BTC USD 50,535.7 Gold USD 1,784.20
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Rilex Sat Baca Cerita Dulu

gold_minded

Active Member
Messages
1,073
Joined
Nov 24, 2008
Messages
1,073
Reaction score
25
Points
30
1-Seorang mahasiswa semester akhir menulis surat kepada ayahnya:

Ayah,
Saya merasa tidak selesa kerana terus menerus
menulis surat kepada ayah untuk meminta wang.
Saya merasa malu dan sedih. Saya ingin meminta
wang sebanyak Rm1000 dari ayah,

walaupun setiap bahagian tubuh saya memberontak.
Saya meminta dengan tulus dari hati saya yang paling dalam,
ayah maafkan saya.

Salam dari anakanda,
Sarip.

p/s Saya merasa berat hati untuk mengirimkan surat ini,
jadi saya cuba untuk mengejar posmen yang mengambil
surat ini dari dalam peti surat. Saya ingin mengambil kembali
surat ini dan membakarnya, kerana surat ini pasti menyusahkan hati ayah.
Saya berdoa dalam hati agar saya dapat semula surat ini,
tapi sudah terlambat.

Beberapa hari kemudian dia menerima balasan surat dari ayahnya yang
mengandungi ayat yang ringkas,

Untuk Sarip,
"Nak, doamu sudah dimakbulkan.
Suratmu tidak pernah ayah terima"

Dari Ayahmu.




2-Seorang penumpang teksi mencuit bahu pemandu teksi yang dinaikinya.
Terkejut dengan cuitan itu, pemandu teksi hilang kawalan menyebabkan
teksinya melelong lalu melanggar divider jalan.

Selepas dapat memberhentikan teksinya, pemandu itu spontan bercakap.

"Ingat…. jgn sesekali buat begitu lagi. Awak menakutkan saya!"

Penumpang tadi meminta maaf sambil berkata:" saya tak sangka pakcik
terkejut
sangat dengan cuitan saya tadi."

Dengan selamba pakcik itu menjawab:
"mau tak terkejut.. Yelah, nie hari pertama pakcik bawa
teksi selepas 12 tahun jadi PEMANDU KERETA JENAZAH
kau faham-faham sajalah!"


3-Seorang kaya bersiar siar dalam sebuah kampung. Lalu tersempak laa
dengan sekeluarga miskin yang sedang memakan rumput…

Org Kaya : Kenapa kau makan rumput ?

Org Miskin : Aku makan rumput kerana aku terlalu lapar.

Org Kaya : Sedap ke makan rumput ni ?

Org Miskin : Setelah tak makan seminggu, rumput inilah makanan paling
sedap.

Org Kaya : Apa kata kalau kamu ikut aku ke rumahku.
Aku belanja kamu makan besar.

Org Miskin : Betul ke ni Org Kaya ? Boleh ke aku bawa keluarga aku bersama
?

Org Kaya : Boleh. Lagi ramai lagi bagus !

Org Miskin : Terima kasih wahai Org Kaya. Tapi makanan cukup ke
untuk kami sekeluarga yang ramai ni ?

Org Kaya : Gerenti cukup ! Rumput lalang kat
rumah aku tu lebih dua meter tinggi nye !


4-Sepasang pengantin baru mengalami gangguan kesihatan. Setelah diperiksa
dengan teliti, doktor memberitahu perkara itu disebabkan oleh hubungan
seks yang terlalu kerap.

"Untuk sementara waktu ini, anda berdua dinasihatkan supaya menghadkan
kegiatan seks. Sebaiknya dua kali saja seminggu sahaja. Untuk memudahkan
mengingat, saya sarankan untuk melakukan hubungan ini hanya pada hari yang
bermula dengan huruf S, iaitu Selasa dan Sabtu," saran doktor.

Akan tetapi pada malam ketiga berpuasa dari membuat hubungan itu, sisuami
tidak dapat lagi menahan nafsunya lalu mencumbui isterinya yang sedang
tidur sehingga isterinya terjaga.

