhd (BIMB), dan membolehkan integrasi dengan e-Dompet secara selamat.

Berita asal https://selangorkini.my/2020/07/bentang-rmk-12-ditangguh-sehingga-januari-2021/
 

MrDisc

Active Member
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,154
Reaction score
210
Points
38
Mypay yaa bos....sib baik bukan empay...kenangan terindah dan cinta luar biasa dengan empay tue bos.. :D

Brapa byk e wallet nnti dalam hp ya bos...

Pakai uncang jek laa bos org2 kolot mcm saya....

Hp buat cakap2 jek tipon kampung jek laa...

Abis pasang apps itu ini asik exploit sampai kejung hp bos mcm mana...

Buta IT ...harap tak buta hati laa yaa bos.. hamba [email protected] bos... :LOL:

Bentang RMK-12 Di Tangguh Sehingga Januari 2021

03.07.2020 - Shah Alam, Pembentangan Rancangan Malaysia Ke-12 (RMK-12) di Parlimen yang dijadualkan pada 6 Ogos ini ditunda kepada Januari 2021 untuk membolehkan ia dikaji semula susulan kesan ekonomi dunia akibat penularan wabak Covid-19.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata bagaimanapun tarikh yang dijadualkan semula untuk pembentangan RMK-12 belum ditetapkan lagi.

Sebelum ini dilaporkan, Unit Perancang Ekonomi (EPU) akan menyusun semula RMK-12 dengan mengambil kira keadaan ekonomi terkini dalam memastikan pertumbuhan ekonomi negara kekal berada di landasan pembangunan mampan dan inklusif.

“Perubahan disebabkan Covid-19 itu sudah pasti (wujud), kita perlu mengambil kira cara kita bekerja, landskap ekonomi juga berubah dengan ketara dan mendadak, jadi, itu perlu diambil perhatian, sebab itu ia (RMK-12) perlu dilihat semula,” katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran perkhidmatan pembiayaan dan pembayaran digital dan e-Dompet MyPay di sini, hari ini.

Inisiatif digital ini bertujuan meluaskan penggunaan MyPay bagi pembayaran pinjaman dan pelaburan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) secara dalam talian, selain pembiayaan digital menerusi kerjasama dengan Bank Islam Malaysia Bhd (BIMB), dan membolehkan integrasi dengan e-Dompet secara selamat.

Berita asal https://selangorkini.my/2020/07/bentang-rmk-12-ditangguh-sehingga-januari-2021/
 

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
20,580
Reaction score
3,411
Points
236
Mypay yaa bos....sib baik bukan empay...kenangan terindah dan cinta luar biasa dengan empay tue bos.. :D

Brapa byk e wallet nnti dalam hp ya bos...

Pakai uncang jek laa bos org2 kolot mcm saya....

Hp buat cakap2 jek tipon kampung jek laa...

Abis pasang apps itu ini asik exploit sampai kejung hp bos mcm mana...

Buta IT ...harap tak buta hati laa yaa bos.. hamba [email protected] bos... :LOL:
xtaula, saya guna TnG e-Wallet je .. lain sumer dah buang
 

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
20,580
Reaction score
3,411
Points
236
Ok lah saya bagi pada bos boleh?
Saya tak reti pakai...bos nak tak? Saya bagi sekarang sementara bos tgh online nie..
padam screenshot tu bro .. kang semua SPAM nak ganjaran :D

ala download apps TnG eWallet, daftar guna nombor telefon .. pastu masuk PIN, dah boleh pakai untuk topup prepaid sekurang-kurangnya pun .. nak bagi free boleh je ..kekekek
 

MrDisc

Active Member
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,154
Reaction score
210
Points
38
Nak pakai mcm mana bos..tipon bukan apple atau android.

Tipon style baling anjing jek..jenis tekan2 no jek...rm99 tue...

Nak masuk PIN pebenda...masuk no dail tekan hijau terus dpt call bos...

Boleh pakai topup prepaid?

Tapi kena pakai apps tngo kan...

Tak reti laa bos...sian cg bot bagi tp tak pakai saya...


padam screenshot tu bro .. kang semua SPAM nak ganjaran :D

ala download apps TnG eWallet, daftar guna nombor telefon .. pastu masuk PIN, dah boleh pakai untuk topup prepaid sekurang-kurangnya pun .. nak bagi free boleh je ..kekekek
 

MrDisc

Active Member
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,154
Reaction score
210
Points
38
Hoho...takde plak yg SPAM bos...

Mungkin org yg SPAM tue ingat saya sarjan misai palat agaknya... :ROFLMAO:

padam screenshot tu bro .. kang semua SPAM nak ganjaran :D

ala download apps TnG eWallet, daftar guna nombor telefon .. pastu masuk PIN, dah boleh pakai untuk topup prepaid sekurang-kurangnya pun .. nak bagi free boleh je ..kekekek
 

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
20,580
Reaction score
3,411
Points
236
Hoho...takde plak yg SPAM bos...
Mungkin org yg SPAM tue ingat saya sarjan misai palat agaknya... :ROFLMAO:
meh sini kasi PM nomo PIN pastu bagi no telepon kamu skali dengan operator apa (Maxis/DiGi/Celcom), kang saya bantu reload ..

kalo borak off-topik sini kang ada yang marah :D
 

MrDisc

Active Member
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,154
Reaction score
210
Points
38
Baik betul bos...

Bagus buat menantu RMK12 nie...bukan semua menantu bagus mcm bos masa RMK 11 ker.. 10 ker...

Banyak menantu hantu RMK bos...RMK claim billion2 bila nak PRU kecil rumah terbengkalai baru naik spanduk...mcm mana tue bos...:LOL:

Ada keywords RMK tue bos xkan dikira suspen off topik...

CG mod baik2 bos...depa faham lah...bukan semua jahat bahhh...

p/s: Nak bagi no bini mana ya bos...adoii pening pulak... :ROFLMAO:

p/p/s: ok done bos PM.

meh sini kasi PM nomo PIN pastu bagi no telepon kamu skali dengan operator apa (Maxis/DiGi/Celcom), kang saya bantu reload ..

kalo borak off-topik sini kang ada yang marah :D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register