Rita, Aidil boleh didenda RM1,000

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR: Pelakon Rita Rudaini, 32, dan pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak, 21, boleh dikenakan tindakan denda maksimum sehingga RM1,000 setiap seorang jika gagal memberikan alasan munasabah mengenai kelewatan mereka mendaftarkan perkahwinan.

Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), Zainul Rijal Abu Bakar berkata setiap pasangan yang melangsungkan perkahwinan di luar negara perlu mendaftarkan pernikahan mereka dengan jabatan agama Islam dalam tempoh enam bulan selepas bernikah.

Beliau berkata, kegagalan berbuat demikian boleh menyebabkan pasangan itu yang bermastautin di ibu kota dikenakan denda jika sabit kesalahan mengikut Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah Persekutuan).

“Mereka perlu beri penjelasan dan alasan kukuh mengapa selepas 10 bulan berkahwin, baru hendak daftarkan pernikahan itu bagi mengelakkan tindakan dikenakan terhadap mereka,” katanya.

Buat benda yang membelakangkan keluarga dan menjatuh air muka keluarga...patut hukum penjara saja
 
Sponsored Post

levitez

Legendary Member
Joined
May 28, 2007
Messages
14,102
Reaction score
15
Points
115
bior jer diorang...diorang bukannya kacau kita ponnnn...:p:)) Janji Liverpool ROCKS!!!! :)paid
 

hfz_khazli

Fun Poster
Joined
Jul 29, 2008
Messages
977
Reaction score
2
Points
15
denda tu xde hal diorg leh setle nye..tp kesian kat mak bapak budak tuh. paper smalam ckp sume berlaku sebab kehendak budak tuh..padahal rita yg beria sgt..adeh..dunia dunia..tp benda da berlaku..rita pom da mengandung..smoga bahagia la smpi ke anak cucu..:D
 

tEnuKLang

Super Active Member
Joined
Nov 6, 2007
Messages
5,656
Reaction score
3
Points
65
huhu..1k je...takde hal ler bg drg..
cube gertak nak penjara sebulan dua tgk cuak tak cuak..:D
 

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
huhu..
aslkan dia dh nikah..
dr jadi perempuan simpanan..
 

akecema

CG Top Poster Club
Joined
Jan 26, 2007
Messages
20,543
Reaction score
1,767
Points
206
aku rasa sbb diorg kawin mcm tu
sbb parent belh lelaki xsuka kot
sbb aritu time wartawan tanye mak ayah die
mcm xsuka je
 

hfz_khazli

Fun Poster
Joined
Jul 29, 2008
Messages
977
Reaction score
2
Points
15
aku rasa sbb diorg kawin mcm tu
sbb parent belh lelaki xsuka kot
sbb aritu time wartawan tanye mak ayah die
mcm xsuka je
mmg x suke..klau suke mesti wat kenduri kat seremban..tol x??
 

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,255
Reaction score
516
Points
176
ala...presiden persatuan peguam tu jeles tgk si aidil dpt kawen ngan rita...tu yg tibe2 nak main denda2 plak
 
Sponsored Post
Top
Log in Register