"Hari ini hari apa bang?" tanya si isteri.

"Sumaat"
hehehehe


5-Dalam satu kelas darjah satu,seorang ustaz bertanya kepada pelajarnya..

"kamu hendak ke mana?... syurga atau neraka?..
siapa yang hendak ke syurga..angkat tangan... !!"

maka semua pelajarnya pun mengangkat tangan kecuali seorang murid.

Kemudian ustaz itu pun bertanya lagi, "siapa hendak ke neraka?".... ..

semua pelajar tidak mengangkat tangan termasuk seorang murid tadi....
dengan
kehairanan ustaz itu bertanya..

"bila saya tanya nak masuk syurga..awak tak angkat tangan..
bila saya tanya nak ke neraka pun awak tak angkat
tangan... .habis awak nak ke mana??".

.Jawab murid itu..

"saya tidak mahu pergi ke mana ustaz..
bapa saya suruh saya datang sini belajar,dia pesan..
jangan pergi kemana-mana,tunggu sampai dia jemput"... .
:)):)):))
 
Sponsored Post

mustang rider

Active+ Member
Messages
4,327
Joined
Dec 11, 2008
Messages
4,327
Reaction score
104
Points
33
Dalam satu kelas darjah satu,seorang ustaz bertanya kepada pelajarnya..

"kamu hendak ke mana?... syurga atau neraka?..
siapa yang hendak ke syurga..angkat tangan... !!"

maka semua pelajarnya pun mengangkat tangan kecuali seorang murid.

Kemudian ustaz itu pun bertanya lagi, "siapa hendak ke neraka?".... ..

semua pelajar tidak mengangkat tangan termasuk seorang murid tadi....
dengan
kehairanan ustaz itu bertanya..

"bila saya tanya nak masuk syurga..awak tak angkat tangan..
bila saya tanya nak ke neraka pun awak tak angkat
tangan... .habis awak nak ke mana??".

.Jawab murid itu..

"saya tidak mahu pergi ke mana ustaz..
bapa saya suruh saya datang sini belajar,dia pesan..
jangan pergi kemana-mana,tunggu sampai dia jemput"... .



heheheeh ni yg paling lawak.....:eek::eek::eek:






:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 

carnationmyra

CG Top Poster Club
Messages
22,152
Joined
May 9, 2008
Messages
22,152
Reaction score
165
Points
123
lawak no 1 sama macam aku je....adakah aku yg menulis surat itu???

:))​
 

diana_hana

Fun Poster
Messages
788
Joined
Jun 7, 2008
Messages
788
Reaction score
40
Points
20
3-Seorang kaya bersiar siar dalam sebuah kampung. Lalu tersempak laa
dengan sekeluarga miskin yang sedang memakan rumput…

Org Kaya : Kenapa kau makan rumput ?

Org Miskin : Aku makan rumput kerana aku terlalu lapar.

Org Kaya : Sedap ke makan rumput ni ?

Org Miskin : Setelah tak makan seminggu, rumput inilah makanan paling
sedap.

Org Kaya : Apa kata kalau kamu ikut aku ke rumahku.
Aku belanja kamu makan besar.

Org Miskin : Betul ke ni Org Kaya ? Boleh ke aku bawa keluarga aku bersama
?

Org Kaya : Boleh. Lagi ramai lagi bagus !

Org Miskin : Terima kasih wahai Org Kaya. Tapi makanan cukup ke
untuk kami sekeluarga yang ramai ni ?

Org Kaya : Gerenti cukup ! Rumput lalang kat
rumah aku tu lebih dua meter tinggi nye !

:)):)):))

I like this! :eek::eek:
 
Last edited:

mimie813

Super Active Member
Messages
6,531
Joined
Nov 26, 2009
Messages
6,531
Reaction score
290
Points
81
suke kisah nak g syurga ker...nak g neraka
 

haudli

CG Top Poster Club
Messages
47,314
Paid Membership
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,314
Reaction score
442
Points
136
ader yg astrok dan ader yg sgt lawak,,kahkahkah,,
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register