BTC USD 47,894.3 Gold USD 1,843.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Replika BAB1 dibakar di Melaka

ronaldinhood

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 3, 2006
Messages
9,352
Reaction score
73
Points
70
Replika **** dibakar di Melaka
Muda Mohd Noor | Dec 20, 08 5:23pm

Empat replika **** yang dibuat daripada kertas, dibakar di perkarangan Hotel Samudera Resort Riverside, Masjid Tanah hari ini, sebagai membantah perbuatan pihak tidak bertanggungjawab yang menggantung kepala **** pada kain rentang Majlis Permuafakan Ummah (Pewaris), Rabu lalu.

pig issues in malaccaNaib Pengerusi Pewaris, Rahimidin Md Harun berkata, majlis membakar replika **** itu diketuai oleh Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Maamor Osman dan disaksikan oleh kira-kira 800 orang.

Beliau berkata, sekiranya isu tersebut tidak diselesaikan, pihaknya akan membawa satu replika **** ke perhimpunan Umno Mac depan.

Di samping itu, katanya, Pewaris juga akan menuntut pemimpin PKR dan PAS supaya berusaha menghapuskan ternakan **** di kawasan berkenaan.

Ketika dihubungi petang ini, Rahimidin berkata, PPIM merupakan anggota gabungan Pewaris.

Menurutnya, Pewaris juga menyampaikan taklimat penduduk tempatan mengenai isu ternakan **** di kawasan tersebut, dalam satu majlis tertutup di hotel berkenaan.

‘Kami juga menyerahkan memorandum kepada Ketua Umno bahagian Masjid Tanah, Datuk Abu Seman Yusof meminta kerajaan menutup semua ladang **** di kawasan Masjid Tanah,” katanya.

Rabu lalu, penduduk dilaporkan menemui bangkai kepala **** hutan digantung pada kain rentang tersebut, berhampiran bulatan Tanjung Bidara-Kuala Sungai Baru, Alor Gajah.

Penggantungan kepala **** kelmarin merupakan insiden ketiga. Pada 18 Oktober lalu, peniaga dan pengunjung menemui bangkai kepala **** di tepian Pantai Pengkalan Balak.

Pada 13 November lalu, kepala **** dilaporkan digantung di atas pintu pagar rumah seorang ahli jawatankuasa (AJK) Umno bahagian Masjid Tanah, Md Rawi Mahmud.

Ketua Polis Melaka, Datuk Mazlan Mansor sebelum ini dilaporkan memberi amaran kepada mereka yang terbabit menggantung kepala **** di kain rentang Pewaris itu.

Beliau juga dilaporkan berkata, sebuah skuad khas juga telah ditubuhkan untuk menyiasat insiden berkenaan.

Kalau dapat tangkap sapa yang buat tu, kasi bakar dia juga.
 
Sponsored Post

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
ni mesti akan jadi alasan umno nak buat kandang **** moden kat melake pulak...mcm yg ade di negeri PR...:))
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
adoi... dah nampak sangat nie... Apa nak jadi sekarang?
 

none

Super Active Member
Joined
Nov 14, 2007
Messages
8,137
Reaction score
276
Points
91
ni mesti akan jadi alasan umno nak buat kandang **** moden kat melake pulak...mcm yg ade di negeri PR...:))
tak habis2 nak berpolitik... melayu...oh melayu... jangan pelik satu masa nt, melayu tinggal kenangan.. dikenang sebagi satu bangsa yg sangat fanatik dgn politik... nak buat melayu xbersatu... supaya bergaduh... mudah sahaja... kaitkan semua perkara dgn politik...tak umno... pas... tak pas... pkr...org lain dah ludah muka pun xsedar...
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
tak habis2 nak berpolitik... melayu...oh melayu... jangan pelik satu masa nt, melayu tinggal kenangan.. dikenang sebagi satu bangsa yg sangat fanatik dgn politik... nak buat melayu xbersatu... supaya bergaduh... mudah sahaja... kaitkan semua perkara dgn politik...tak umno... pas... tak pas... pkr...org lain dah ludah muka pun xsedar...

Ambo sokong!!! :)paid
 

mojojo

Fun Poster
Joined
Jun 5, 2007
Messages
179
Reaction score
9
Points
15
tak habis2 nak berpolitik... melayu...oh melayu... jangan pelik satu masa nt, melayu tinggal kenangan.. dikenang sebagi satu bangsa yg sangat fanatik dgn politik... nak buat melayu xbersatu... supaya bergaduh... mudah sahaja... kaitkan semua perkara dgn politik...tak umno... pas... tak pas... pkr...org lain dah ludah muka pun xsedar...

haha... aku sokong :)paid :)paid :)paid

awat la tak sedar2 lg
 

stanley_climbfall

Active+ Member
Joined
Jun 26, 2008
Messages
2,503
Reaction score
28
Points
30
tak habis2 nak berpolitik... melayu...oh melayu... jangan pelik satu masa nt, melayu tinggal kenangan.. dikenang sebagi satu bangsa yg sangat fanatik dgn politik... nak buat melayu xbersatu... supaya bergaduh... mudah sahaja... kaitkan semua perkara dgn politik...tak umno... pas... tak pas... pkr...org lain dah ludah muka pun xsedar...

kalo la smua org berpikiran cmni...:)cgrock
 

pamenan65

Fun Poster
Joined
Apr 26, 2008
Messages
739
Reaction score
16
Points
15
isu politik yg dipergunakan untuk memburukkan politik lawan,
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register